Nominasjonsemnet

Status
Stengt for ytterligere svar.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1
It's that time again, Spillegals årlige prisutdeling! Selve avstemningene vil komme opp tidlig på nyåret, men først – nominasjonene! Og husk

Vi ser helst at dere kopierer følgende blokk med kode og fyller inn.

Kode:
[b]Beste spill[/b] (konsollspesifikt):
[b]PlayStation 2:[/b] 
[b]GameCube:[/b] 
[b]Xbox:[/b] 
[b]Xbox 360:[/b] 
[b]Wii:[/b] 
[b]DS: [/b] 
[b]PSP:[/b] 
[b]Gameboy Advance:[/b] 
[b]PC (Windows):[/b] 

[b]Årets spill:[/b] 


[b]Sjangerpriser (alle plattformer)[/b]

[b]Beste actionspill:[/b] 
[b]Beste action/adventure-spill:[/b] 
[b]Beste eventyrspill:[/b] 
[b]Beste plattformspill:[/b] 
[b]Beste sportsspill:[/b] 
[b]Beste racingspill:[/b] 
[b]Beste strategispill:[/b] 
[b]Beste rollespill (vestlig):[/b] 
[b]Beste rollespill (japansk):[/b] 
[b]Beste puzzlespill:[/b] 
[b]Beste rytmespill:[/b] 
[b]Beste partyspill:[/b] 
[b]Beste slåssespill:[/b] 

[b]Beste importspill:[/b] 
[b]Mest innovative spill:[/b]
[b]Beste VC/XBL-spill:[/b]
 
[b]Verste spill:[/b]
Kun en nominasjon per kategori. Hvis du nominerer flere vil kun den første tittelen bli talt. Og som vanlig er det artigere å lese hvis du begrunner valgene dine.

Noen oppklaringer. Eventyrspill er spill som Ace Attorney, Drømmefall, og Sam & Max: Culture Shock. Action/adventure er kategorien for spill ala Zelda, Shadow of the Colossus, og lignende. GTA-avarter vil også gå under her. Hvis du absolutt vil nominere en SHMUP kan du putte det under actionspill, hvor også FPS havner. MMO-er går i RPG-kategoriene. Det vil i år ikke være mulig å nominere WoW, da kun et fåtall folk har fått spilt Burning Crusade.

Husk også på at avstemningen gjelder spill som er gitt ut i Europa i år. Det vil si, ingen FF12 på beste J-RPG, og ingen Elite Beat Agents på beste rytmespill, takk. Legg disse under import. Hvis du likevel tabber deg ut vil de ikke bli talt.

Vi har bestemt oss for å skippe kategorien «Beste grafikk», da dette har blitt ganske objektivt nå i "next-gen". Musikk og lyddesign er det ingen som bryr seg om, og få eller ingen på SG har forutsetning for å uttale seg nevneverdig om tekniske aspekter. Det er dog ingenting i veien for at du slenger inn ekstra kategorier i svaret ditt, men ingen avstemninger vil bli laget. Vil du gi et spill pris for «beste bruk av bloom»-effekten, go ahead.


Fram til 1. januar kan dere redigere listene deres så mye dere vil.


Lurer du på hvilke spill som kom ut i år? MobyGames kan hjelpe. (Scroll ned for å finne plattformer)
 
#2
PlayStation 2: Bully
Xbox 360: Call Of Duty 3
Wii: Zelda

Årets spill: Zelda

Sjangerpriser (alle plattformer)
Beste actionspill: Gears Of War
Beste action/adventure-spill: Zelda
Beste Sportsspill Wii Sports
Beste strategispill: Er Viva Piñata strategi? Isåfall det.
Beste rollespill (vestlig): Oblivion
Beste rollespill (japansk): Final Fantasy 12
Beste partyspill: Wii Play

Verste spill: Sonic The Hedgehog til X360


Eventuelt:
Beste importspill: Final Fantasy

Sååå, hvis jeg har spilt et spill som er US, så må jeg bare glemme det og prøve å huske hva som er "nest best"? Right on...
 
