[NX] Nintendo Switch med Howie O

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
For min del er det for dyrt ved launch. Kanke bruke over 4000 på konsoll nå. Jammen det koster jo under det?
Ikke med spill og ekstra kontroll.
:penga:
 
Havna selv på 4 028kr inkl frakt. Var tidlig ute når platekompaniet hadde prisen på 3 390,- på konsollen og en ekstra kontroll tar jeg først litt seinere. Virker som om folk mener standaroppsettet på kontrollen er grei nok, dessuten vil jeg prøve å spille Zelda med en joy-con i hver hånd à la Wii uten kabel.
Viste brodern Zeldatraileren og han virka gira på å skaffe seg konsollen, han har vel ikke eid en Nintendo-maskin foruten en brukt Game Boy Color med Pokémon.

Vet ikke helt hvordan det er i Norge, men i Japan solgte visstnok forhåndsbestillingene på Switchen ut i løpet av 15min eller no, så jeg tok kontakt med kundeservice for å forsikre meg om at jeg er med i første pulje som får tilsendt konsollen (bestilte 18. januar).
 

Lodin

Der Waaaah
Her er en oppdatert greie med spill. Det som jeg garantert vil ha iløpet av året er Binding of Isaac, Mario Kart, Rime, Puyopuyo Tetris, Disgaea 5, Splatoon 2, Super Mario Oddyssey, Xenoblade 2 og Stardew Valley. Alt i alt er det jo veldig lovende og bare launchen som virkelig suger.

 
Fin liste, antar den ikke er offisiell.

Sikre kjøp:
Zelda - fordi Zelda
Snipperclips - 2player co-op on the go
Mario Kart 8 Deluxe - eide Mario Kart 8, men siden jeg solgte Wii U-en min og fordi battle mode og 2 items er STORE forandringer/tillegg så blir dette å eie igjen
Arms - eneste spillet som foreløpig viser hva motion-kontroller kan brukes til, artig partyspill
Splatoon 2 - fordi Splatoon
Mario Odyssey - fordi Mario
Yooka-Laylee - har kickstartet dette og venter egentlig bare på en bekreftelse fra dem at det kommer til Switch samtidig som de andre maskinene (hvis ikke plukker jeg det opp på Xboxen)

Muligens:
12-Switch - kommer ann på hvor svak jeg er ved launch
Fast RMX - fordi F-Zero
Lego City Undercover - fikk aldri kjøpt det til Wii U og virker som det eneste legospillet som er verdt å skaffe seg
Xenoblade Chronicles 2 - har eneren på 3DS som aldri vil røres igjen og i X hadde karakterene rare ansikter, men vurderer å gi denne et forsøk
Stardew Valley - fordi man kan stemme med lommeboken og jeg besøker gjerne dette spillet igjen

Så 7 sikre kjøpt innen året er omme, noe som sikkert dobles i løpet av året.

Edit: Bomberman! hvordan kunne jeg glemme bomberman! kanskje fordi det selges til 549,-? er også under "muligens" -lista. Har brent meg for mange ganger på kjøp av multiplayerspill som muligens under rette omstendigheter hadde vært gøy å spille med fiktive venner.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
Jokke Laila nekter jeg å tru at kommer til Switch i april sammen med de andre utgavene. Det eneste de har sagt sålangt er at de er i samtaler med Nintendo om en port.
Og ja, sjøp Lego City Undercover for det er det nest beste Lego spillet etter Dimensions og koster ikke over 9000 kroner.
 

Lodin

Der Waaaah
De vurderte å døtte adapteren inni docken, men da måtte såklart folk uansett kjøpt en ny ledning med sånn kloss for å lade maskina som håndholdt.

Uansett har Kimishima sendt ut en mail til innvestorer om at de er gledelig overasket over antallet forhåndsbestillinger. Som følge ramper de opp produksjonen allerede nå. Kan jo love godt, men så spørs det om den fortsetter å selge etter launch. :ehm:
 

Lodin

Der Waaaah
Ny reklame og den er enda teitere enn sist. Tror dog det er smart å vise såpass mye fra 1 2 Switch siden det sikkert appelerer mer til folk som bare spilla bowling på Wii.

Sånn ellers er jeg dama på cafe med typen sin og kompisen hans og lurer på når jeg kan ditche idiotene. :v
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
Inne før Eifel65 kaller den en genistrek.

Men ja tenk da, hvordan festen bare erupter når du drar fram "cup-ballene-mens-du-runker"-spillet.
 

Lodin

Der Waaaah
Ok, dette var ikke så ille. Veit fortsatt ikke om jeg bryr meg.
1) Just in: Nintendo president Kimishima tells the Nikkei Switch's online service will be priced at 2-3,000 yen ($17.50 - $26.50) *YEARLY*.
 

Lodin

Der Waaaah


Jackbox er ihvertfall en killer app. For de som ikke vet er det en pakke med party-games fra de som mekka You Don't Know Jack i sin tid. Ett er f.eks veldig likt Cards Against Humanity og det funker da sånn at utfordringa dukker opp på Switchen eller TVen. Så bruker deltagerene mobilene sine til å svare. Finnes allerede på masse andre platformer, men med tanke på hvor enkelt Switch gjør det kan jeg se for meg at det blir utgaven å spille.