Nintendo Wii Wiiware -01/08- Cowboyer og barbariske strekmenn

Lodin

Der Waaaah
#1


Dagen for Wiiware er her dere! Hva er så det? Wiiware er små spill man laster ned på maskina si. De fleste er rimlige og tar ikke altfor stor plass (med mindre maskina allerede er full :p ). Ihvertfall er det nå sluppet sju spill og ihvertfall to av dem fortjener kake.
Tenker jeg tar å oppdaterer denne tråden slik som den om VC, men foreløpig er det lite info ute om noen av spilla så det kan bli litt snurtent noen steder. Talla etter navnet er prisen, siden den fluktuerer veldig i forhold til VC.

Lost Winds (1000): Denne lille platformeren fra Frontier har egen tråd, men fortjener for all del å nevnes to ganger. :yoshi:

TV Show King (1000): Dette er i aller høyeste grad Buzz Lite og siden det allerede er et forholdsvis lett spill er det ikke så mye å si. Fire Miier går tre runder og svarer på spørsmål innen popkultur, geografi og de vanlige greiene. Bare 3000 spørsmål, men til den prisen kan man vel ikke forvente så mye. Det er modulært så det kan hende det kommer pakker med spesifikke sjangere. Mulig underdog blant Wii sport fantastene.

Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King (1500): Det dyreste spillet så langt og også det som har fått mest slakt. Man er en ung monark i et ungt rike som består av elementer fra Tactics serien samt IX og XI. Mange av de samme dyra og sånt dukker ihvertfall opp.
Istedet for å dra ut på eventyr selv skal man bruke dagene til å bygge opp byen sin og leie helter som gjør grovarbeidet for en. De kommer slepende hjem fra hulene med juveler som man så oppgraderer byen sin med og disse oppgraderingene lar heltene kjøpe bedre utstyr. Problemet er vistnok at det ikke er noe strategi i dette og det verste som kan skje er at en helt blir slått ut for en dag. Mye grinding og lite variasjon med andre ord.
Enda verre er det at det følger lite shizzle med i grunnpakka. Vil du ha andre raser enn mennesker i byen eller flere hus må du ut med ekte penger for ad-ons. Skal du ha hele pakka må du punge ut med 4500 poeng totalt, 350 spenn. Litt i meste laget og jeg håper Squenix ikke tjener altfor mye på det slik at de gir mer for penga neste gang. Desverre vil nok ikke det skje pga. navnet. :dry:

Dr. Mario & Germ Buster (1000): At Mario er lege er jo vellkjent, men hvem er så denne Germ Buster? Det er ikke en person, men en alternativ måte å spille klassikern. Man grafser pillene med wiimoten og vrir dem fysisk. Sikkert litt gimmickete etter en stund, men orginalmåten å spille er jo og med så hvem bryr seg?
Det er ihvertfall det vanlige konseptet. Matche piller så du dreper alle de slemme virusene og sett highscore. Nytt av året er såklart grafikken, men det er også fire player samtidig og mulighet for online spilling. At det siste bruker de vanlige driterne av noen vennekoder overasker ingen.
Man kan laste ned en demo av dette, men kan da bare spille mot noen som allerede har kjøpt det. Oh well.

Star Soldier R (800): Dette er en standard oppscrollende shump fra Hudson. Nytt denne gangen er at det ikke varer så lenge. Iløpet av runder på to eller fem minutter skal man sette høyest mulig score. Om det er no kult veit jeg ikke og det gjør ikke resten av nettet heller ser det ut til. Om ikke annet har det et online scoreboard og man kan sammenligne seg med folk som står i mailinglista.

Toki Tori (900): Toki er en gul liten kylling som skal ut å redde brødrene sine som ikke uventet fortsatt er egg. Det gjør man i klassisk 2D puzzler stil hvor man flytter steiner på knapper og lignende gjennom en serie adskilte brett. Det er en port av et gammalt Gameboy Color spill med ny kontroll og grafikk, men om det er noe å skrive hjem om aner jeg ikke. Det er ihvertfall ikke Lost Winds. :p
 
#2
Regner med jeg drar ned Lost Winds i morgen for å få litt pause i eksamenslesinga, men må inrømme at My Life as a King frister. :Blush:

Har savnet noe strategiske greier å spille.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#3
Er blitt lite Wii på meg i det siste, men må vel nesten teste ut WiiWare. Stoler bare blindt på Lodin og skaffer Lost Wind i første omgang tenker jeg :) Men spørsmålet må jo komme: Åssen fungerer dette med Freeloader? Er det slik at man må hente ned noen firmware-oppdateringer for å bruke dette? Har ikke oppdatert Wiien siden påsken, da jeg skaffet Brawl...
 
