Nye 360 dashboardet - 19. november

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato
Ikke for å diskutere piratkopiering og modding, men hva skjer med Xboxen når den blir bannet?

... slutter den å virke? :p

Halky

Veteran bruker ;)
Hah, burde ikke det være ganske så åpenlyst om hva som skjer når den blir bannet? Er ikke akkurat som om Microsoft har en innebygd Killswith i Xboxene som de aktiverer når de banner maskiner :p De kan nekte deg adgang på Xbox Live, men de kan ikke nekte deg og bruke maskinen til og spille med, eller nå hva annet du vil bruke den til.

SHDR

Gullmedlem
Jo, nå skal du høre Revan: Det amerikanske metall-bandet Killswitch: Engage kommer på døra di og spør deg om du har piratkopiert spill til krysskassa. Uansett hva du svarer, drar gitaristen frem en diger sølvgitar fra 1963 som ikke har strenger, men en stor, rød knapp istedet. Trommisen drar fram en tamburin og begynner å slå takten, mens bassisten a-capellaer noen linjer. Idet det virker som om låta skal begynne, trykker gitaristen på den røde knappen. Inne på stua di eksploderer krysskassa, og så slår gitaristen deg i hjel med gitaren.

Det er derfor folk ikke piratkopierer Xbox-spill.

Jeg tror strengt talt ikke strømkretsen manuelt blir smeltet over eller noe, tenkte mer på om de totalsperra profilen din med medfølgende savegames og alt.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
De kan ikke fjernstyre xboxen din, og hvis de nå av en eller annen usaklig grunn skulle ha lagt inn en funksjon for å slette dine savegames (ærlig talt mann, jeg finner ikke ord for hvor absurd den idéen er) så er det en ekstremt smal å sikre seg mot det. Offlinemodus, backups og content inspection i brannmuren er tre ting jeg kommer på i farta.

Lodin

Der Waaaah
Var du en av de som gadd å søke om å få være med i NXE betaen, men aldri slapp til? Vel dette er lykkedagen din for hvis du greide å gjøre det riktig skal du allerede nå få beskjed om at oppdateringa er klar hvis du logger på Live. Være online med den kan man også. :p
Jeg fikk bare en sur mail om at den kommer i morra. >_<

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Inntil videre.. :ninja:

Har noen lyst til å slå ned noen ord om themes i NXE og hvordan de gamle (og nye) fungerer? For oss som sitter fast på jobb altså.

Har ikke brukt noen nye så vet ikke om det er noen forskjell, men de gamle bruker så vidt jeg kan se bare bakgrunnene som fulgte med themet in question. Når det er sagt så er faktisk Psychonauts-themet mitt pent å se på nå, i motsetning til før.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Knipsa et par bilder i ekstrem kvalitet (siden jeg brukte mobilkamera), så nyt disse HD-bildene som forhåpentligvis illustrerer litt:

Dette er vel omtrent det du ser når du slår på kassa etter å ha installert NXE. Her har jeg det svært stilige N+-temaet valgt, og som man ser vises det bak det nye grafiske grensesnittet. Jeg liker det, iallfall.

Fortsatt N+-tema, her er vi inne på System Blade for å slette noe fjas (må ha plass til Fable 2 vettu). Dette ligner litt mer på OXE (altså, Old Xbox Experience), med theme-bildet over hele bakgrunnen.

Den nye vennelista. Vet ikke helt hva bakgrunnene for hver avatar betyr, men det kan virke som om den endrer seg etter hva slags spill folk på vennelista di spiller. Litt stilig.

Uansett, det jeg merka best med NXE var hvor kjapt det aller meste gikk. Vennelista er blitt litt tregere siden maskina må laste ned så mye dill for hver oppføring, men greier som var et sabla ork før - å kikke på Marketplace eller å se på lista over Arcade-spill - har blitt merkbart kjappere. I approve.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Oppgave til deg Yeti: gå inn på NXE mens du er inne i et spill. Noen slowdowns eller restriksjoner?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa såvidt, så ut til at jeg bare fikk opp Guide mens jeg var i et spill. Den var kjappere enn før, såvidt jeg merka. Og penere. ^^

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Good enough for me. Da gjenstår bare å snike seg hjem til mer eller mindre anstendig tid..

oma

Village Drunk
sjekket det ut litt isted, og såvidt jeg så så kom jeg ikke inn på vennene til Metataggen Spillegal, er det bare jeg som er n00b eller?

Lodin

Der Waaaah
Legger inn Fable 2 nuh. Detta var litt uvant utseendemessig, men det vender man seg til.
Kan dere så slutte å bruke samme t-skjorte som meg? :argh: