Norsk Aion Legion[Elyos]

#2
Dette høres ganske lovende ut, men jeg er litt usikker på om dere er seriøse nok for meg.

Jeg har fragratio på 1:37 og er god på å plante bomba i B2, og bruker hovedsaklig shotgun og deagle i GULL. Dere spiller 1.5 ja? Source er for shitkids og noobs.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Får bare tilstå at jeg aldri har hørt om det spillet der en gang. Hva er det som gjør det forskjellig fra World of Warcraft, for eksempel?
 
#5
Aion er NCsoft(Lineage, Guild Wars osv) sitt nyeste MMO, og Aion er muligens det "nye" wow.
Annet innhold, bedre grafikk, syk character customize, du kan fly, dritnice musikk osv.
Men ja, det er også masse likt, som i alle andre mmo.

Lagde ikke dette topicet for å introdusere Aion, men for å se om det var noe interesse blandt andre nordmenn. Noe som det ikke virker som det er - ennå.

De verste hardcore folka har allerede spilt den koreanske versjonen en god stund allerede.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Kanskje ikke så pussig at det ikke er den store interessen når spillet ikke engang er utgitt her på berget. Kan sikkert bli artig dette her, men siden det er koreansk holder jeg ikke pusten akkurat. :p
 
#7
Heh, nei nei. Kan jo være litt skeptisk når det kommer derfra, men det er faktisk ganske bra. Har spilt i 2 closed betaer nå, og det imponerer veldig.
Mange som har ventet på dette spillet i 2-3 år.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Gidder du si litt om hva som imponerer, og eventuelt hvordan man kan få tilgang til closed beta?
 
#9
Vet du kan få tilgang ved å forhåndsbestille på Gamestop, vi fikk hverfall tilsendt et par koder som vi skulle gi vekk. Mulig du bare kan regge deg på siden deres og bli trukket ut til betaen.
 
#10
Neste beta event er som sagt 2.-6. Juli, og her er sidene som snart vil gi ut beta-key til denne eventen:



Aion client(+ game) kan lastes ned her: http://postdownload.filefront.com/1...4e2e6ea22eb21ba0f748a5c8b6c88ff7d66f1dedddec3
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Ok, hvorfor skal jeg slutte å spille WoW bare for å kunne titte opp og se fienden (det er imponerende)? Selv er jeg Warhammer Online-mann så ta det med i vurderinga.
 
#15
En kamerat av meg driver å maser om dette spillet hele tida, men når jeg leser:" De samme som står bak f.eks Lineage". Så kjenner jeg at kreften driver å sprer seg i kroppen min. Er vel bare Blizzard som har kommet opp med et MMO der grindinga faktisk er overkommelig. Så jeg er veldig skeptisk, men må vel teste dette ut en eller annen gang.
 
#17
google secure ncsoft, logg inn og skriv inn koden.

Laster ned nå, er vel online rundt mandag ish.
 
#18
Har selv spilt en del World of Warcraft opp igjennom tidene og kom nylig inn i betafasen som nå er aktiv i Aion. Bestemte meg for å prøve det og jeg ble positivt overrasket. Jeg forventet meg noe heftig grindcore, men det var det faktisk relativt lite av. Spillets begynnelse er godt sammenlignbart med WoWs. Man starter en karakter ut i ingenting og via verdenskartet eller minikartet blir man geleidet til nærmeste by ved hjelp av en pil. Her får man noen oppdrag som sitter deg inn i spillet og dets gjøremål. Det er ikke spesielt komplisert og kan igjen sammenlignes med WoW. Questene man får er som regel "Løp dit og drep 10 av disse skumle fuglene" eller "Samle fem eller seks av hornene til den fuglen og til det monsteret." For å gjøre det litt mindre smertefult for oss som misliker å lese oppdragtekster, så er det diverse nøkkelord som er markert med blå skrift i de fleste oppdragene. Nevnte ord kan man klikke på for å åpne et slags leksikon. Som regel så finnes det informasjon om alle monstre og personer man leter etter. I dette "leksikonet" kan man også trykke på en knapp som heter "Locate". Da blir duppedittens posisjon markert på kartet ditt, slik at man slipper å enten besøke www.aionhead.com eller laste ned questhelpers.

Foreløpig er jeg en level tolv Sorceress og jeg er som sagt positivt overrasket. Spillet har en del cinematics, også når man tar imot nye quests. Man får en liten cinematic som kjører deg igjennom monstrene man skal ta liv av eller stedene man skal besøke. I tillegg virker det som om spillet har en halvinteressant main story line å følge, eller campaign som de kaller det. Karakteren du spiller har mistet hukommelsen når man begynner, men man lærer relativt fort at en del personer i store rustninger med skumle våpen anser deg som Lord eller Lady. Dvs, du har en gang vært viktig. Hvorfor du har mistet hukommelsen blir kjent rundt level ti.

I tillegg lærer man som sagt å fly. På min level kan jeg fly i ett minutt før jeg må lande. Senere kan man fly mer og mer, og man får skills og items man kan bruke som forlenger flygetide. Man kan dessverre ikke fly over alt rundt om i hovedverdenen, men i Abyss, en slags mellomverden (også hvor man hovedsaklig driver med PvP etter hva jeg har forstått) så kan man, igjen etter hva jeg har forstått, fly over alt. Mye av spillet foregår i lufta. Det er også et hovedfokus på PvP, og PvP i Aion ser ut til å ligne en del på PvP I WoW. Hva PvE angår vet jeg ikke ennå, men jeg skal fortsette å være med i betafasene så lenge som jeg kan og se hvordan jeg føler spillet utvikler seg ettersom man kommer høyere og høyere. Jeg har hørt at det er først etter tjue at spillet egentlig sitter i gang for fult, og slik er det vel forsåvidt med mange MMOs. Consider me interested.

Maximus: Begynnelsen gir ikke noe inntrykk av at man må grinde seg igjennom spillet. Selvfølgelig, questene er en eneste stor grind i seg selv, men de gir iallefall en velkommelig boost på experiencebaren.
 
#19
Har laget en karakter kalt Serai, fet male mage som bruker boken sin aktivt når han kaster.. flammepil (eller whatever). Er på Azphel.
 
#20
Vi er 5 Nordmenn i vår legion nå. Og venter på 3 til. Så det begynner å se lovende ut.
Vi spiller på Ariel som Asmodians atm.

Hvilken server er du på Calath?
Og Serai, bytt server :p