Final Fantasy VI-lydsporet angrer jeg ikke på at jeg kjøpte. Det - og Grand Finale - er noe av det beste Nobuo Uematsu har laget. Symphonic Suite er selvfølgelig hakket bedre enn Grand Finale, men å kreve noe annet hadde vært urimelig.
FFVI-musikken lever; den har et voldsomt særpreg og skildrer voldsomt bra. Minnene er selvfølgelig det viktigste, og det har heller ikke noen mimremangler.
Ved diskusjonen om FFX sin musikk, må jeg stille meg mer nøytralt. Jeg likte store deler av hjelperenes musikk og et par andre stykker. Det var anderledes, men ikke noe fantastisk, eller noe bedre enn alt annet.
To Zanarkand var vel noe av det lille Nobuo Uematsu bidrog med som faktisk var noe særlig. Han lagde også Tidus' Theme, men det var vel ikke så langt unna middels i mine øyne.
Hadde du fjernet hjelpen Nobuo Uematsu fikk, ville det blitt enda verre. I alle fall for folk som ikke misslikte alt.
Han spilte Piano selvlært som ung. Og i The Black Mages, var det da naturlig for ham å velge keyboard.
FFVI-musikken lever; den har et voldsomt særpreg og skildrer voldsomt bra. Minnene er selvfølgelig det viktigste, og det har heller ikke noen mimremangler.
Ved diskusjonen om FFX sin musikk, må jeg stille meg mer nøytralt. Jeg likte store deler av hjelperenes musikk og et par andre stykker. Det var anderledes, men ikke noe fantastisk, eller noe bedre enn alt annet.
Opprinnelig skrevet av Sisamez@10.07.2004, 00.10
Redigert
Hvem har laget blant annet "Tidus' Theme" og "To Zanarkand"?
Redigert
Hvem har laget blant annet "Tidus' Theme" og "To Zanarkand"?
72736
Opprinnelig skrevet av Lurtz@10.07.2004, 14.57
FFX har vel det dårligste soundtracket i serien, helt ordinært og til tider dødsens kjedelig. Unntakene på FFX soundtracket er vel To Zanarkand sangen som er ganske fin, men ellers så synes jeg det soundtracket er ganske bånn i bøtta. Man stiller ikke mye krav til den musikksjangeren dersom man finner det soundtracket genialt spør du meg
FFX har vel det dårligste soundtracket i serien, helt ordinært og til tider dødsens kjedelig. Unntakene på FFX soundtracket er vel To Zanarkand sangen som er ganske fin, men ellers så synes jeg det soundtracket er ganske bånn i bøtta. Man stiller ikke mye krav til den musikksjangeren dersom man finner det soundtracket genialt spør du meg

72944
Hva i? Jeg var inne på siden til Metal band The Black Mages(som forøvrig covrer FF musikk) Nobuo Uematsu spiller søren meg synth der. Artig, låtene er jo sinnsykt teknisk, så det er artig og se at Nobuo spiller litt metal også