Nye 360 dashboardet - 19. november

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato
D

Deleted member 91

Gjest
Som dere sikkert ikke veit, så har det nye 360-dashboardet alle gleder seg til, vært ute for noen få utvalgte en stund nå. Vel, ikke nå lenger. Noen lekka nemlig hele stasen et eller annet sted, og nå kan hvem som helst dra det ned her, brenne ut på en CD-R/legge over på en minnepinne, og installere sjøl. Akkurat gjort det selv, og det funker som bare faen. Ting verdt å merke seg:

- Man kan ikke logge på Live før den 19. november, fordi bare sertifiserte brukere har Live-tilgang og blablabla. Om du er en sånn som meg som fortsatt har haugevis med singleplayershizz å kjøre gjennom, og klarer å la Gears 2 vente litt, så kjør på.
- Nå kan du installere spill til harddisken. Akkurat nå loker jeg bare rundt på menyene og sånt, men jeg tenker jeg tester hvordan GTA4 kjører installert.
- Tiss og bæsj.

Jeg vil ha en ærlig og uforkortet inntrykkspost av deg: Er det bedre enn det andre rælet som har vært kalt Xbox Dashboard inntil denne nye updaten kommer? Synes det er gjort unødvendig knotete det som var. Eller er. Inntil det nye, du skjønner.

Og dette med å kunne lagre spill på HDDen, hva innebærer det? Kan ikke være at man ikke trenger disk for å spille, men det går vel ganske mye kjappere? Hvor stor plass tar et spill omtrent, la oss si GTA IV til Call of Duty 4?

på fårhånn takk

D

Deleted member 91

Gjest
Det er mye glattere og intuitivt å navigere, sånn ihvertfall ved første øyekast. Selv syns jeg også det ser rålekkert ut, men jeg forstår det slik at ikke alle her er enige i det. Skal grave litt grundigere senere ikveld/imorgen, men akkurat nå nøler jeg ikke med å si at det er en kolossal forbedring på forrige dæsjbordet, ja.

Installering av spill fungerer på det viset at man installerer spill i sin helhet på harddisken, så nyere spill er det trygt å anta tar mellom 6-8 GB. Med andre ord er det ikke mange spilla du får plass til om du bare har en tjuegigger, men det er jo sånt man kan oppgradere etterhvert eller hva faen. Fordelene ved installasjon er først og fremst forbedra lastetider, samt redusert støynivå ettersom DVD-driven ikke trenger å spinne for å spille spillet. Merk at man fortsatt må ha discen i maskina, hvis ikke kunne man bare lånt en hel haug spill og da blir ikke Onkel Lillemyk no glad. Som sagt skal jeg teste GTA om noen få strakser, kan jo komme med noen flere tilbakemeldinger da.

K999

Keystone State Of Mind
Er skikkelig gira på dette her, men bruker live hver dag så venter til den nittende. :) Hvis du vil se litt grundigere Revan så har Gearlive.com tatt en grundig walkthrough av hele dashboardet og kan ses her.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Spiller lite online, så dette skal testes. Selv den minste reduksjon i støynivå vil være en velsignelse.

Takk, skal sees i naturfagen i morgen. Solide svar og jeg har fått litt innsikt nå. Endelig verdt å kjøpe en større HDD/Xbox 360 Elite/Xbox 360 Superedition med stor HDD... på grunn av redusert støynivå, mulighet til å unngå riper i diskene? Og bedre loadetider da, det er bra med tanke på at de fleste spill er treige på det der.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Høh, etter at oppdateringen var ferdig var det akkurat som om det dukket opp en svak, høyfrekvent plystrelyd som ikke har vært der før. D; Ellers virker alt ok.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
(...) mulighet til å unngå riper i diskene?
Jepp, særlig i sandbox-spill som streamer mye fra discen er det nok mye å hente på å installere dem. Gir jo lenger levetid på bruktspill også hvis det blir utbredt.

D

Deleted member 91

Gjest
Okai, da var det installert og testa i noen minutter. Ser her at hele stasen tok 6,8GB, og i kjappe trekk var det som forventa, dvs raskere lastetider, lavere støynivå, ikke noe særlig forbedring på pop-up, og strammere grafikk på tredje nivå. Oppdaga tilfeldigvis hvor moro GTA4 var igjen. Tjobing.

hvordan kommer man seg på live etterpå da egentlig?

D

Deleted member 91

Gjest
Det gjør man ikke, man må vente til hele stasen blir lansert på live den nittende november. Nesten som om jeg har skrevet dette i OP-en, jeg vet ikke.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Det er tydeligvis ikke alt som er 100% for jeg klarte for første gang å få hele holloiet til å låse seg.

D

Deleted member 91

Gjest
Ô_o Hva drev du på med? Det har skjedd meg en gang eller to på det forrige, men ikke her ennå.

Sitter å spiller GTA4 innstalert nå (har spilt det en del fra discen tudligere i dag) og merker minimal forskjell annet enn at det bråker litt mindre fra maskinen. Likte den visuelle oppdateringen til dashboardet, dog. Var både pent og enklere å navigere. Er forresten muligheten til å ikke boote en disc med en gang du setter den inn ny? Hvis ikke er jeg glad jeg endelig fant den. Ellers så jeg at det nå var mulighet for å la en nedlasting fortsette selv etter man har skrudd av maskinen. Blir spennende å teste dette når man får Live igjen, ja.

K999

Keystone State Of Mind
Du kan velge at du starter i Dashboard når du starter maskinen, men når man bytter disc mens maskinen er på så booter den automatisk. Hvis det var dette du mente.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og den der muligheten for å la nedlastinger stå på etter at du har slått av kassa har vært der i minst to år, mener jeg da.

D

Deleted member 91

Gjest
Du kan velge at du starter i Dashboard når du starter maskinen, men når man bytter disc mens maskinen er på så booter den automatisk. Hvis det var dette du mente.
Ble nysjerrig på dette, og fant nettopp ut at man nå faktisk kan skru på at bootinga alltid skal være manuell, dvs at den ikke starter selv om man setter i en ny disc når man chiller'n på dashboardet. Hurra hurra.

K999

Keystone State Of Mind
Jeg snakket om det gamle dashboardet da, hvis du mener det nye? Hvis ikke så skrur jeg det jammen meg på med én gang.

D

Deleted member 91

Gjest
Hva faen skulle jeg ellers prate om? Jeg sa jo at jeg installerte det nye, reiser jeg liksom tilbake i tid og sjekker det gamle her, eller? På det nye dashboardet finnes det to innstillinger for disc-relatert shizz:

Startup - Choose whether to play a disc, launch the Xbox Dashboard, or start Windows Media Center when you turn on the console.
Auto Start (enable/disable) - Automatically start the game or media when the disc tray is closed.