Ny japansk PlayStation 3 til 2500,-? PSP Slim 1200,-

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#21
SITAT(Zer0s @ 03.01.08, 10.15) 95981
Ankomst 03.02.08.[/b]
Penger for varene må dessuten være overført til Zer0s' konto innen 26. januar for at han skal rekke å få kjøpt før han drar hjem.
 
#23
Jeg melder herved min interesse.. Jeg får lønning den 10. så skal se hvor mye det blir, men intil da så hadde jeg satt pris på om du kan "holde av en plass" til meg :p

Forresten: Jeg er mest sannsynlig intressert i en variant av PS3 + en kontroll og noen spill.. Er ikke helt sikker ennå.. Må tenke litt ^^,
 
R

roy_nor

Gjest
#24
Må dessverre informere om at PS3 40GB + DMC4 bundelen ikke kommer ut før 31 januar og at jeg dessverre ikke har tid til å ta med meg noen av disse hjem.
Min miss, beklager så mye.
 
#27
Så vidt jeg har forstått så kan du spille både DVDer og Blu ray filmer fra Europa på en japansk PS3.

Det samme gjelder PSP. Japan og Europa har samme UMD sone.

En annen ting. Vær obs på at noen spill er sensurert. Mine verjsoner av Ninja Gaiden Sigma, Uncharted og Resistance er sensurert, men jeg merket lite til det.

Zer0s: Det du kan gjøre med de som gjerne vil ha en rumble kontroll er å selge sixaxis kontrollen som følger med til spillbutikkene. Jeg vet ikke om du har en GEO butikk i nærheten, men funket for fint for meg. GEO, og mange andre butikker kjøper "brukt" hardware. Fikk 2500 yen for Sixaxis kontrollen som fulgte emd den hvite PS3 maskinen og kjøpte 2 Duoshock 3 kontroller i stedenfor.



En annen ting. Hvor i Japan er du? Jeg befinner meg i Gifu, er du langt derifra? :p
 
#28
Man kan ikke spille av Europeiske Blu-Ray filmer på Japansk PS3. Man kan derimot spille av Amerikanske Blu-Ray filmer på den Japanske. Det du sier om DVD stemmer.

(Noen Blu-Ray filmer er sonefrie, men det er visst ikke så mange i forhold til totalen).
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#30
Mulig jeg er litt treig nå, men betyr det at DVD-spilleren på japansk PS3 er sonefri? Kan noen bekrefte det? Jeg har egentlig bare gått utifra det, men når jeg tenker over det er muligheten til å spille sone 2-DVD på den ganske viktig, kanskje viktigst.

EDIT: Fant ut etter å ha søkt litt rundt at PS3-en har hardware-mulighet til å spille av alle DVD-regioner, men at firmwaren gjør den regionlåst (hvis det er riktig, var ikke så lett å finne et godt svar på spørsmålet). Det er jo ganske bortkastet i så fall. Trodde egentlig det var en selvfølge at DVD-spillere utgitt de siste årene er regionfrie.
 
R

roy_nor

Gjest
#31
SITAT(Houseman @ 08.01.08, 00.15) 97009
Mulig jeg er litt treig nå, men betyr det at DVD-spilleren på japansk PS3 er sonefri? Kan noen bekrefte det? Jeg har egentlig bare gått utifra det, men når jeg tenker over det er muligheten til å spille sone 2-DVD på den ganske viktig, kanskje viktigst.

EDIT: Fant ut etter å ha søkt litt rundt at PS3-en har hardware-mulighet til å spille av alle DVD-regioner, men at firmwaren gjør den regionlåst (hvis det er riktig, var ikke så lett å finne et godt svar på spørsmålet). Det er jo ganske bortkastet i så fall. Trodde egentlig det var en selvfølge at DVD-spillere utgitt de siste årene er regionfrie.
[/b]
Jeg håper noen gjør som man har gjort med PSP, at PS3 firmwaren vil bli cracket slik at man ikke har problemet med sone når det gjelder DVD filmer og forhåpentligvis PS2 spill. Det er i det minste lov å håpe! ^^,
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#32
Ja, det er lov å håpe. Men jeg fant ut nå at Japan har samme DVD-sone som Europa, så det løser mitt problem foreløpig.