Nostalgi trivia vol. 4

Status
Stengt for ytterligere svar.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Nr. 122

Jeg kunne spurt etter hvilket spill denne musikken er fra, men jeg avslører med en gang at det er fra Doom II. Det som er mer interessant er tittelen på melodien, og hvordan/hvorfor den oppstod.

Aff, bare det å høre musikken gir meg en enorm lyst til å fyre opp Doom /II/Final...

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ikke? Navnet på filen (ikke tittelen på melodien) er "d romero"

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tjah. Om jeg ikke husker feil er alle filnavnene som inneholder musikk i Doom-wadsene d_<whatever>, og Romero er jo etternavnet til John Romero, som var meddesigner (om jeg ikke husker helt feil) og brettmekker på Doom 1/2...
Øh, ja. Den heter det fordi John gikk og nynnet på den strofen en tid og musikerduden i id fanget den opp...?
Jeg aner ikke, som dere sikkert skjønner. :p

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Nei vel. Melodien heter "Waiting for Romero to Play". Lenge før lyden i Doom var klar samlet folk seg rundt Romero mens han testet spillet, i og med at han selv lagde lydeffekter mens han spilte, samt hoiet og ropte en hel del under multiplayer. En dag var det plutselig veldig stille rundt pulten til Romero, og dermed ble melodien skrevet.

Noen andre får koke sammen noe nytt.

Novastrum

Feminist-elitist
Det er Clive Barkers: Undying. Genialt PC-spill :)
Faktisk det spillet som har skremt meg mest noensinne.

siden novastrum ikke har posta et spørsmål og jeg eier undying :p

her er et bonusspørsmål: hva er dette?

en meget meget lav budsjets bondage film?

Opprinnelig skrevet av Jinzo@11.08.2004, 22.23
en meget meget lav budsjets bondage film?
85952​
ja, joh kunne vært.. men nei! dette er et kvalitetsspill fra gode gamle dager

Novastrum

Feminist-elitist
Ok, jeg visste jo at det var undying, så jeg kunne egentlig posta spørsmål med engang, men, men. :svette:

Håper det er vanskelig:

Hva het dette spillet når det kom til Amerika og Europa? (Det hadde forskjellig navn i de to verdensdelene)

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Med tanke på designet på coveret(eller hva det nå enn måtte være), samt forskjellig navn i amr. og eu. setter jeg fem kroner på Contra/Probotector.

Novastrum

Feminist-elitist
Correctomundo! Kudos :tommelopp:

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av MonkEboy@11.08.2004, 22.22
siden novastrum ikke har posta et spørsmål og jeg eier undying :p

her er et bonusspørsmål: hva er dette?

85951​
Av en eller annen grunn hadde jeg allerede dette bildet liggende...

kakarlsen er sef. neste.

Lodin

Der Waaaah
Siden kak ikke tar en så spør jeg følgende. Adon, Genma Saotome, Spansk Homer og en eller annen dass fra DBZ? Hva faen foregår? Hvilket spill er dette?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Øyh! Jeg er ikke død, men for all del.

Spillet må vel nesten være noe lignende "Street Fighter II Rainbow Edition" (eller hva det nå enn heter), men det kom før Adon var skapt, så det er det ikke.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Tja, man kan vel kanskje si at det er et spill …

Det screenshottet må være tatt via M.U.G.E.N., en 100 % kustomisabel(?) 2D-slåssespillmotor.

edit: DRIIIIIT!

Umm... Så nå kan man stille spørsmål om obskur homebrew om man vil?

Nr. 125 (hvis jeg ikke tar helt feil)
I hvilket Sonic spill skiftet de navnet Dr. Robotnik til Eggman i US/EU?

Status
Stengt for ytterligere svar.