D

Deleted member 91

Gjest
#3
Beste spill (konsollspesifikt):
PlayStation 2: Shadow of the Colossus (Jeg syns ihvertfall det var rimelig store saker, og det er jeg sikkert ikke alene om.)
GameCube: ? (Ikke spilt så mye her, gitt.)
Xbox: Psychonauts (Måtte jo nominere det til et eller annet, og siden Xbox' releaseliste ikke akkurat har blomstret over i år, havner'n i denne kategorien. Nå også baklengskompatibel!)
Xbox 360: Gears of War (Lett.)
Wii: ? (Kommer helt sikkert til å synes Zelda om noen ukers tid, da.)
DS: New Super Mario Bros. (Kanskje ikke så himla oppfinnsomme greier, men definitivt muligens kanskjeste det morsomste spillet på DS i år. Kirby var farlig nærme, da.)
PSP: Gitaroo Man Lives! (Jeg innrømmer det, jeg er en hore for rytmespill. Oppløperne består vel strengt talt bare av Ridge Racer 2 og LocoRoco. Ikke et stort år for PSP, mye slik åra før.)
Gameboy Advance: ? (OI SE DER BORTE)
PC (Windows): ? (OI SE IGJEN)

Årets spill: Gears of War (Jepp. Beste skytespillet jeg har spilt på lenge. Coversystemet er overraskende forfriskende og intuitivt, leveldesign fra øverste hylle, helt fantastisk co-op, alt pakket inn i en tilnærmet perfekt presentasjon.)


Sjangerpriser (alle plattformer)

Beste actionspill: Gears of War (Se over.)
Beste action/adventure-spill: Shadow of the Colossus (Storslagne beist, fantastisk musikk, og en ufattelig grafisk framvisning til PS2-tittel å være. Framerateproblemene gjør meg ingenting overhodet.)
Beste eventyrspill: Phoenix Wright: Ace Attorney (Mest sannsynlig det eneste eventyrspillet jeg har spilt i år, så ... ja. Jeg syns ikke det var like storslagent som en del andre her inne (mest pga. hvordan en god del av situasjonene skulle løses ved å trykke på, spørre og undersøke *alt* og alle, helt til du snubla deg videre i saken), men det fortjener en nominasjon uansett.)
Beste plattformspill: New Super Mario Bros (Tøff kamp med 'Nauts, men vinner til slutt fordi det føles mer velgjort og perfeksjonert.)
Beste sportsspill: Tony Hawk's Project 8 (Heller ikke en sjanger jeg titter innom ofte, men nudger seg over NHL 2K7 på lista mi bare pga. Nail the trick. Vel, nesten bare.)
Beste racingspill: Ridge Racer 2 (Hvis jeg faktisk hadde betalt for det hadde jeg følt meg snytt, men det endrer ikke faktumet at RR fortsatt er jævla moro.)
Beste strategispill: ? (bink)
Beste rollespill (vestlig): ? (bonk)
Beste rollespill (japansk): ? (boink)
Beste puzzlespill: Lumines (XBL Arcade) (Muligens den eneste puzzleren jeg spilte som kom ut i år uansett. Koz!)
Beste rytmespill: Guitar Hero (Overraskende, mener jeg. Utrolig snasne greier. Oppfølgeren har jeg ikke fått fingra i ennå, men etter hva jeg har hørt bygger det videre på konseptet, uheldigvis med en litt svakere tracklist denne gangen.)
Beste partyspill: Guitar Hero (Om bare fordi ræva gitarspilling er hakket mer tålelig enn ræva synging.)
Beste slåssespill: Street Fighter II (XBL Arcade) (Det er et vitne til hvor usannsynlig vanedannende dette er når jeg bruiset meg blodig og blå i frustrasjon, og fortsatt nominerer det.)

Beste importspill: ? (Ble lite import på meg i år, gitt.)
Mest innovative spill: Kirby: Power Paintbrush (Jeg syns ihvertfall det var en forfriskende spin på den tradisjonelle plattform-sjangeren.)
Beste VC/XBL-spill: Uno (En glimrende kontrast til alle den hyperaktive actionen du får ellers på konsollen, og utrolig chille greier så lenge du spiller med kjente.)

