Noby Noby Boy - Ute på PSN!

Lodin

Der Waaaah
Da er det bra at prisen er 40 kroner under det.
Ærlig talt, om man ikke gidder kjøpe dette nå så ta ihvertfall å sleng det i handlekurven neste gang en kjøper Siren eller Wipeout. Det er en for bisarr og fjollete opplevelse til å ikke prøve.

CyberK

Finner ikke på noe.
Det var litt moro, men jeg må innrømme at jeg mistet interessen forholdsvis raskt. Jeg klarer meg ikke uten målbar måloppnåelse! D;

Lodin

Der Waaaah
Lurte på når den låta skulle dukke opp. :p
Sånn ellers mekka jeg en froskemann i dag. Åt en frosk og en mann og når jeg poopa de ut var det en mann med froskehode.
Forøvrig brgynner Girl å nærme seg månen. Det estimeres at det vil skje en gang i morra.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Noe annet som er gloriøst er at jeg havna på cheerleader-og-tapir-sletta da jeg spilte litt akkurat.

På månen er det negre med skillpaddeskjell på ryggen og dritmasse giraffer som er helt ville etter å sitte på meg! Dette eier. Fett å hijacke månebiler.

Lodin

Der Waaaah
Selv en sliten liten boy som strekker seg hver dag har drømmer og de får man se på hjemmesida. Nummer en ser ut til å handle om at han vil ha co-op offline.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Spillet minner om et mareritt jeg hadde noen år tilbake.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Siden jeg ikke har fast nett nå om dagen blir det litt TV-spilling i ledige stunder, og det har blant annet ført til at jeg har klinka inn samtlige Trophies i Noby Noby Boy. Fant alle av meg selv bortsett fra det siste som jeg måtte lese meg til på nett. <_<

Uansett var det artig å finne dem alle sammen, så jeg får nesten foreslå at folk prøver seg fram litt. For eksempel går det an å få ræva til boyen til å vokse til enorme dimensjoner... :wth:

SHDR

Gullmedlem
Endelig skaffet meg dette, men vet rett og slett ikke hva jeg skal si om det. Jeg synes det er innmari artig, og jeg skjønner ikke helt hvordan man kan klage over at det ikke er noe å gjøre, for å knytte knute på Boy og finne optimale strekkeposisjoner ved hjelp av skyer og digre sopp mens man avfyrer ting fra rektum er ... brah. Det er et leketøy, og et sabla godt et.

Synes Noby Noby Boy føyer seg pent inn i rekken over snodigheter som Eden og Flower, og vitner om at Sony har en litt annen agenda enn MS. MS fôrer hardcoren med akkurat det de ønsker seg, mens Sony faktisk ser ut til å ha en slags ... plan. En idé om hva som kan bidra til å heve den kulturelle profilen til spill. Etter å ha sittet med en PS3 i et par måneder synes jeg egentlig det er litt synd at PS3-en ikke har gjort det bedre enn den har. Til tross for at den fortsatt er alt for dyr, menyen er litt ræva, håndkontrollen er ultrakonservativ og online-tjenestene deres er underveldende, så har Sonys profil på spillmarkedet et langt modnere og mer utfordrende tilsnitt.

Noby Noby Boy er iallfall hot shit. Det er et spill jeg mye heller tar meg tid til enn enda en generisk FPS, rett og slett fordi jeg ikke aner hva som vil skje når jeg slår det på. Det er alltid overraskende, og jeg vet ikke hva jeg kommer til å få lyst til å gjøre mens jeg spiller det. Det stimulerer dessuten til tankespinn, og det er sjeldent. Jeg blir litt inspirert av det.

Jante

privileged CIS shitlord
Blir det ikke litt feil å si at 360en kun appelerer til de hardcore FPS-kidsa? XBLA og den relative store satsinga på indie-spill taler litt i mot den oppfatningen.

Lodin

Der Waaaah
Bortsett fra at The Maw er det eneste indyspillet jeg kan komme på til 360 som er verdt en sur sild. Nei vent, akkurat som Braid blir også dette porta til PC. Så øh, MS har såvidt jeg kan se ingen direkte satsing på uavhengige utviklere. Det der hobbyprogrammet deres med Jellycar og Dassvasker teller vel litt, men er ikke mye å skryte av siden samtlige av spilla suger balle.
Se der ja, jeg forsvarer Sony sin ære. :D

SHDR

Gullmedlem
Microsoft åpnet på mange måter en ny tier i markedet med XBLA, og jeg vet ikke om Sony ville gjort det samme uten Microsofts satsning på feltet. På den annen side har Microsoft satset stort på XNA (som virkelig er Teh Shiz0r, hvis du vil lage spill og ikke klarer det med XNA, er det noe gærent med deg), men Microsoft har også vært ganske dårlige til å markedsføre indievennligheten sin, synes jeg.

Selv ser jeg på XBLA som den mest realistiske plattformen for publisering av egne prosjekter for den overskuelige fremtid, men jeg synes Sonys satsning på PSN med high-class indie-spill og forholdsvis attraktive prosjekter som Wipeout HD, Warhawk og Siren har vært enda mer interessant. Greit, XBLA har saker som N+, Space Giraffe, Castle Crashers, The Maw og mer til, men jeg finner dem forholdsvis konvensjonelle, egentlig. Sonys in-house-satsninger via Pixeljunk-brandet og thatgamecompany er mye mer risikable og vitner om en vilje til å forme og utfordre markedet heller enn å bare servere det spillene det kjøpte i fjor.

Det er mest min mening, selvsagt, og ikke noen endelig dom over noen av selskapene. Jeg er bare blitt svært forbauset over hvor frodig spilltilbudet til Sony er i forhold til den ødemarka jeg hadde blitt fortalt om før jeg shåppa inn PS3.

Kilik

Lokal moderator
Må også gi Sony litt cred for prisingen. 29 kr. for Noby og 59 kr. for Flower er det ikke mye å si på.

Jante

privileged CIS shitlord
Må si meg enig i at Sony virker til å tørre å satse mer, mens Microsoft kun setter penger og sitt eget navn på ting som garantert vil komme til å selge stort.

CyberK

Finner ikke på noe.
Dagens Aftenposten brakte en helside om Flower og Noby Noby Boy og hvordan de er små steg i spillindustriens vandring mot å bli "voksent". Det sto ingenting som man ikke allerede vet om man har fulgt litt med på SG osv., men det er litt kult å se at ordet kommer ut til "de andre".:D

Lodin

Der Waaaah
På den annen side var hovedoppslaget deres at norske PCer har vært brukt i internasjonal datakrigføring ogå kjent som et botnet for de som ikke er helt idioter. NRK er forøvrig noen satans helvetesyngler som legetimerer Piratebay og alle andre pirater fordi de har satt opp sin egen tracker til gamle tv-serier. Bleh!