Ny Video...Med PSP..

Hmm..
Kult med forskjellige farger og deksler på PSP!
Jeg la også merke til en fjernkontroll, ala den typen som er på dagens mp3-spillere.. Hadde vært konge om vi fikk med den til mp3-spilleren. :)

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Jani@15.05.2004, 16.13
Hmm..
Kult med forskjellige farger og deksler på PSP!
:flau: :flau:

PSP virker bare mer og mer lovende nå.
Etter hva jeg så virka alle de spillene jeg så
fristende ut. (Untatt Formel 1 og basket spill)

Jeg skjønner ikke hvorfor folk fremdeles snuser
rundt DS når vi har denne gobiten rundt hjørnet.

ps. Har PSP en analog kontrollerstick?

Opprinnelig skrevet av Alucard@15.05.2004, 20.30
PSP virker bare mer og mer lovende nå.
Etter hva jeg så virka alle de spillene jeg så
fristende ut. (Untatt Formel 1 og basket spill)

Jeg skjønner ikke hvorfor folk fremdeles snuser
rundt DS når vi har denne gobiten rundt hjørnet.

ps. Har PSP en analog kontrollerstick?
Ser du den runde dingsen under piltastene som kan ligne på en høytaler? Det er analogen..
Den blir visst slik, i stedet for de analogene som stikker høyt opp i været. Etter hva jeg har lest av folk som har testet den, virker den herlig.

Lover bra ;)

Kilik

Lokal moderator
Spillene er på UMD-plater som har plass til 1,8 GB, som er ca. 300 MB mer enn det er plass til på en GC-disk. I fysisk størrelse er de omtrent like store som GC-diskene.

Men en ting jeg er skeptisk til er film-mulighetene på PSP.
Hvem i all verden vil punge ut for en film på PSP i stedet for DVD? Tror nok de fleste foretrekker film på TV'en i stedet for på en liten 4" skjerm...

Og hvordan skal man få tak i filmene? Skal man kjøpe UMD-filmene i vanlige butikker? Eneste de har sagt til nå er at FF-filmen skal komme ut til PSP...

Et annet problem er batteritiden som visstnok er på bare 2,5 timer ved filmavspilling. Morsomt å se en Ringenes Herre-film da. Flatt batteri ved slutten av filmen...

Nei, det er altfor mange huller i Sonys PSP-plan ennå til at den kan bli "Walkman of the 21st century" som selskapet sikter til...

Vel, jeg tror faktisk folk vil kjøpe filmer, jeg, men ikke i flust og fleng. For eksempel er det jo morsomt med en film på PSP på en lang reise.
Jeg er nok ikke av den typen som vil betale for PSP-filmer, da..

PSP skal jo bruke et minne (var det Flash-ett-eller-annet, tro?), og det følger jo med en USB-kabel etter hva jeg vet, så sjansene for å overføre nedlastede filmer er jo der. Dersom PSP kan spille av avi/divx-filer..?

Men filmsalget for PSP vil nok bli lavt, ja.

he he hello kitty på slutten der

Det var vel det jeg egentlig fryktet. Dette kommer ikke til å funke. Filmfunksjonen her vært et av de sterkeste argumentene for PSPen. Sammen med nyheten om RPG-elementene til Metal Gear Acid så gjør den dårlig hos meg. MGAcid kan jo forsåvidt bli bra, men jeg forventer action og stealth i det spillet. Ville jeg hatt et jævela rollespill hadde jeg kjøpt Final Fantasy for svarte. Nei, sånn som det ser ut nå så sparer jeg de pengene. Kjøper en bærbar DVD-spiller til mine portabel-film-fantasier. (Når de blir bra/ billige nok). PSPen blir vel ganske dyr også.

Dessuten, håper vi slipper deksler :tommelned:

PSP bruker Memory Stick Duo som minne, altså kan man kjøpe opptil 256MB eller 512MB til den..
Memory Stick Duo på komplett

Hmm.. Man kan altså overføre mp3 via den medfølgende USB-kabelen (som etter hva jeg vet vil medfølge PSP-en). Antakelig vil vel også avi og divx kunne avspilles på PSP (håper hvertfall det), så da er det jo bare til å overføre.
^_^

*Ber om at PSP kan spille av avi- og DivX-filer*

Selv om DS kansje blir billigere en PSP er jeg overbevist om at jeg vil ha en PSP. Advent Children og mgs fikk meg til å sikle etter denne lille nykommeren. Har hørt at Naruto- spillet vil komme til DS :( ! Men jeg kommer sikkert til å kjøpe begge uansett.

*Gleder seg* :totomleropp: !!!

Jeg skal ha både DS og PSP, men jeg må si at jeg blir mer og mer skeptisk til PSP... Sony har tidligere sagt at batteritiden vil være på 10 timer ved spilling, men jeg tror nok vi må forvente oss at tiden vil synke ytterligere. Dessuten er jo selve saken ganske stor, og når man i tillegg skal ha en beskyttelsesveske for å skåne skjermen, er jeg ikke sikker på om man får plass til den i lomma. Synes også det er dumt at de satser så heftig på MP3-filer og filmer, istedenfor å fokusere på spillene. Blir spennende å høre mer om den...

Det er ingen tvil i mitt tilfelle for hva som ligger høyest på lista her, nemlig PSP. Bekymrer meg ikke over batterilevetiden, ettersom det sikkert kommer en adapter eller noe lignende. Den moser jo DS'n til nintendo langt nedi grøfta på det tekniske. På det spillmessige, er også PSP'n mest interessant mener jeg. Med Metal Gear: Acid, Gran Turismo osv, sammen med mp3- og film-avspilling er jo dette en ren perle. Det blir nok desverre dyrt, men den synker vel en gang i pris.

Konklusjon: Om du ikke henger deg opp i pengene og satser på kvalitet, er PSP det beste. DS kan gå å runke...

Da er det bare til å komme med kjedelige og dårlige argumenter nintendo fanboys! ^_^

Poenget med en bærbar konsoll (PlayStation Portable) er jo at man skal kunne spille spill andre steder enn foran TVen eller en PC-skjerm! Med en batterilevetid på kanskje 7 timer, er man omtrent avhengig av å ha en stikkontakt i nærheten hele tiden. Også på flere andre områder ser det ut til at Sony ikke har skjønt dette, da det er mulig å koble til blant annet tastatur, noe som for meg virker helt absurd. Og selv om innmaten til PSP er utrolig imponerende og lekker, kan man ikke sammenligne den med DS og deretter si at PSP er bedre, da DS ikke satser på å være teknisk sterk, men å være innovativ. PSP har en del deilige kommende titler, men om du har tatt en titt på de kommende DS-spillene, må jeg si at de er minst like interessante. Og det med MP3- og filmavspilling. Selv om det er et artig tillegg, hvem kommer egentlig til å ta i bruk funksjonene? Og med en såpass lav levetid på batteriene allerede, hvem vil koste på seg å senke den ytterligere? Sony har sikkert en løsning på dette, men foreløpig ser det mer ut som om PSP blir en maskin man kan spille når man for eksempel er på hytta eller noe, ikke noe man kan ta med på en eventuell telttur (vet at de fleste ikke drar på telttur så hyppig, men) eller en dag på stranda, uten å lade den dagen før.