Verste spill: Superman Returns (X360) (Har jeg spilt noe annet enn demoen? Nei. Skal jeg la det hindre meg? Nei. Det er godt å se at shitty spill basert på store lisenser fortsatt lever i beste velgående i 2006.)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Tenker jeg klinker til med bare en knallsterk nominasjon i år.

Verste spill: Reservoir Dogs [PC, Xbox, PS2]
Vanligvis må man spørre seg "hva er det som gjør at dette spillet ikke får høyere karakter?", men når det gjelder Reservoir Dogs må man spørre seg "hva er det som gjør at vi ikke blir nødt til å rekalibrere karakterskalaen vår sånn at det går an å gi null poeng?". Hvis du klarer å tenke deg et skytespill hvor du skyter en fyr med et skytevåpen, så har du akkurat designet Reservoir Dogs. Det skjer ingenting annet i ruslebrettene enn at du skyter folk. Du kan ta gisler, gå inn i bullet-time og bruke noen kreative henrettelsesmetoder, men de har overhodet ingen annen funksjon enn at du får en visuell avveksling. Med tanke på hvor stygge og glitcha alle de grafiske sekvensene er, spørs det ikke om det er best å la være, gitt. Innimellom får man også noen bilbrett, hvor gameplayet ikke skiller seg nevneverdig fra det første Driver-spillet, bortsett fra at Reservoir Dogs er konstant og uunngåelig bugga. Legg til den mest ubrukelige grafikkmotoren som er sluppet på mange år, stemmeskuespill fra hælvetes åttende sirkel og et lydarbeid forøvrig som bærer preg av like mye kjærlighet til faget som en middels søpletømmer utviser, så har du årets verste digitale svindel. Quentin Tarantino roterer nok i grava på grunn av dette. Eller han ville antakeligvis gjort det, hvis han hadde vært dau.
 
#5
PlayStation 2: Metal Gear Solid 3: Subsistence
GameCube: The Legend of Zelda: Twilight Princess
Xbox: Psychonauts
Xbox 360: Gears of War
Wii: The Legend of Zelda: Twilight Princess
DS: New Super Mario Bros.
PSP: LocoRoco
Gameboy Advance:
PC (Windows): Warhammer 40,000: Dawn of War - Dark Crusade

Årets spill: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Beste actionspill: Metal Gear Solid 3: Subsistence
Beste action/adventure-spill: The Legend of Zelda: Twilight Princess
Beste eventyrspill:
Beste plattformspill: New Super Mario Bros.
Beste sportsspill: Wii Sports
Beste racingspill: (Excite Truck)
Beste strategispill: Warhammer 40,000: Dawn of War - Dark Crusade
Beste rollespill (vestlig): Elder Scrolls IV: Oblivion
Beste rollespill (japansk): (Final Fantasy XII)
Beste puzzlespill: Rayman Raving Rabbids
Beste rytmespill: Guitar Hero II (Elite Beat Agents)
Beste partyspill: Wii Sports
Beste slåssespill: Tekken: Dark Resurrection

Beste importspill: Under Defeat
Mest innovative spill: Rayman Raving Rabbids (Excite Truck)
Beste VC/XBL-spill: Super Star Soldier

Verste spill:
 

K999

Keystone State Of Mind
#6
Beste spill (konsollspesifikt):
PlayStation 2: God of War
GameCube:
Xbox:
Xbox 360: Gears of War
Wii: Zelda: TP
DS: New Super Mario Bros.
PSP:
Gameboy Advance:
PC (Windows):

Årets spill: Zelda.


Sjangerpriser (alle plattformer)

Beste actionspill:Gears of War.
Beste action/adventure-spill:Zelda: TP
Beste eventyrspill:
Beste plattformspill: New Super Mario Bros.
Beste sportsspill:
Beste racingspill:Test Drive: Unlimited.
Beste strategispill:
Beste rollespill (vestlig):
Beste rollespill (japansk):Oblivion
Beste puzzlespill:
Beste rytmespill:
Beste partyspill:
Beste slåssespill:

Beste importspill:
Mest innovative spill:
Beste VC/XBL-spill:

Verste spill:
 
#7
Beste spill (konsollspesifikt):
PlayStation 2: Metal Gears Solid 3: Subsistence
GameCube:
Xbox:
Xbox 360: Rainbow Six Vegas
Wii:
DS:
PSP:
Gameboy Advance:
PC (Windows): The Elder Scrolls IV: Oblivion

Årets spill: Rainbow Six Vegas


Sjangerpriser (alle plattformer)

Beste actionspill: Rainbow Six Vegas
Beste action/adventure-spill: Dead Rising
Beste eventyrspill:
Beste plattformspill:
Beste sportsspill: Fight Night Round 3
Beste racingspill: Test Drive Unlimited
Beste strategispill:
Beste rollespill (vestlig): The Elder Scrolls IV: Oblivion
Beste rollespill (japansk):
Beste puzzlespill:
Beste rytmespill:
Beste partyspill:
Beste slåssespill: Fight Night Round 3

Beste importspill:
Mest innovative spill: Dead Rising
Beste VC/XBL-spill: UNO

Verste spill: Superman Returns
 
#8
Beste spill (konsollspesifikt):
PlayStation 2:
GameCube:
Xbox: Psychonauts
Xbox 360: Gears of War
Wii:
DS:
PSP:
Gameboy Advance:
PC (Windows): Company of Heroes

Årets spill: Gears of War
Sjangerpriser (alle plattformer)

Beste actionspill: Gears of War. Beklager Dead Rising.
Beste action/adventure-spill: LEGO Star Wars II: The Original Trilogy
Beste eventyrspill: Dreamfall: The Longest Journey
Beste plattformspill: Psychonauts
Beste sportsspill:
Beste racingspill: Burnout: Revenge
Beste strategispill: Company of Heroes
Beste rollespill (vestlig):
Beste rollespill (japansk):
Beste puzzlespill:
Beste rytmespill:
Beste partyspill:
Beste slåssespill:

Beste importspill:
Mest innovative spill:
Beste VC/XBL-spill: Doom (XBL)

Verste spill: Sonic the Hedgehog

To be redigert.
 
#9
Beste spill (konsollspesifikt):
PlayStation 2: Okami
GameCube: Legend of Zelda
Xbox: ?
Xbox 360: Gears of War
Wii: Legend of Zelda: The Twilight Princess
DS: New Super Mario Brothers
PSP: Loco Roco
Gameboy Advance: ?
PC (Windows): Oblivion

Årets spill: Legend of Zelda: The Twilight Princess


Sjangerpriser (alle plattformer)

Beste actionspill: Gears of War
Beste action/adventure-spill: Legend of Zelda: The Twilight Princess
Beste eventyrspill: Drømmefall
Beste plattformspill: New Super Mario Brothers
Beste sportsspill: Wii Sports
Beste racingspill: ?
Beste strategispill: Company of Heroes
Beste rollespill (vestlig): Oblivion
Beste rollespill (japansk): ?
Beste puzzlespill: Mario Tetris
Beste rytmespill: Guitar Hero 2
Beste partyspill: Wii Sports
Beste slåssespill: ?

Beste importspill: Okami
Mest innovative spill: Okami
Beste VC/XBL-spill: ?

Verste spill: Super Returns
 
#10
Beste spill (konsollspesifikt):
PlayStation 2: Shadow of the Colossus
GameCube: Twilight Princess
Xbox: Psychonauts
Wii Twilight Princess
DS: Phoenix Wright: Ace Attorney
PC (Windows): Half-Life 2: Episode 1

Årets spill: Twilight Princess


Sjangerpriser (alle plattformer)

Beste actionspill: Half-Life 2: Episode 1
Beste action/adventure-spill: Twilight Princess
Beste eventyrspill: Phoenix Wright: Ace attorney
Beste plattformspill: Psychonauts
Beste strategispill:Company og Heroes
Beste rollespill (vestlig): Oblivion
Beste puzzlespill: Lumines (mobil)
Beste rytmespill: Guitar Hero 2
Beste partyspill: Guitar Hero 1