#4
Min Wii funker flott med Freeloader enda, i alle fall, med alle oppdateringer hittil. Har ikke prøvd å laste ned WiiWare enda da, men oppdateringen som forberdte Wii-en på det var ikke noe problem i allefall. Lastet ned VC-spill for en ukes tid siden også.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Wiiwaret ligger i butikken mellom VC og software og lastes ned på helt vanlig måte. Ikke følger det med noe annet fælt til det heller og man trenger ingen oppdatering.
Forøvrig er det manual til alle spilla og, men den kan kun leses online. Må vel spare plass der det går.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#6
Fine ting ^^ Lost Winds etter skolen i dag da. Har ikke lastet ned oppdateringen som forberedte WiiWare, men det er vel ikke noe forskjell om jeg laster den ned nå og ikke da. Satser vi på.

EDIT: Wii oppdatert, og Freeloaderen er fortsatt intakt.
 
#7
hmmm veldig skuffa over rewievene til FFCC MLAAK.. ser også at den får slakt...... men lurer på om jeg ikke ryker på en smell alikevel.... Sist gang jeg var på fylla la jeg inn 3000 WII poeng da jeg kom hjem sånn rundt 04 tida... Aner ikke hvorfor jeg gjorde, jeg kjøpte ingenting..... Så det kan nok hende at jeg ryker på en FF smell... Om jeg ikke tester last wind da.... selv om jeg ikke er overbevis der heller....
 
#8
Slakt? Det har da fått ganske anstendige karakterer i snitt det?

Dro det ned selv i går, og spillte en liten stund. Jeg syns det var ganske kos, i allefall... selv om dagene er litt korte til tider. Skal spille det mer straks tenkte jeg.
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Må innrømme at jeg er litt fascinert av det selv faktisk.:$
Kanskje den dagen jeg har en masse poeng til overs og ikke no annet å laste ned...
 
#10
Jepp, spillte en times tid til i dag, og jeg syns det er gode greier i allefall. Er foreløpig ganske variert også, og nye ting som dukker opp og jeg må ta meg av relativt ofte.
 
#11
Heh... hadde ikke lest noen av de reviewene..... laster det ned når jeg kommer hjem ikveld da tenker jeg... så får jeg se...
 

Lodin

Der Waaaah
#12
USA fikk Dr. Mario og Family Table Tennis i dag. Virker som vi må vente til fredag før det kommer no nytt, men sånn er livet.
 
#13
dr Mario og Table tennis.... løper ikke panisk rundt av begeistring akkurat.... Men FFCC var ikke så halvgæli faktisk.... Tror pokkern meg jeg kommer til å kjøpe det ekstra stæsjet til det.... Pent var det også...
 
#14
Lost Winds og Dr Mario virker veldig fristende.

Menneh, et lita problem. Jeg har en chippa Wii, vet noen om WiiWare slæsj oppdateringen kommer til å krangle med det?
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Siden vi driver å skjerper inn på reglene her for tiden så er det ikke mulighet for sånt snakk. Dvs. å hjelpe deg med piratkopimaskina di. Det er ikke et rent regelbrudd, men hysj om sånt snusk. :lodin:
 
#16
Det at du har chippet maskin sier jo ikke nødvendigvis at den må bruke den til piratkopiering? Kanskje han chippet den før freeloader kom? Er jo ikke som om han spurte om gode torrentsider til wii-spill...
 

Lodin

Der Waaaah
#19
Godt over to uker tok det før det kom noe nytt og da var det jaggu bare en Zuma klone. Dette er vistnok gitt ut til DS og, men nå kan man bruke Miien sin til å skyte baller. Akkurat som i Zuma skal disse skytes i rekkene med kuler som sakte ruller rundt og innover mot spilleren. 4 player er det og, men jeg kanke tenke meg at noen greier å lure andre med på dette. 1000 funbux skal dem ha for det og. Kjøp Dr Mario istedet.


Ser sånn ut, bare med en Mii istedetfor frosken.
 
#20
Hum. Har det på spansk på mobilen (fikk det gratis av en Solo-flaske), og det er topp når jeg sitter på dass i allefall. Nesten så det frister å skaffe.