Nye seksjoner (igjen?)

#21
Wow forumet er oppe i 300 sider :plystre:
 
#22
Løgner. Tråden er på 250 sider.

:eek:
 

Sancti

Terrorkatt
#23
Denne tråden ble tydeligvis skrevet før jeg hadde noe med det å gjøre, og jeg vet vi hadde nye diskusjoner om seksjoninndeling senere.


Blant annet her og her, og jeg tror det var enda en som jeg ikke finner i farten.

Jeg tror i hvert fall vi ble enige om at det er unødvendig med en FF-seksjon, WoW-seksjon, Guild Wars-seksjon, og så videre. Det hører til under rollespill, og man skal være temmelig lat og udugelig om man ikke klarer å finne frem i emnene der. Med egne seksjoner for hvert spill vil det bli enda mer rot, og det kommer alltids nye spill som blir såpass store at de også vil ha egne seksjoner. Jeg synes det er fullstendig unødvendig, og bare vil skape mer kaos. Sikkert greit for dem som bare har ett spill i hele verden som interesserer dem, men for oss andre er det ikke særlig praktisk.


Rollespill (med terninger) føler jeg at kan gå inn under rollespill-seksjonen, men om det er noe stort behov for å lage egen seksjon, så får vi heller se på det. Brettspill vet jeg ærlig talt ikke så mye om, men om det bare blir til en "Ludo er kult"-tråd, så er det jo ikke særlig mye vits.
 
#24
Med rollespill (med terninger) tenkte jeg mest på risk, axis and allies, magic the gathering og slike ting. Har et inntrykk av at en del folk her driver med det, men siden ingen har forespurt det før antar jeg at det ikke er så mye interesse for det da.
 
#25
Egen seksjon for "fysiske" spill hadde vært tøft. Selv spiller jeg både poker, risk og kokkeli monke regelmessig. Dessuten er det ingen tvil om at mange her inne spiller "terningspill" (sånn WizardRouge level fourtyeight og slikt..).
 

Sancti

Terrorkatt
#26
Det går alltids an å gjøre et forsøk hvis det er interesse for det... noen forslag til hva en slik seksjon bør hete? Det er kanskje litt feil med "brettspill"?
 

Sancti

Terrorkatt
#28
Jo ... men da inkluderer man ikke kortspill, for eksempel ... :flau:
Stor klem fra Nicholas til den som kommer opp med et bra navneforslag.
 
#31
Grrrr. Nå hadde jeg tenkt å skrive "Ikke-elektroniske spill", men Lodin kom meg i forkjøpet ...

Kan jeg få Nicho-klem for å ikke ha driti meg ut med orddelingsfeil? :flau:
 

EagleJin

Bear Necessity
#32
"Spill 'unplugged'"
 

SHDR

Gullmedlem
#33
"Drittseksjon ingen kommer til å bruke"?

Generelt forum, folkens. Det er en grunn til at det er her. Hvilke spill er det folk spiller? Jeg spiller litt Magic med Martin en gang i blant, men jeg ville løyet om jeg sa at jeg var skikkelig inne i det og drev med deckbuilding, turneringsspill og annen homoseksualitet enda.

Er det noen andre som spiller noe her, da? Noen som kan nevne hvilke brettspill/kortspill/P&P-rollespill de spiller jevnlig nok til at folk kan snakke om dem?

Jeg ser for meg en ny, spennende seksjon der folk sier ting som "Jeg spiller Vampire: The Dark Ages. Veldig kult, handler om vampyrer i middelalderen. Beste rollespillet i verden! Er det noen andre som spiller det, og hva synes dere om det?" og jeg synes ikke vi trenger det. Vi har en slik seksjon til rollespill for å hindre at resten av forumet blir fylt med denslags.
 
#34
Jeg spiller poker flere ganger i uken, men det er vel ikke akkurat så veldig mye å diskutere om på et forum, eller? Kanskje? Kan ikke helt se det for meg.
 

Fabulous Fossmo

(sædpapir, bollerør, glidecreme etc)
#36
Det hadde blitt den eneste spillseksjonen jeg hadde pratet i.
 
#37
Opprinnelig skrevet av Shadar@26.09.2005, 22.18
"Jeg pleier å lage sånn pokerfjes. Funker hver gang. Ellers burde du passe på å trekke flere ess for å vinne, påsan. Bytt ut rutere og ta vare på spar ... det er sikkert andre som kan gi bedre tips."

Nei, jeg tror ikke det.
264109​
jeg tror det, pokerfeberen er et faktum i Norge, og jeg tror nok det er en god del som spiller poker på nett på dette forumet. I et delfora for poker mm. ville det være mulig å arrangere pokerturneringer, gi innføring i spillet, tipse om frerolls og gi hjelp til hvordan man burde spille(med litt oddsregning)..

slettes ikke en dum ide
 
D

Deleted member 91

Gjest
#38
MEN HERREGUD. Tror du -virkelig- det er så jævla nødvendig på SG? Og tror du -virkelig- ikke alt dette kunne ordnes i ett emne, istedet for en hel seksjon? Kan like så godt dedisere en seksjon til strikking også, siden det er en del som strikker i Norge også.
 
#39
Hihi, mente aldri at SG skulle ha en hel seksjon for poker, poker går jo fint inn i en evt. ny seksjon for "RL-spill" eller "Generelt"-seksjonen, jeg sa bare at det kanskje er en vei å gå hvis man vil ha flere brukere interressert. :)