Mest innovative spill: Shadow of the Colossus
 
#11
Beste spill (konsollspesifikt):
PlayStation 2: Shadow of the Colossus
GameCube: Zelda: Twilight Princess. Lett, siden det ikke har kommet noe annet bra på kubben siden RE4. Det er også et helt fantastisk bra spill, og fortjener en plass i alles spillsamling, uansett om det er Wii- eller GC-versjonen.
Xbox: Det eneste spillet jeg gjerne vil teste til maskinen er Psychonauts, men jeg har ikke spilt det enda, så en nominering ville blitt ... leggbæsjing.
Xbox 360: Gears of War. Hvis man spiller alene er det er tjaokkanskjebra-spill, men co-op og Tannhjul vs. Gresshoppehorder-kamper er blant mine beste spillopplevelser noensinne.
Wii: Zelda: Twilight Princess, er vel ikke så mye annet bra enda.
DS: Phoenix Wright: Ace Attorney. Rett og slett et deilig, friskt pust innenfor adventure-sjangeren, og det mest tilfredsstillende spillet jeg har rørt på lenge.
PSP: LocoRoco
Gameboy Advance: Tja, nyeste GBA-spillet jeg har er vel The Minish Cap, som er ca. to år gammelt. Nominering = leggbæsjing igjen gitt.
PC (Windows): Dark Messiah of Might and Magic. Greit, det er jævlig buggy, det kjører sånn ca. ultracrap på min data og grafikken er blandt det styggeste jeg har sett på PC siden ... nittenpilogbue, for å sette det litt på spissen, men fyttihelvete så moro det er når det først fungerer. Dessuten har jeg spilt fiiiint lite PC det siste året.

Årets spill: Argh! Vanskeligste nominasjonen av dem alle. Zelda-fanboyen i meg skriker «ZELDAAAA!», men ... det har jo kommet så grusomt mange bra spill i år. Meh, Zelda-fanboyen har vanligvis rett uansett - Zelda: Twilight Princess.


Sjangerpriser (alle plattformer)

Beste actionspill: Gears of War
Beste action/adventure-spill: Zelda
Beste eventyrspill: Phoenix Wright
Beste plattformspill: New Super Mario Bros.
Beste sportsspill: Wii Sports
Beste racingspill: ... BÆSJLEGGING!
Beste strategispill: Heroes V, som er det eneste strategi-spillet jeg har rørt.
Beste rollespill (vestlig): Oblivion, det eneste jeg har spilt som passer i kategorien.
Beste rollespill (japansk): Dragon Quest 8
Beste puzzlespill: Lumines, nesten bare på grunn av at musikken er så eeeevig fantastisk. Nesten.
Beste rytmespill: Guitar Hero. Elite Beat Agents er bedre, meeen det er import, så da blirre Guitar Hero.
Beste partyspill: Wii Sports.
Beste slåssespill: ... Wryy?

Beste importspill: Hrmm, denne her er også rimelig hard. Det står mellom Touch Detective, et fantastisk søtt og gøyalt pekogklikkelikk-spill, Phoenix Wright: Justice fo' All, som er enda mer elskbart enn enern, Elite Beat Agents, et kongelig rytmespill for rytme...konger og Final Fantasy XII, som er det beste <strike>Final Fantasy-spillet</strike> rollespillet noensinne. Jeg venter også på det nye Castlevania-spillet til DS, som burde komme ganske snart, inntil det skjer stikker nok Phoenix Wright av med førsteplassen.
Mest innovative spill: KIRBY: KRAFTIG MALERKOST! Ett plattformspill hvor man ikke bruker knapper i det hele tatt. Man styrer tyggisklumpen med å tegne streker som han kan rulle rundtomkring på. Sånn ellers har spillet nynnbar musikk og en finfin læringskurve. Du er ikke en stolt eier av en DS før du har dette spillet, da er du "bare" en eier.
Beste VC/XBL-spill: Mario 64. Det er blandt de beste Mario-spillene, og til tross for at spillet er ca. 10 år gammelt, er det fortsatt kanonknall, meeeen jeg har spilt det så innihelvetes mye, og begynner å gå litt smålei, så jeg ikke helt vet om det fortjener en nominasjon. Vi får se om jeg endrer litt senere.

Verste spill: Reservoir Dogs. Yetipantsu sa sånn ca. nesten nøyaktig det jeg mente med spillet, men hvordan han klarte å unngå å nevne det totalt ubrukelige gisselsystemet de har bygget spillet rundt klarer ikke helt å forstå. Man kan tvinge politifolket, og annet snusk som jager deg, til å sitte harmløst på huk inntil en vegg ved å ta gissler, man må true gisselet for å gjøre dette, noe som, selvsagt, skader stakkaren. Problemet er at man kun kan gjøre dette med en og en politijævel om gangen, og helsa til gisselet holder vanligvis til 2-3 stykker, før det dør. Så, hvis du treffer på mer enn fire politihorer, som skjer ganske ofte, er du rompevoldtatt, siden de, til tross for å sitte på huk med trynet inn i en vegg og ikke har muligheten til å se noe, angriper deg når du dreper noen. Sikkert litt ... teit forklart, men hvis du prøver spillet, vil du se hva jeg mener. Men ikke gjør det! Bare ... styr unna.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#12
Beste spill (konsollspesifikt):
PlayStation 2: Shadow of the Colossus. Overdådig vakkert. En triumf innen spilldesign.
GameCube: Har ikke spilt noen nye i år, kubben har kun blitt brukt for Game Boy Player.
Xbox: Psychonauts. Tilfeldigvis også det eneste nye Xbox-spillet jeg har spilt i år.
Xbox 360: -
Wii: The Legend of Zelda: Twilight Princess
DS: Mario & Luigi: Partners in Time. Phoenix Wright er kanskje det jeg har hatt mest moro med på DS i år, men jeg slår likevel et slag for denne herlige Nintendo-RPGen.
PSP: -
Gameboy Advance: -
PC (Windows): -

Årets spill: Shadow of the Colossus


Sjangerpriser (alle plattformer)

Beste actionspill: -
Beste action/adventure-spill: Shadow of the Colossus
Beste eventyrspill: Phoenix Wright: Ace Attorney. Rett og slett herlig.
Beste plattformspill: Skulle nominert New Super Mario Bros, men det funka aldri helt for meg.
Beste sportsspill: Wii Sports.
Beste racingspill: -
Beste strategispill: -
Beste rollespill (vestlig): -
Beste rollespill (japansk): Vi får vel nominere Kingdom Hearts II. Har ikke spilt andre nye JRPGs.
Beste puzzlespill: -
Beste rytmespill: -
Beste partyspill: Wii Sports. Men det hadde selvsagt ikke vært en hundredels like morsomt uten Wii-kontrollerne.
Beste slåssespill: -

Beste importspill: Final Fantasy XII. Tror det kan ende opp som mitt favoritt-FF siden FFVI. J-RPG blir ikke bedre på PS2.
Mest innovative spill: Vettikke
Beste VC/XBL-spill: Ristar! Et av de aller beste Mega Drive-spillene i en flott utgave på Virtual Console. Anbefales hjertelig til alle med Wii.

Verste spill: Wii Play. Alle minigamene bortsett fra Cow Riding suger. Hardt. :p
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#13
Beste spill: Elder Scrolls IV: Oblivion(PC, X360) (konsollspesifikt):
PlayStation 2: Dragon Quest: Journey of the Cursed King
GameCube:
Xbox:
Xbox 360: Gears of War
Wii:
DS:
PSP:
Gameboy Advance:
PC (Windows): Elder Scrolls IV: Oblivion

Årets spill: Elder Scrolls IV: Oblivion


Sjangerpriser (alle plattformer)

Beste actionspill: Gears of War (X360)
Beste action/adventure-spill: Shadow of the Colossus (PS2)
Beste eventyrspill: Dreamfall (PC)
Beste plattformspill:
Beste sportsspill: Football Manager 2007 (PC)
Beste racingspill:Flatout 2 (PC)
Beste strategispill:
Beste rollespill (vestlig): Elder Scrolls IV: Oblivion(PC)
Beste rollespill (japansk): Dragon Quest: Journey of the Cursed King(PS2)
Beste puzzlespill: We <3 Katamari(PS2)
Beste rytmespill: Guitar Hero(PS2)
Beste partyspill: Guitar Hero(PS2)
Beste slåssespill:

Beste importspill:
Mest innovative spill:
Beste VC/XBL-spill: Pro Evolution Soccer 6(X360)

Verste spill:
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#14
Beste spill (konsollspesifikt):

PlayStation 2: Guitar Hero
Xbox 360: Gears
Wii: Zelda
DS: Dr. Kawashima's Brain Training

Årets spill: Zelda TP

Sjangerpriser (alle plattformer)

Beste actionspill: Gears
Beste action/adventure-spill: Zelda TP
Beste plattformspill: New Super Mario Bros
Beste sportsspill: Rockstar Presents: Table Tennis
Beste rollespill (vestlig): Oblivion
Beste rollespill (japansk): Final Fantasy XII
Beste puzzlespill: Lumines Live
Beste rytmespill: Guitar Hero
Beste partyspill: Buzz: The Big Quiz
Beste importspill: Final Fantasy XII
Mest innovative spill: Guitar Hero
Beste VC/XBL-spill: Super Mario 64/Uno

Verste spill: Jeg spiller ikke dårlige spill ^_^
 
#15
Beste spill (konsollspesifikt):
PlayStation 2: Guitar Hero II
Xbox 360: Gears of War
DS: New Super Mario Bros
Wii: Wii Sports
PC (Windows): Civilization IV: Warlords

Årets spill: Gears of War... ikke særlig enkelt å bestemme seg. Men jeg valgt da dette tilslutt


Sjangerpriser (alle plattformer)

Beste actionspill: Gears of War (X360) Fortjener all ros!
Beste plattformspill: New Super Mario Bros (DS) Fortsatt en av bransjens beste spillserier.
Beste racingspill: Brunout Revenge (X360)
Beste sportsspill; Wii Sports (Wii)
Beste strategispill: Civilization IV: Warlords
Beste rollespill (vestlig): Oblivion
Beste puzzlespill: Tetris DS
Beste rytmespill: Guitar Hero II (PS2) (her ville jeg egentlig skrive Elite Beat Agents til DS, men det er jo ikke kommet til europa enda :( )
Beste partyspill: Wii Sports (Wii)

Beste importspill: Elite Beat Agents (DS) Rett og slett genialt!
Mest innovative spill: Dr Kawashimas Brain Training
Beste VC/XBL-spill: Texas Hold Em

Verste spill:
 
#16
PlayStation 2: Final Fantasy XII
GameCube: ?
Xbox: ?
Xbox 360: Gears of War
Wii: The Legend of Zelda: Twilight Princess
DS: ?
PSP: ?
Gameboy Advance: ?
PC (Windows): Final Fantasy XI: Treasures of Aht Urhgan

Årets spill: Final Fantasy XII

Beste actionspill: Gears of War
Beste action/adventure-spill: The Legend of Zelda: Twilight Princess
Beste eventyrspill: ?
Beste plattformspill: ?
Beste sportsspill: Wii Sports
Beste racingspill: Excite Truck
Beste strategispill: ?
Beste rollespill (vestlig): Elder Scrolls IV: Oblivion
Beste rollespill (japansk): Final Fantasy XII
Beste puzzlespill: ?
Beste rytmespill: ?
Beste partyspill: Wii Sports
Beste slåssespill: ?

Beste importspill: Final Fantasy XII
Mest innovative spill: Okami
Beste VC/XBL-spill: ?

Verste spill: ?
 

Lodin

Der Waaaah
#17
Sånn uten å titte for mye på de andre har jeg følgende:

Beste spill (konsollspesifikt)

PlayStation 2: Guitar Hero 2
GameCube: LoZ: Twilight Princess
Xbox: Psychonauts!
Xbox 360: Elder Scrolls 4: Oblivion
Wii: LoZ: Twilight Princess
DS: New Super Mario Bros.
PSP: Metal Gear Acid 2
Gameboy Advance: Alien Hominid
PC (Windows): Elder Scrolls 4: Oblivion

Årets spill: Psychonauts!


