Nostalgitriviaen

Kilik

Lokal moderator
Nei, men ikke dårlig gjettet. Vi skal fram til et SF-inspirert FMV-actionspill fra samme år.

Kilik

Lokal moderator
Nei...men også dette spillet har et tøft navn. Kan nevne at dette er en on-rails shooter og inkluderer en liten live-action sexscene (!).

SHDR

Gullmedlem
Um ... Fra 1997? Det høres fordømre meg søkt ut. Det eneste jeg kan tenke meg er The Daedalus Encounter, som er fra 1995 eller deromkring. The Pandora Directive er fra 1996, samme med Solar Crusade.

Daedalus Encounter har en on-rails-sekvens, og jeg føler meg temmelig sikker på at det er nakenhet der inne også. The Pandora Directive er jo sci-fi noir, så det er en femme fatale der inne, eller iallfall en svak kvinne som må beskyttes. Solar Crusade *er* on-rails og FMV, litt som Rebel Assault.

Gah. Jeg aner ikke. Er du sikker på at det er fra samme år?

Kilik

Lokal moderator
Hm, Gamespot sier 1996 og Mobygames sier 1997, så er ikke helt sikker. Du spiller en hardbarka helikopterpilot som heter Ted. Spillet kom på 3 CD-er.

Kilik

Lokal moderator
Nei og nei, vi snakker om kultkalkunen Hardline hvor ultratøffe Ted Irvin skal bekjempe en slem sekt:

Fritt fram...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan da vel aldri være Commander Keen, vel? Tar jeg ikke mye feil, er det tredje eller fjerde episode.

Edit: Joda, sjekka nå. Det er episode 4, Goodbye Galaxy.

Terje

mostly harmless
Nei? Jeg mener bestemt at det ikke fantes nitroer i Road Rash, men at de dukka opp i Road Rash 2. Eller var det der en rar måte å bekrefte svaret på?