Nyhetstråd: Grand Theft Auto: Liberty City Stories [PSP]

#41
Man skal visst ikke kunne svømme. Har visst noe med lagringsplass å gjøre, siden de antakeligvis ville lagt til sjøbunn om svømming var tilgjengelig. På den offisielle hjemmesiden har de en "unnskyldning", hvor et Liberty Tree-innlegg forklarer noe giftutslipp i vannet.
 
#43
Uhm, vi er i Liberty City FØR GTA3. Sjansen for at giftutslippet var mindre i GTA3 er jo ganske liten. Uansett, det var nok mer bare ment som en spøk, typisk GTA humor. De har også en underskriftskampanje om å forby motorsykler i Liberty City. Noe som forklarer mangelen på motorsykler i GTA3. Slikt kaller man selvironisk.

Når det gjelder problemet du fremstiller med å falle mellom båtene og drukne er egentlig ikke-eksisterende så fort du oppdager at du kan stå ved siden av båten og bare trykke trekant for å bemanne den. På magisk vis står du plutselig ved roret. Du trenger ikke gå ombord manuellt for å bemanne den.
 
#44
Jøss, vil man kverrulere? Poenget var: Ved flere anledninger enn ingen, har jeg falt i vannet og, som et resultat av dette uhellet, dødd. Deretter har jeg måttet gjøre mye shit om igjen. Dette er ikke ønskelig. Er du uenig, eller ville du bare påpeke hvor humoristiske kara på Rockstar var?
 
#49
Opprinnelig skrevet av plan_9@13.09.2005, 01.20
Jøss, vil man kverrulere? Poenget var: Ved flere anledninger enn ingen, har jeg falt i vannet og, som et resultat av dette uhellet, dødd. Deretter har jeg måttet gjøre mye shit om igjen. Dette er ikke ønskelig. Er du uenig, eller ville du bare påpeke hvor humoristiske kara på Rockstar var?
260815​
Kverrulere? Jeg bare påpekte at man kunne unngå å falle i vannet slik som du nevnte ved å ikke gå ombord manuellt, men trykke trekant for å bemanne den når man står ved siden av. Jeg brydde meg egentlig ikke så veldig mye om jeg kunne svømme eller ikke i GTA3 husker jeg. Ikke i Vice City heller. Selvsagt, det hadde vært fint, men det er ikke be all end all for meg, da er jeg mer interessert i en retry mission feature (som jeg forøvrig er veldig enig med deg i).

Ellers så fikk jeg inntrykk av at du ikke så humoren i unnskyldningene som giftutslippet eller kampanjen for å forby motorsykler. Jeg tror ikke de fant på dette for å bortforklare noe som helst, men som en humoristisk referanse til GTA3.
 

Kilik

Lokal moderator
#52
Rockstar fortsetter med sine ekslusive previews. IGN har tatt en titt på det nye våpensystemet, mens Gamespy forteller hvordan transporten i Liberty City fungererer.

Fra IGN: "For Grand Theft Auto: Liberty City Stories, Rockstar Leeds in conjunction with Rockstar North have evolved the targeting system to sit comfortably on the PSP control scheme giving players perhaps the best targeting of any Grand Theft Auto yet. "

Dette høres ut som det er tatt direkte fra pressemeldingen. Selv tviler jeg sterkt på at PSPens lille analog vil kunne gi bedre kontroll enn PS2-kontrollen.
 
#53
GTA PSP: Multiplayer confirmed!
First ever official GTA deathmatch mode revealed

In what is sterling news for PSP owners, Rockstar has announced that Grand Theft Auto Liberty City Stories will feature seven different WiFi-friendly modes that will support up to six players - and gamesradar.com has already played three of them. While the main single-player aspect of Liberty City Stories is a solid handheld interpretation of the GTA experience, our initial impressions were that, beyond being portable, the game doesn't really offer anything not seen in previous GTAs. However, we now know that the game will offer full multiplayer support for the first time ever in a GTA game (aside from a slew of unofficial PC mods), immediately making the overall package an even more compelling proposition. Liberty City Survivor (the name was first mentioned on radio ads in GTA 3) is GTA's take on the deathmatch and pits up to six players against one another (a team version of the mode is also available). Games are set within one of the three boroughs - the deathmatch we played was on the island of Portland - and players are free to roam around the entire, fully-interactive environment. There's an initial choice of seven characters, although it'll be possible to unlock a total of 60, plus additional outfits. Following a simple set-up process, each player is dropped into the game at random location. From then on, standard deathmatch rules apply. The map pinpoints where each character is, while pick-ups are also highlighted. In addition to a full range of weaponry (including, campers take note, sniper rifles), it's also possible to collect four power-ups exclusive to the multiplayer games: Mega Damage (which makes your weapon four times more powerful), Invisibility, Health Boost and Frenzy (which arms you with a rocket launcher for a limited period). Compared the claustrophobic environments of classic first-person shooter deathmatch levels, you do spend an awful lot of time running or driving around in search of (or avoiding) other players, but the fact that everyone's position is highlighted on the map prevents players from losing one another entirely. The key to success, as you'd imagine, is grabbing the power-ups, so often it's a question of racing to those before other characters can reach them. Get Stretch, meanwhile, is a variation on capture the flag, with the flag in this case being a stretch limo. Your team has to carjack your opponent's limo and drive it back to your base, where your own limousine is located. Your own limo has to be at your home base when you bring your opponent's limo back to it, or you won't get credit, so your team will have to utilise a cunning combination of both offensive and defensive tactics to win. The final WiFi mode we played was the team-only Protection Racket. Each player is assigned to a gang and must either defend or attack a base. The first 'attacking' gang has to destroy four limos inside the defending gang's base in as short a time as possible. Once they have managed this, the teams swap roles and the second team must attempt to complete the same objective in a quicker time. Whoever's fastest wins. It's a simple idea but nonetheless a hugely engaging one. Rockstar has already stated that it's hoping that Liberty City Stories will be "the biggest game on any system this year". The fact that the game features the full GTA multiplayer experience that we've been hoping for ever since the series went 3D means that it could just well be. Grand Theft Auto Liberty City Stories is released for PSP on 28 October


Kilde: Gamesradar
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#55
Opprinnelig skrevet av znaak@01.10.2005, 11.40
First ever official GTA deathmatch mode revealed
265132​
Løgn.
 

Kilik

Lokal moderator
#56
Hm, multiplayer med 7 forskjellige modes...LCS virker bare mer og mer lovende. Har stor tro på at spillet kan bli PSP's første killer-app.

Hjemmesiden er forøvrig oppdatert med ny trailer og bilder.

IGN snakker om 4 timers batteritid. Faktisk ganske brukbart. Langt bedre enn jeg fryktet i alle fall.

Jo, også Bathtub Gin Still og Electron Zone Radio
 
#57
Opprinnelig skrevet av Lodin@01.10.2005, 11.16
Men... men... men jeg har ikke lyst på PSP!  :grine:
265136​
Mista mamma deg i gulvet som spedbarn, eller makter du ikke å tenke logisk?

PSP ser ut til å bli en av tidenes konsoller, oppe på lista sammen med PSX og Dreamcast. Jeg klarer knapt å vente. Bare så jævlig synd vennene mine lider av Lodin-syndromet, som altså betyr at de - uten god grunn - ikke er keene på å kjøpe seg PSP.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#58
Døh, rull inn puppen litt'a. Jeg er delvis enig med Lodin, for jeg syns personlig det er jævlig lite interessant til PSP (Ridge Racer her, Mercury der). Men så kommer noen skurker som Rockstar å lager GTA med en jævla multiplayermodus til den, og det er så jævla må-ha at jeg det virker som jeg ... må ha ... en PSP, ihvertfall mye tidligere enn jeg hadde regnet med. Det er egentlig ganske drittsekk av dem å gjøre, for da er det absolutt ingen tvil om at de hadde klart en onlinemodus (eller ihvertfall en dugelig systemlink-modus) på PS2/Xbox/PC. Men det funker jo, bare se på meg. Får kjøpe en i februar, methinks.
 
#59
Joda, finnes nok av grunner til å ikke være keen på PSP, men majoriteten av dem vil alltid være subjektive. Derfor blir jeg litt irritert når Lodin kommer med en bråkjekk holdning og konstanterer så håvent at han ikke vil ha en PSP, uten å opplyse oss (som bruker tid på å lese hva han skriver) om hvorfor han ikke har lyst på PSP.

Sett bort fra spillutvalget, har man hack/mod-scenen. Kjøp en PSP før Sony oppdaterer FW-en nok en gang (de er allerede i snakk om en tvungen update, ville kjøpt før februar), nedgrader og du har tilnærmet den ultimate multimediamaskinen.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#60
Øy! jeg trodde det var slik at alle nyere spill du kjøper krever nyeste firmware? Og personlig er jeg faktisk ikke -så- himla opptatt av alt moddet og emulert, så kjøper jeg PSP blir det mest sannsynlig for akkurat de tingene Sony laget den for. Skal nevnes at jeg syns det er jævla teit av Sony å være så jævla agressive mot moddere. Er ikke akkurat som om moddere gjør at man laster ned PSP-er fra internett, for å si det slik. Er jo en god jævla del som kjøper PSP bare for moddemulighetene. Er nesten like bak mål som musikkindustrien som vil stoppe nedlastning, til trass for at folk som laster ned kjøper mer musikk enn de som ikke gjør det.