Nintendos Pressekonferanse 7. Okt.

Kleevah

Livsfarlig amatør
#1
Tenkte jeg måtte lage en egen thread om dette. Noe er nevt i andre threads men det er bedre å samle alt på ett sted.

Her er det viktigste som har kommet fram:
  • Nintendo confirma at DS kommer med 8-10 (12?) spill på lanseringen.
  • Spillene vil koste $29 (det er NOK 195.26 med dagens kurs!)
  • Nintendo confirmer også at spillene "Yoshi's Touch & Go" og "Advance Wars DS", samt musikkspillet "Band Brothers" (ala ejay og magix music maker med samplingsmuligheter fra f.eks. mikrofon), er under utvikling. Det skal også være flere Pokémon titler in the making.
  • Bloomberg melder at Square-Enix vil lansere Final Fantasy III på DS
  • Famitsu online nevner at ett nytt Pokémon-spill er på vei, med tittelen Pokémon dash. Spillet skal visstnok være ett racingspill. :blunk:
  • Screenshots fra disse spillene har blitt sluppet: Meteos, Zookeeper, Nintendogs, Advance Wars DS, Band Brothers og Pokémon Dash

-Pokémon Dash
 
#2
Lanseringstitler (ifølge IGN):
  • Super Mario 64 DS
  • Madden NFL 2005
  • Tiger Woods PGA TOUR Golf
  • The Urbz: Sims in the City
  • Spider-Man 2
  • Ping Pals
  • Feel the Magic: XY/XX
  • Rayman DS
  • Asphalt Urban GT
  • Ridge Racer DS
  • Mr. DRILLER: Drill Spirits
Ikke nødvendigvis alle som lanseres 21. november, men de skal visst lanseres i løpet av 2004.

Bare ett spill fra Nintendo? Hmm.
Egentlig kun Super Mario 64 DS som interesserer meg her, men det kan godt være jeg plukker opp Feel the Magic: XY/XX også. Men der er jeg litt usikker.

Synd ikke Wario Ware Inc. DS lanseres i år, men det kan jo være fordi det også lanseres et nytt Wario Ware-spill til GBA SP (i år?).

Japanerene derimot får 5 titler fra Nintendo ved lanseringen: Super Mario 64 DS, Pokémon Dash, Big Concert! Band Brothers, Touch! Made in Wario, og Intuitive Stroke.
 

Kilik

Lokal moderator
#3
Oi, 200 kr. for spillene må sies å være en hyggelig overraskelse.

Gledelig for Final Fantasy-fans da det ser ut til at FF III endelig får en offisiell engelsk oversettelse.

Også spennende for framtiden:
Looking further ahead, there will be a number of first-party DS-exclusive games hitting the system, including a multiplayer-enabled Mario Kart game, the full version of Metroid Prime Hunters: First Hunt, WarioWare Inc. DS, Animal Crossing DS, Yoshi's Touch & Go, Advance Wars DS, and a what is listed as a new Super Mario Bros. game.
Siden E3 har jeg bare blitt mer og mer positiv til DS. Med PSP er det omvendt...
 
#4
Det med prisen er standar pris i usa. Hos oss vil spillene, akkurat som i usa, koste det samme som i dag, altså 500 kroner. Ingenting å hoppe i taket for.

Uasnett hvilke spill som er klare til verdenslanseringen, så er alle komt ut når vi får konsollen en gang etter nyttår...
 
#5
Opprinnelig skrevet av smached@07.10.2004, 14.06
Det med prisen er standar pris i usa. Hos oss vil spillene, akkurat som i usa, koste det samme som i dag, altså 500 kroner. Ingenting å hoppe i taket for.

Uasnett hvilke spill som er klare til verdenslanseringen, så er alle komt ut når vi får konsollen en gang etter nyttår...
113600​
Standard-pris for GBA-spill, ja. Konsoll-spill ligger på $49 USD (og PC-spill på $39 USD tror jeg).

Prisen på GBA-spill i Norge ligger på rundt 400-450 NOK. Muligens noen som selger til 500 NOK, men bor man i nærheten av Elkjøp/Lefdal burde man kunne få nye GBA-spill til rundt 400 NOK.

---

Bilder:



 
#7
Bloomberg melder at Square-Enix vil lansere Final Fantasy III på DS
Da skal jeg i hvert fall ha meg DS. Om jeg kjøper den på release dagen er jeg litt usikker på, men jeg skal i hvert fall ha den. Av andre spill virker Super Mario 64 DS med multiplayer funskjoner og kanskje Metroid Prime Hunters ganske spennende.

Nå er jeg i hvert fall ganske spent på PSP om hva den kan hamle opp med i november(Hvis den ikke blir utsatt da). Slik at vi får en skikkelig sammenligning mellom dem, og ikke alle disse uoffisielle spekulasjonene.
 
#8
Også verdt å nevne at to nye Pokémon-titler, Pokémon Diamond og Pokémon Platinum, er under utvikling for Nintendo DS (i tillegg til Pokémon Dash, som er nevnt tidligere).
 
#9
Masse god nyheter der :) Jo mer jeg hører om vidunderet, jo mer har jeg lyst på det!

Men jeg hadde Nintendo ville bruke DVD cover til spillene, det tar seg bedre ut i hylla.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#10
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@07.10.2004, 14.39
Også verdt å nevne at to nye Pokémon-titler, Pokémon Diamond og Pokémon Platinum, er under utvikling for Nintendo DS (i tillegg til Pokémon Dash, som er nevnt tidligere).
113622​
Ah, herrrrlig. Er det sluppet noe info om dem, annet en titlene?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Pålitelige kilder rapporterer at sjansen er til stede for at de spillene inneholder Pokémon, men dette er ikke bekreftet enda.
 
#12
Opprinnelig skrevet av Mandark+07.10.2004, 14.43-->
<!--QuoteBegin-Psycho Mantis
@07.10.2004, 14.39
Også verdt å nevne at to nye Pokémon-titler, Pokémon Diamond og Pokémon Platinum, er under utvikling for Nintendo DS (i tillegg til Pokémon Dash, som er nevnt tidligere).
113622​
Ah, herrrrlig. Er det sluppet noe info om dem, annet en titlene?
113626​
[/b]
Kilde: http://ds.ign.com/articles/554/554891p1.html

Det er nok den eneste informasjonen som er gitt rundt Pokémon Diamond og Pokémon Platinum.

---

Mario Kart DS - Bilder!

Metroid Prime Hunters: First Hunt - Bilder (de fire nederste er vel ganske nye)!
 
#13
ds'en blir bare bedre og bedre.
jeg skal importere den, ingen tvil (eneste tvil er vell penger....)
mariocart så utrlog fett ut. og 200kr for et spill er ikke dårlig!
 
#14
Opprinnelig skrevet av Yetipants@07.10.2004, 13.51
Pålitelige kilder rapporterer at sjansen er til stede for at de spillene inneholder Pokémon, men dette er ikke bekreftet enda.
113633​
Everybody`s a comedian, ehh...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Opprinnelig skrevet av GombaC@07.10.2004, 15.33
Everybody`s a comedian, ehh...
Bortsett fra deg, tydeligvis. :p
 
#18
Opprinnelig skrevet av Sheffield@07.10.2004, 15.48
Er det snakk om FFIII som i FFVI eller er det snakk om FFIII som aldri har blitt sluppet utenfor Japan?
113663​
Høyst sannsynlig er det FFIII, FFVI ble jo nylig sluppet til PSX.
 
#19

Kleevah

Livsfarlig amatør
#20
Her f.eks: