Nobu slutter i squarenix

#4
Alt går til hælvete med det selskapet der. Først alle disse spinnoffene til x og VII så går Nobou :(

Ikke glem at de sparket han som stod for alle spillene fram til 8.
 
#6
Dette var ingen hyggelig nyhet, selv om det er nok kanskje på tide. Jeg synes ikke han gjorde så veldig god jobb med FF X soundtracket. Jeg håper bare at Square-Enix setter Yasunori Mitsuda til å lage FF musikk i fremtiden. Det hadde rett og slett eid. Mitsuda er etter min mening en bedre komponist enn Uematsu, og jeg tror de fleste som har spilt Chrono Trigger og Chrono Cross vil være enig med meg i det.
 
#7
Jeg skrev et emne hvor jeg forutså dette tidligere. Trist er det selvfølgelig, men alt det gode han har laget er fortsatt. Kanksje han lager noe mer? I mens kan man jo sette seg tilbake å nyte FFVI-soundtracket - høydepunktet i komponistkarrieren hans. FFX skuffet meg voldsomt da jeg så hva det var han sto for. Trist at jeg ikke ser frem til noe fra Square lenger.

Men minnene har jeg. Alt var jo så mye bedre før.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Opprinnelig skrevet av Triel@01.11.2004, 22.34
Alt var jo så mye bedre før.
Jeg hørte en liten greie på radio en gang (kan ha vært Et Norge I Krig) der de kategorisk beviste at ingenting var bedre før. Tenkte "Satan, den må jeg huske!", men det gjør jeg såklart ikke. Faen.
 
#10
Nå har det seg slik at Uematsu laget en veldig liten del av musikken til FFX. De han laget er i mine øyne noen av de beste; To Zanarkand og Suteki da Ne bl.a. Men lydmessig (og spillmessig) var det FFIX som var best i mine øyne Og at Uematsu skulle slutte er vel gammelt nytt er det ikke?
 
#11
Er dette så farlig? Han lager veldig lite av musikken til FFXII også, det er bare hovedtemaene han har ansvar for. Uansett så skal han fortsette å lage spillmusikk, det sier han jo selv. Så vi vil nok fortsatt høre fra han.

Hvis han bare hadde hoppet inn i Mist Walker, hadde det vært det beste. Men spillfirma er spillfirma, det blir spennende å se hva som kommer ut av det. SquareEnix er på vei til å miste den glansen de har likevel, og jeg mistenker at Mist Walker er neste store å satse på, siden Hinorobu Sakaguchi skal faktisk gjøre noe siden FFVII.
 
#12
Dette var veldig trist.
Han lager verdens beste spill-musikk.
Spesielt syntes jeg han lagde skikkelig bra musikk i FFIX.
 
#13
men selv om han slutter i squareenix betyr det ikke at han ikke kommer til å lage musikk lenger. mente å ha hørt at han skal pensjonere seg og, men kommer alltid til å lage musikk. Når du er komponist så er du det for livet ut =P Uematsu kommer til å lage musikk til den dagen han dør, så ikke vær redd for det folks. Bare se på Joe Hisaishi. Mange forskjellige filmer, like god musikk.
 
C

Crizpy

Gjest
#14
Han var genial før.
Nå har han tapt seg som faen.
Kanskje like greit å gi seg mens leken er god...
 
#15
Det er jeg faktisk enig i. At det har tapt seg, altså.. Har egentlig ikke likt noen FF spillene på PS2 noe særlig heller :( .
 
#16
Fatter likevel ikke hvordan en kan påstå at han har tapt seg, når han nesten ikke har laget noe musikk i det hele tatt siden FFIX. FFX hadde han ikke det fulle ansvar for, og det er kun enkelte melodier han komponerte selv, som Suteki da Ne og To Zanarkand, som er nevnt tidligere i tråden. Personlig høres det jeg har hørt av FFXII musikken veldig bra ut, og jeg mener at det meste av det vi har hørt hittil er Uematsus komposisjoner.

Blir nesten som å si at John Lennon har tapt seg de siste 10 årene...
 
#18
Opprinnelig skrevet av Sisamez@01.11.2004, 21.34
Noe som gikk rimelig bra, med tanke på nieren. Kongespill! :forelsket:
128359​
Agree. Konge soundtrack og alt... selv om det var noelunde barnslig....

Edit: Sorry hvis dette ble off-topic, men jeg vet ikke så mye om... denne Nobuo fyren, men hvis han sto bak FF musikken frem til VIII så var mannen et jævla geni!
 
#20
Man må ha en klar respekt for en man som Nobu Uematsu. Men... Det betyr ikke at Square ikke kommer til å bli rævkjørt fra nå av. Etter min mening kan det være en positiv ting. Få litt friskt blod inn i det. Foresten, om det er noen som har funnet et sted der man kan kjøpe cdene til "The Black Mages", si ifra!