Sjangerpriser (alle plattformer)

Beste actionspill: Dark Messiah of Might and Magic (PC)
Beste action/adventure-spill: LoZ: Twilight Princess (Wii)
Beste eventyrspill: Sam & Max: Episode 1 (PC)
Beste plattformspill: Psychonauts! (PC)
Beste sportsspill: Wii Sports (Wii)
Beste racingspill: Pimp my Ride (PS2)
Beste strategispill: Warhammer 40.000: Dawn of War: Dark Crusade (PC)
Beste rollespill (vestlig): Elder Scrolls 4: Oblivion (PC)
Beste rollespill (japansk): Disgaea 2: Cursed Memories (PS2)
Beste puzzlespill: Bookworm Adventures (PC)
Beste rytmespill: Guitar Hero 2 (PS2)
Beste partyspill: Wii Sports (Wii)
Beste slåssespill: Mortal Kombat: Armageddon (PS2)

Beste importspill: Final Fantasy XII (PS2)
Mest innovative spill: Wii Sports (Wii)
Beste VC/XBL-spill: Sonic the Hedgehog (VC)

Verste spill: Scarface til PC. Teknisk sett er nok Reservoir Dogs hakket verre, men det kunne man i det minste stille inn kontrollen på. Måtte gi opp etter noen minutter fordi kontrollen var så grønnjævelig. Ikke hjalp det at frameraten gikk som mose heller.
 
#18
Beste spill (konsollspesifikt):

PlayStation 2: Canes Canem Edit (bully)
Xbox 360: Gears of War
PC (Windows): Company of Heroes


Årets spill: Gears of War


Sjangerpriser (alle plattformer)

Beste actionspill: Gears of War
Beste eventyrspill: Sam & Max: Episode 1
Beste strategispill: Company of Heroes

Stusseligt med nominasjoner fra min side, men har til gjengjeld ikke spillt noe særlig og de spilla jeg har spillt har stort sett ikke kommet såpass høyt på lista over fete spill eller dårlige spill...
 
#19
Beste spill (konsollspesifikt):
PlayStation 2: Metal Gear Solid 3: Subsistence
GameCube: Zelda Twilight Princess
Xbox: Jeg har ikke spillt noe på oldbox
Xbox 360: Viva Piñata
Wii: Zelda Twilight Princess
DS: New Super Mario Bros.
PSP: Tekken: Dark Ressurection
Gameboy Advance: Ikke spilt noe her eller. Eller, jeg låner minish cap. Men det teller ikke ^^
PC (Windows): Company of Heroes

Årets spill: Viva Piñata
Dette er supervanskelig. Jeg sier Viva Piñata fordi det er litt mer nyskapende enn Gears of War og Zelda. Selv om jeg sikkert kommer til å ha mer spilletid med Zelda sitter jeg alltid med følelsen av at jeg har spilt dette før. Det er bare sinnsykt bra. Viva Piñata er litt nyere i tankegangen.


Sjangerpriser (alle plattformer)

Åherrenei, jeg klarer ikke disse ^^ Husker aldri hvilken sjanger spillene er og klarer aldri å skille de.


Beste importspill: Phoenix Wright 2
Mest innovative spill: Viva Piñata
Beste VC/XBL-spill: Donkey Kong Country

Verste spill: Utallige.
 
#20
Beste spill (konsollspesifikt):
PlayStation 2: Shadow of the Colossos
GameCube:
Xbox:
Xbox 360:
Wii: The Legend of Zelda: Twilight Princess
DS: Harvest Moon DS
PSP:
Gameboy Advance: Tales of Phantasia
PC (Windows):

Årets spill: The Legend of Zelda: Twilight Princess


Sjangerpriser (alle plattformer)

Beste actionspill:
Beste action/adventure-spill: The Legend of Zelda: Twilight Princess
Beste eventyrspill:
Beste plattformspill:
Beste sportsspill: Wii Sports
Beste racingspill:
Beste strategispill:
Beste rollespill (vestlig): Spiller ikke sant tull
Beste rollespill (japansk): Kingdom Hearts II
Beste puzzlespill:
Beste rytmespill:
Beste partyspill:
Beste slåssespill:

Beste importspill: Tales of the Abyss
Mest innovative spill:
Beste VC/XBL-spill: F-Zero (VC)

Verste spill: Big Rigs: Over the Road Racing. Det er så dårlig at det burde nomireres hvert eneste år.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.