Har negative fans gitt alvorlige skadevirkninger på Gamecubes salgstall her i Norge? Med det mener jeg at butikkansatte har fanget opp signaler fra Nintendos negative fanskare og fått feilaktig inntrykk av at Gamecube slett ikke er noe tess. Er det kanskje derfor vi ikke hører nyheter om at Nintendo ikke har greidd å få nok Gamecube til butikkhyllene til påska, eller har Nintendo forberedt seg på å få nok konsoller til hver enkelt høytid (er jeg kanskje på bærtur med siste jeg skrev her)?
Hvor stor skadevirkning har egentlig negativ omtale av Nintendos utvalg? Vi vet jo tredjehånds-supporten er så og si ikke-eksisterende på Gamecube og at ett hvert spill som kommer for Gamecube får massivt kritikk. Det mest innlysende er det negative aspektet. Det positive blir oversett eller får mindre betydning enn det negative. Jeg har sjeldent hørt mer positivt om ett spill enn det dårlige. Når ett spill ikke lykkes helt hundre prosent, så blir det altfor lett å henge seg i det som er det dårlig.
Det eneste unntaket må være RE4. Der har jeg ikke hørt noe negativt i det hele tatt. Det har jeg så ihverfall ikke lagt merke til. Og, det er jeg glad for. Det andre unntaket er vel Metroid Prime til en viss grad. Noen stemmer har sagt at det blir for mye backtracking og tungvint scanning. Scanninga ble gjort noe med på oppfølgeren, men det var visst ikke nok allikevel.
Pikmin 2 er ett eksempel på ett spill som har fått udelt god kritikk, men har generelt blitt oversett av gamer-samfunnet (spillesamfunnet?). Kanskje det var for vanskelig, men at ingen har turd å si noe om det siden det ser så lett ut (barnevennlig)?
Også har man sytepaver som meg som synes det er så kjipt å observere fansen gå rundt å klage på nesten alt som er til Gamecube til glede for Sony- og Microsoft-fanboyene (ikke det at Nintendo-fansen gjør det med vilje, må vite
).
P.S. Jeg fikk nettopp en teori på hvorfor Nintendo generelt blir ignorert av dagspressen. Det er fordi de er redd for sinte e-post fra bistre Nintendo-fanboys. Ett hurtig-teori, riktignok. Nintendo-fanboy er nemlig generelt mer velartikulert enn de andre (det var ment som spøk) , hehe.
Hvor stor skadevirkning har egentlig negativ omtale av Nintendos utvalg? Vi vet jo tredjehånds-supporten er så og si ikke-eksisterende på Gamecube og at ett hvert spill som kommer for Gamecube får massivt kritikk. Det mest innlysende er det negative aspektet. Det positive blir oversett eller får mindre betydning enn det negative. Jeg har sjeldent hørt mer positivt om ett spill enn det dårlige. Når ett spill ikke lykkes helt hundre prosent, så blir det altfor lett å henge seg i det som er det dårlig.
Det eneste unntaket må være RE4. Der har jeg ikke hørt noe negativt i det hele tatt. Det har jeg så ihverfall ikke lagt merke til. Og, det er jeg glad for. Det andre unntaket er vel Metroid Prime til en viss grad. Noen stemmer har sagt at det blir for mye backtracking og tungvint scanning. Scanninga ble gjort noe med på oppfølgeren, men det var visst ikke nok allikevel.
Pikmin 2 er ett eksempel på ett spill som har fått udelt god kritikk, men har generelt blitt oversett av gamer-samfunnet (spillesamfunnet?). Kanskje det var for vanskelig, men at ingen har turd å si noe om det siden det ser så lett ut (barnevennlig)?
Også har man sytepaver som meg som synes det er så kjipt å observere fansen gå rundt å klage på nesten alt som er til Gamecube til glede for Sony- og Microsoft-fanboyene (ikke det at Nintendo-fansen gjør det med vilje, må vite

P.S. Jeg fikk nettopp en teori på hvorfor Nintendo generelt blir ignorert av dagspressen. Det er fordi de er redd for sinte e-post fra bistre Nintendo-fanboys. Ett hurtig-teori, riktignok. Nintendo-fanboy er nemlig generelt mer velartikulert enn de andre (det var ment som spøk) , hehe.
