Nye spill

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Ja, jeg må si jeg har vært meget slapp på spillsiden i det siste og før Juni er omme så svømmer jeg i penger. Jeg ikke kjøpt noe særlig av nye ting. Animal Crossing og Harvest Moon skal kjøpes nå snart. Men jeg har også lyst på følgende -NYE- spill:

Et laaaaaaaangt RPG, Morrowind blir for stort, jeg trenger et catchy og cheesy stereotype RPG. Jeg vet at det snart kommer ut bøttesvis av bra, men har jeg gått glipp av noen? Hmmmm... I wonder, yes, I wonder.

Et simpelt Action spill, med simpelt mener jeg ikke easy cheesy, men noe dypere. Har tenkt Ninja Gaiden, er det virkelig så bra som alle sier?

Noe som underholder massene, Eyetoy? SingStar? What too get?

Et partyspill, er Marioparty 5 bra? Eller er det cheesy repete av 4'ern? Et multiplayer spill til GameCube, gjerne noe litt vanskelig, eller noe enkelt og arcadey.

Jeg har alle konsollene, 4-kontrollere til NGC og ser helst for meg spill til NGC eller XBox, ettersom PS2'en min begynner å dra litt på årene, og brukes nesten kun til PES3 og Gran Turismo. Hva er helt "Killer-ap" nå?

Takk til alle som svarer

Et laaaaaaaangt RPG, Morrowind blir for stort, jeg trenger et catchy og cheesy stereotype RPG. Jeg vet at det snart kommer ut bøttesvis av bra, men har jeg gått glipp av noen? Hmmmm... I wonder, yes, I wonder.
Tales of Symphonia (GC) kommer ut på NTSC U/C 13. juli. Det skal visst være ganske langt også.
Ellers er det ingen jeg kan anbefale som har kommet i 2004. Muligens Final Fantasy: Crystal Chronicles (GC) om du har GBA-er og GBA/GC-kabler og noen venner som kunne tenke seg å spille (Multiplayeren er morro). Men hvor langt det er er jeg ikke sikker på.

Et simpelt Action spill, med simpelt mener jeg ikke easy cheesy, men noe dypere. Har tenkt Ninja Gaiden, er det virkelig så bra som alle sier?
Ninja Gaiden (XB) er bra, ja. Minner mye om Devil May Cry, så hvis du likte det, så vil du nok like Ninja Gaiden også.

Noe som underholder massene, Eyetoy? SingStar? What too get?
Singstar (PS2) er morro. Enten du kan synge eller ikke, så er det faktisk ganske morro. Men om du ikke kan synge, så må du nesten like å drite deg ut.

Et partyspill, er Marioparty 5 bra? Eller er det cheesy repete av 4'ern? Et multiplayer spill til GameCube, gjerne noe litt vanskelig, eller noe enkelt og arcadey.
F-Zero GX (GC) og Mario Kart: Double Dash!! (GC) kan jeg anbefale på det sterkeste om du ikke har de. Mario Party 5 (GC) virker som mye av det samme (men jeg har kun testa en demo med noen mini-games, så jeg vet ikke). Les en anmeldelse eller to av det først. WWE Wrestlemania XIX (GC) er forresten et utrolig morsomt Multiplayer-spill. Trenger ikke like Wrestling så veldig godt for å like det heller. Wario Ware Inc. (GC) har jeg ikke testa, men det virker jo ganske artig.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Vil du ha actionspill så spiller du Ninja gaiden, spillet er så absolutt ikke oppskrytt. Det er utfordrende, nydelig grafikk, bra musikk og et meget godt gameplay.
Eneste svakheten er spillets historie og noen små kameraproblemer noen få steder, men ikke noe som skader spillet i stor grad. Mangel på noen god historie er også en minor flaw, man spiller ikke slike spill for historiens skyld.

Jeg anbefaler det på det sterkeste :)

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Fanta Boy@30.05.2004, 23.22
Vil du ha en utfordring? Ta Viewtiful Joe, vanskeligere enn NG
VJ er latterlig lett. Ninja gaiden er over gjennomsnittet, men ingen umulighet. VJ sin vanskelighetsgrad er farlig oppskrytt.

Kjøp Mario Kart: Double Dash!! til GC, sørg for at du får med deg noen kompiser fra førsten av slik at dere blir like hekta alle sammen. Da kan du se frem til hundrevis av timer med banning, voldstrussler og intense målstek finisher! SIden du har 4 kontroller må du bare ha det.
P.S. Øl er obligatorisk.

Mario & Luigi: Superstar Saga til GBA er en kul RPG som ikke tar seg selv særlig høytidelig. Synd at spillet ikke ble laget til GC, for dette spillet fortjener oppmerksomhet! :)

Opprinnelig skrevet av Lurtz+31.05.2004, 00.25-->
<!--QuoteBegin-Fanta Boy
@30.05.2004, 23.22
Vil du ha en utfordring? Ta Viewtiful Joe, vanskeligere enn NG
VJ er latterlig lett. Ninja gaiden er over gjennomsnittet, men ingen umulighet. VJ sin vanskelighetsgrad er farlig oppskrytt. [/b]
Så du har runnet det på vanskeligste vanskelighetsgrad og fått Viewtiful på alt? Imponerende.

----

Jeg synes forresten det blir feil å sammenligne Viewtiful Joe med Ninja Gaiden. Det er to helt forskjellige spill. Det er ganske stor forskjell å spille i 2D og 3D. Begge har sine kvaliteter og svakheter. Jeg likte Ninja Gaiden bedre, men jeg mener begge spillene er verdt å eie. Ninja Gaiden kan sammenlignes med Devil May Cry.

P.N. 03 er forresten et artig, men vanskelig action-spill (om man vil få god score). Ikke et spill for alle, og de fleste vil nok misslike det. Les anmeldelsen av det på NTSC-uk.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@30.05.2004, 23.41
Så du har runnet det på vanskeligste vanskelighetsgrad og fått Viewtiful på alt? Imponerende.

Nei, men tror jeg klarer det før jeg klarer å runde Ninja gaiden på very hard og få Master ninja på alle brettene ;)

Man kan ikke sammenligne vanskelighetsgrader sånn forresten, man må sammenligne medium vanskelighetsgradene når man kun går gjennom spillet på vanlig måte.

Libresse

Opprinnelig skrevet av Lurtz@30.05.2004, 22.08
Mangel på noen god historie er også en minor flaw, man spiller ikke slike spill for historiens skyld.
Kunne vel egentlig ikke brydd meg mindre. Bra gameplay motiverer meg, ikke historie, når det kommer til action that is. Jeg tror jeg plukker opp Ninja Gaiden ja.

Men MK:DD!!.... Hmmm.. jeg lurer litt, er litt keenere på noe litt slappere. Tiger Woods golf? Noe man kan lene seg tilbake og bare nyte. Ikke stresse seg over.

Men ingen RPG's? Det må vel finnes NOEN der ute?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Av nye spill? Ikke ennå, men du kan jo kose deg med Skies of Arcadia: Legends (GC) i mellomtida.

Libresse

Jo, ja...

MEN! Jeg kom på et spill, Broken Sword 3, er det noe å få med seg dersom jeg digget enern og likte toern sånn någenlunde?

Opprinnelig skrevet av GombaC@31.05.2004, 00.33
Mario & Luigi: Superstar Saga til GBA er en kul RPG som ikke tar seg selv særlig høytidelig. Synd at spillet ikke ble laget til GC, for dette spillet fortjener oppmerksomhet! :)
Du kan ihverfall spille den indirekte på GC. Tenker da på GBPlayer.

D

Doctor Downs

Gjest
Hvis du har XBOX, som jeg anmoder at du har, mod den (hvis det ikke allerede er gjort) og last ned Chrono Trigger.

Eller kjøp det, for all del, men jeg hører det ikke akkurat er Player's Choice-pris på det.

SHDR

Gullmedlem
Sleeping Dragon er ganske tøft, men ikke like uttrykksfullt som de tidligere spillene i serien. 3D gjør slikt litt vanskelig ...

Angående P.N.03 så er det veldig interessant. Jeg spilte det en gang (det vil si, spilte gjennom det) og ville gi det en firer. Så begynte jeg å bli litt usikker, og lese litt rundt om det, og spille det mer. Jeg er fortsatt litt usikker på hva jeg skal gi spillet, men etterhvert som jeg "vokser inn i" spillet, så er det en 8/10 for en hardcore-gamer. For en casual-gamer er det kanskje heller en 4/10. Problemet er bare at det krevde mange, mange timers spill å få særlig mye glede ut av det.

Noe vanskelig og bra?
Ninja Gaiden skal være ganske Vanskelig og det er jo veldig bra har jeg hørt.
Har det på harddisken på X-Boxen min. Har ikke rukket og spille det skikkelig enda, skal nok prøve.
Men det har jo Veldig fin grafikk og god gameplay. :tommelopp:

tror nok det er anbefalt :kul:

Super Monkey Ball har startet mang en slåsskamp i hybelkomplekset mitt... der har du monkey fight, race, target, bowling, biljard og golf. Oppfølgeren har enda flere extra-games, men jeg har enda til gode å få spilt det.

MoFo2

KOTOR (Knight's of the old Republic) er til å anbefales av RPG spill. Jeg har selv ikke prøvd det, men alle sier at den er konge bra, og at det tar lang tid å runde den.

Av Action spill anbefaler jeg deg Ninja Gaiden på varmeste. Den er utrfordrende, har nydelig grafikk, musikken er stemningsfull, og Gamplayet er fantastisk! Eneste minus er at det er noen ganger dårlige kamera vinkler, og de snakker egentlig ganske lite i spillet.

Singstar er et ganske morsomt spill, særlig hvis man spiller det med venner. Om man kan syng eller ikke, spillet er utrolig artig! (til tross for at jeg alltid taper i duel'er :p )

Jeg har ikke prøvd Mario Party 5, men mange sier at den er dårlig, og andre sier at den er ganske bra.. Vet ikke hva jeg skal tro på da.. 4'ern er ganske morsomt spill når man spiller med venner, men kjedelig ellers. Men man kan gå fort lei spillet, og noen ganger kan den virke litt ensformig. Du har kanskje SSBM fra før, men om ikke MÅ du bare kjøpe den! Den er utrolig underholdende på både singel, og multiplayer!

Kaster meg på runkern sitt topic og spør utfordrende hvilke spill spillegals trofaste medlemmer anbefaler til en student som ikke har kjøpt et spill på et år :usikker: (endelig ferdig med sommerjobb = cashflow).
Tenkte først og fremst spill til gamecube. Har amerikansk gc så alle spill som har komt ut i USA er godkjent.
Evnt. kjøpe en xbox og noen spill (skal ha en slik en når hallo2 kommer uansett).
Spiller somregel ikke mulitplayer
Recommendations? :tommelopp: