Noen her som spiller "seriøse"RPG'er?

#1
Jeg har rundet Gothic 1 og nesten 2 (jeg er på det siste stedet). Gothic spillene er vel egentlig de eneste vestlige rpgene jeg liker. Morrowind synes jeg rett og slett sugde. Jeg synes at spillet er alt for fritt. Jeg liker mye bedre spill som FF som er litt linære. Da synes jeg at historien kommer mye bedre frem.
 
#2
Personlig er jeg stor fan av begge deler. Hvorfor velge når man kan velge

og vrake? (Ga det mening? :svette:)
Elsker det

meste av rpg, fra "Planescape: Torment" til "Final Fantasy" (Og alt det

som måtte falle mellom og utenfor og her og der)
Måten din å skrive på

("jalla"?) ser jeg bare på som trolling, og det er ikke pent! skam deg, gå og

heng med hodet i 15 minutter!
Jeg synes du burde gi disse "jalla" spillene

en sjanse til. Det er timesvis med "lettvint" morro og gode opplevelser. Skulle

jeg måtte velge mellom å kun holde meg til AM rpg eller JP rpg (fancy med forkortelser

:svette:) hadde jeg

skutt meg selv med en limpistol. (Det svir)

---

Om du vil diskutere noe

seriøst innenfor vestlig rpg, så gjerne fyr opp en diskusjon rundt ett eller annet spill

her, jeg er med på den jeg :svette: (Varmt i dag

:svette:)
 
#5
Opprinnelig skrevet av Gromle@18.05.2004, 17.12
Bah.. FF er alt for lineært til være morsomt, og det kamp systemet suuuuger IMO.
Morrowind's kampsystem er heller ikke supah, men fy faen og det spillet eier alt annet. :tommelopp:
 
C

Crizpy

Gjest
#6
Kan jo ikke si ff er dårlig!
Men det er mer avansert i feks "legend of dragoons"
 
#7
Snakker du om The Legend of Dragoon? Det er i så fall ikke mer avansert enn Final Fantasy-serien (ikke det at Final Fantasy er vanskelig å forstå og mestre heller).
 
C

Crizpy

Gjest
#8
Opprinnelig skrevet av Fenrir@18.05.2004, 22.44
Snakker du om The Legend of Dragoon? Det er i så fall ikke mer avansert enn Final Fantasy-serien (ikke det at Final Fantasy er vanskelig å forstå og mestre heller).
Hvis det er det spillet der du har mange forskjellige teknikker du skal mestre for å klare attack, ja.. feks treffe en et punkt i en sirkel der en ting går fort rundt..herregud for en forklaring..
Det er lenge sida jeg har spilt det, men synes det var ganske hardt..
Kanskje det ikke er så innvikla alikevel, men det var det før :p
 
#9
Opprinnelig skrevet av Crizpy+19.05.2004, 00.45-->
<!--QuoteBegin-Fenrir
@18.05.2004, 22.44
Snakker du om The Legend of Dragoon? Det er i så fall ikke mer avansert enn Final Fantasy-serien (ikke det at Final Fantasy er vanskelig å forstå og mestre heller).
Hvis det er det spillet der du har mange forskjellige teknikker du skal mestre for å klare attack, ja.. feks treffe en et punkt i en sirkel der en ting går fort rundt..herregud for en forklaring..
Det er lenge sida jeg har spilt det, men synes det var ganske hardt..
Kanskje det ikke er så innvikla alikevel, men det var det før :p [/b]
Husker det spillet. Syntes det var utrolig bra. Kom det noen gang til Europa? Husker en kamerat importerte det til meg.

Veldig bra story og kampsystemet var en deilig avveksling fra utallige ff timer.
Syntes det var vanskelig i starten. Han Wind dragoonen hadde ihvertfall noen sinnsyke kombinasjoner som var vanskelig å holde styr på, men når du klarer det er det kjempe morsomt.

Fikk aldri runna det, spillet var jo så enormt. Kanskje jeg skal få begynt å spille det igjen.

Jeg syntes at dette spillet kommer etter VII, VIII, og XI som mine rpg spill.

Ufattelig at jeg ikke runna det :doh:
 
C

Crizpy

Gjest
#10
En kamerat hadde det, og ja det kom til europa.
Genialt spill med mange vanskelige teknikker, som du sa.
Har heller aldri runna det, men det frister.
 
#11
Jeg spillte mye en legend of dragoon demo. Og sparte opp penger til spillet en gang, men det ble aldri noe til at jeg kjøpte det... :rulleøyne: . Må nok spørre om platon kan få det inn så jeg kan kjøpe det.... :rulleøyne:.
 
#12
Jeg spiller Fallout. Jeg kaller det for en seriøs, men uhøytidlig, RPG. Dessuten synes jeg ikke FF-Serien er useriøse, selv om de nyere FF'ene er mer useriøse enn de gamle. Det gjelds å ha perspektiv på saken. Derimot pleide jeg å spille Baldur's Gate II også, selv om jeg ikke fullførte det. Jeg spillte Never Winter Nights en gang og, fullførte det ikke fullstendig men var godt på vei, men det er hakket mer useriøst. Diablo er etter min mening ett veldig useriøst RPG, det er høyt oppe på jalla-skalaen som Action-RPG men det går selvfølgelig ann. Osv, osv..
 
#14
Crizpy: Jepp, da er det ikke avansert, men heller innviklet og vanskelig å mestre, som du sier etterpå her. Jeg har selv prøvd spillet en del, men har aldri fått gjennomført spillet. Det som fenget meg mest, var helt klart historien -- for gameplayet var ikke akkurat så mye å skryte av. Joda, det var underholdende i starten, men det ble gjerne litt ensidig etter noen timer. Nå sier jeg ikke at dette spillet er tåpelig underholdning, for det er det alldeles ikke. Flere ganger har jeg tenkt på å klare det fullt ut, og det skal jammen skje en eller annen gang.

Ingen våger å si at dette ser tåpelig ut: Klikke på! -- Titte på!
 
#15
Jeg har Legend Of The Dragon selv, og har heller aldri kommet gjennom spillet. Det er et kult spill, men det jeg ikke likte var "World mapen" og det at du må trykke så jæveligt heletiden. I starten var det greit, men så måtte du jo trykke å trykke som en gal når du kom et stykke inn i spillet. Jeg vil heller ikke si at det var noe spesielt avansert heller men jeg hadde det kjekt når jeg spilte og det er det som teller, å ha det kjekt altså! Men spillet kan ikke måle seg med Final Fantasy!
 
C

Crizpy

Gjest
#16
Opprinnelig skrevet av Fenrir@22.05.2004, 01.46
Crizpy: Jepp, da er det ikke avansert, men heller innviklet og vanskelig å mestre, som du sier etterpå her. Jeg har selv prøvd spillet en del, men har aldri fått gjennomført spillet. Det som fenget meg mest, var helt klart historien -- for gameplayet var ikke akkurat så mye å skryte av. Joda, det var underholdende i starten, men det ble gjerne litt ensidig etter noen timer. Nå sier jeg ikke at dette spillet er tåpelig underholdning, for det er det alldeles ikke. Flere ganger har jeg tenkt på å klare det fullt ut, og det skal jammen skje en eller annen gang.

Ingen våger å si at dette ser tåpelig ut: Klikke på! -- Titte på!
Jepp.
Det blir sikkert griseensformig etterhvert, og det er vel heller ikke så jævlig vanskelig å komme inn i hvis du spiller det mye.
Jeg har ikke spilt så jævlig mye, men den tiden jeg spilte det, synes jeg det var vanskelig nok.
Men det du sier maker sense og høres fornuftig ut..
Nå fikk jeg lyst til å spille det igjen :) :)
 
#17
Det er en kamerat av meg -- han kaller seg Matrim i dette forumet -- som har dette spillet, og hvis jeg ikke har misforstått ham fullstendig, befinner The Legend of Dragoon seg over enkelte av de senere Final Fantasy-spillene når det kommer til kvalitet (ifølge ham selvsagt). Igjen, ut fra det jeg har sett sier jeg meg helt enig.
 
#18
Spiller Morrowind, ja. Har nettop begynt på igjen etter et halvt års pause ;) ... Ellers blir det nok mye SNES RPG'er som Dragon Quest, Seiken Denesetsu 3 Chrono Trigger osv.

Mange japanske SNES RPG'er som ikke er utgitt på Engelsk er kjempegode, for å gi et tips!
 
#19
jah, det er en stor forskjell på linære rpg'er og de du kan fjolle rundt til evig tid. begge har sine kvaliteter og faggitheter, og jeg liker begge.. husker tilbake på daggerfall, gøy å klatre opp på tak iført kun hansker og sko, for å så flekke fram hest og kjerre fra ingensteds og farte rundt på takene.. snes-rpg'er rokker, spesielt lufia-spillene(sjekk forøvrig ut gba-vers med forbedret gameplay), og ikke glem det fjerne earthbound til nes.
 
#20
Jalla RPG'er? Tulling. Vel, for å svare på spørsmålet ditt - så spiller jeg alle slags RPG - enten det være seg Final Fantasy eller Morrowind, Baldur's gate osv.