Nyhetstråd: Grand Theft Auto: Liberty City Stories [PSP]

#1
PSP version of GTA named

The next GTA will apparently be called Liberty City Stories

GTA's PSP debut will be called Grand Theft Auto Liberty City Stories, according to unconfirmed reports currently winging their way around the web.

A reader of games blog Joystiq apparently managed to access the E3 show floor days before visitors are allowed in (the expo kicks off on Wednesday) and reports that a section of Rockstar's booth houses the words "GTA Liberty City Stories" beneath a PSP logo.

GTA publisher Rockstar has also recently registered libertycitystories.com, which adds credence to the report.

We spoke to a Rockstar representative who seemed to think that the company's E3 presence would solely be behind closed doors, which contradicts the whole booth story. However, our Rockstar contact did reveal that a GTA PSP press release is "due imminently," so expect confirmed details in the very near future.

The PSP version of GTA is expected to be released in the US in the summer. A UK release date is yet to be confirmed


Kilde: Gamesradar
 

Kilik

Lokal moderator
#2
...og fansidene er ikke trege med å registrere domene: http://libertycitystories.net

Tittelen tilsier vel ryktene om at spillet er en modifisert versjon av GTA III, bare med nye oppdrag og story. Er meget spent på om PSP er kapabel til å kjøre et GTA-spill med PS2-grafikk. Særlig med tanke på batteriproblemene som gjør det vanskelig å streame mye fra disken.
 
#3
Enig der, jeg håper på at de evt. kommer med et nytt og bedre batteri, jeg har ikke lyst til å drasse med meg 2 stykker hele tiden.
 

Kilik

Lokal moderator
#4
#5
More GTA PSP details

"Money-makin', money-money-makin'," a random MP3 just spat at me.

In other news, Rockstar has released a few more details of Grand Theft Auto: Liberty City Stories, its forthcoming handheld GTA title, as part of its recent financial statement.

According to Rockstar, the game, which sees players return to Liberty City, setting for the first 3D GTA title, "has an entirely original storyline with all new missions and the freedom, production values and depth of play comparable to other Grand Theft Auto titles".

The game's due out in Rockstar's "fourth quarter", which ties in neatly with what Sony Europe don David Reeves proclaimed during a briefing at E3 - that it'll be out "soon after" the PSP's European launch on September 1st.

We look forward to it, as do you, and as does Rockstar's bank manager.


Kilde: Eurogamer
 
#7
Dette er sannsynligvis det ene spillet til nå som frister meg til å kjøpe en PSP når den kommer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Jau... men jeg mistenker at de har skåret ned på produksjonsverdiene for å tilpasse seg PSP-ens specs. Vi får se hvaslags nivå spillet holder når det kommer, jeg stiller meg litt tvilende enn så lenge.
 

Kilik

Lokal moderator
#9
Jeg synes det ser rimelig bra ut. Grafikken ser ut til å være omtrent på nivå med PS2-versjonen av GTA III. I følge PSM2 skal også draw distance være bra.

Du spiller Toni Cipriani (spilt av Michael Madsen i GTA III) i Liberty City i 1998, altså 3 år før GTA III og 6 år etter San Andreas. Motorsykler er med, men ikke fly pga. tekniske årsaker. Dessverre ingen multiplayer :(

Jeg liker dette:

You may be able to run your own MP3s off the MemoryStick, like the XBox versions.
.

Sent 90-tall er forresten et meget bra musikkperiode. Skal nok fylle på med en god del Radiohead, Air, Supergrass, Pulp, Beck etc...

Jeg stiller meg foreløpig positiv, men er redd de er nødt til å forenkle konseptet en del for å få det virkelig kjørbart på PSP.
 
#10
Blir vel noen syke loading-tider å finne i spillet ... Håper det ikke blir for ille, men loadingen foregår vel stort sett bare ved oppstart og når man går inn i et "annet område". Jeg håper forøvrig på en stødig framerate, men det blir kanskje for mye å be om?

Artig at det er Custom Soundtracks i hvert fall. Da behøver man ikke tenke så mye på hvor bra spill-soundtracket blir (selv om jeg håper på et bra soundtrack med tanke på at jeg bare har et 32MB-kort).

Når det er sagt, så er Grand Theft Auto: Liberty City Stories det eneste PSP-spillet jeg ser fram til nå, så jeg håper det blir bra. Skulle gjerne sett en multiplayer, men det får så være ... Kjenner ingen i nærheten med en PSP uansett.
 
#11
Opprinnelig skrevet av Shigsy@11.06.2005, 01.55
Scans fra Official PS2 Magazine UK har dukket opp på nettet. De kan beskues HER!

Virkelig fin grafikk. :tommelopp:
232001​

Takk. :)
Dette ser veldig bra ut til å være PSP.
Ser veldig frem til dette GTA spille.
 
#14
Så virkelig pent ut. Men som andre her så befinner jeg meg enda i skepsis land. For det må kjøre på en akseptabel framerate. Og hvis det er slik at all streamingen får PSP'en til å dø ut etter en 2 timers tid så er ikke dette bra nok. Enkelte missions kan være sinnsykt frustrerende vanskelige og hvis da batteriet ryker mitt i et mission så blir jeg bare lite motivert til å prøve på ny. Da må Rockstar i det minste ha vett nok til å inkludere en alternativ måte å save på i forhold til de gamle spillene. Et standard quicksave alternativ hadde da gjort seg. Da rekker man å skifte batteri i det minste.

Skal se hva score det får når det kommer ut. Men skal ikke se bort ifra at jeg kjøper dette spillet på release dagen sammen med den europeiske PSP'en.
 
#15
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@12.06.2005, 19.06
Så virkelig pent ut. Men som andre her så befinner jeg meg enda i skepsis land. For det må kjøre på en akseptabel framerate. Og hvis det er slik at all streamingen får PSP'en til å dø ut etter en 2 timers tid så er ikke dette bra nok. Enkelte missions kan være sinnsykt frustrerende vanskelige og hvis da batteriet ryker mitt i et mission så blir jeg bare lite motivert til å prøve på ny. Da må Rockstar i det minste ha vett nok til å inkludere en alternativ måte å save på i forhold til de gamle spillene. Et standard quicksave alternativ hadde da gjort seg. Da rekker man å skifte batteri i det minste.

Skal se hva score det får når det kommer ut. Men skal ikke se bort ifra at jeg kjøper dette spillet på release dagen sammen med den europeiske PSP'en.
232352​
Når man spiller og batteriet går lagrer spillet seg, eller det henter seg opp igjen når du slår på psp'en. Vet ikke om det virker vist du tar ut spillet..
 

Lodin

Der Waaaah
#16
• According to OPS2, the combat system is even better than that of GTA San Andreas.
• The game will have its own unique radio stations and a set of new licensed songs, but not as much as in San Andreas.
• Liberty City Stories can be fit on the UMD cause R* and Sony got better with the technical stuff.
• Cut scenes and missions will be a little shorter in time. (Where a mission in previous GTA's of 5 mins are now reduced to 2 mins.
• This time they will be delaying the game to get it 100% done and not like GTA SA where they had to remove alot of features due to the lack of time.
• R* thought of every playing habits that PSP users have. (playing on the bus, home, at the train station etc.)
http://gta-psp.net/
 

Lodin

Der Waaaah
#17
Enda mer nytt.
Opprinnelig skrevet av AdriaanTGP
The Spanish Magazine "Play2Mania" has released their newest issue with a full preview of Liberty City Stories. Inside is a lot of new info and a few new screenshots, although they're in Spanish. Here is the info that we have from the mag so far.

• No planes or helicopters can be found in the game
• You control the player character Toni using the analog stick
• Camera view can be changed using the analog stick
• Graphics are better than that of GTA3
• Liberty City Stories features new landmarks
• R3 missions are included in the game
• Rockstar had a playable version of the game at E3 on the PSP
• Better draw distance
• Cars have reflections
• The game's storyline is going to be as long as Vice City's
• Unique jumps and hidden packages are scattered throughout the city

Go to GTA-PSP.net for all the screenshots and info!
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#18
Ser bare bedre og bedre ut. Surt at det ikke er helikoptre og fly med, men jeg må innrømme at spillet ser fristende ut fordet. Kanskje dette blir spillet som selger meg en PSP?
 

Kilik

Lokal moderator
#19
Cover: http://www.gtapsp.com/images/artwork/big/packshot_max.jpg

-The game begins much the same as in GTA III, with you being taken (by Vinnie) to the exact same safehouse on Portland that 8-Ball took you to.
-The story takes the same Portland -> Staunton -> Shoreside route
-A lot of new vehicles and new interiors are promised.
-A new snow weather effect that hinders traction while driving.
-You will travel between islands via ferry, perhaps the same mechanism as Juank Air in San Andreas.
-As for mechanics, Rockstar is giving the shoulder buttons added functionality, so you hold them while pressing another button for a different action.