Så ja, dette ble jo sluppet på PS4 i dag (USA i går). Sålangt virker folk ekstremt blandet i sysnpunktene sine. Noen klager over at spillet er kjedelig og man tvinges til å finne på sin egen morro, mens andre sammenligner det med Euro Truck Simulator hvor man lener seg tilbake og kosepromper. Det siste høres såklart ut som noe for meg så jeg gleder meg. Laura sine førsteintrykk gir et ganske godt innsyn i hva som eier og hva som suger.
En ting som har fått mange til å ræge er at multiplayeren virker ikke-eksisterende. En kis fant en navna planet til en som dreiv å streama på Twitch. De dro for å møte hverandre og ingenting skjedde. De var og samtidig på planeten på vidt forskjellige tider av døgnet.
Ifølge en av utviklerne var det fordi serverene ikke greide å synche, men med tanke på hvor vage de har vært siden dag en høres det litt bøff ut.
Alt i alt virker dette spillet ekstremt overhypa etter at Sony dro Sean Murray ut på scena under E3 og fikk ham til å love mer enn spillet noensinne kunne være. Personlig beit jeg aldri på hypen så jeg tviler på at jeg blir skuffa.
Visse folk prøver å svartmale Murray som den nye Millionbux eller Todd Howard, men jeg biter ikke på siden han virker ekstremt ydmyk og ærlig. Om noe har Sony pult han og Hello Games i pompen.
At spillet selges til fullpris sier i grunn også sitt.
Men ja, gleder meg til å farte rundt i universet og finne fine dyr. En kis fant en Psyduck og da er det ikke lov å klage.