Nytt Castlevania

#1
Sikkert gammelt nytt for flere av dere, men siden det ikke fantes et emne om det, og siden jeg for mindre enn 5 minutter siden fant ut at dette var på vei, så lagde jeg altså et eget topic.

Info!



Så, hva tror dere? Kan dette gå?
Jeg satt igjen med delte meninger om Lament of Innocence; det var altfor kort, og lite å gjøre totalt sett. Skjønt, man lever da alltids i håpet om det går bedre neste gang.
 
#2
Hvilken konsoll(er) kommer dette på. Vet vi noe om det?
 
#3
Affable: Det er til Playstation 2.

---

Jeg vet ikke helt hva jeg skal forvente av dette spillet. Jeg har enda til gode å oppleve et 3D Castlevania som klarer å fange magien til 2D-spillene i serien. Lament of Innocence var et bra spill, men jeg følte det var mer Devil May Cry enn Castlevania.

Men ut ifra det som står på IGN, virker faktisk Curse of Darkness litt lovende. De har endret på de to tingene som irriterte meg mest med Lament of Innocence. Det er nå mulig å levle opp fyren man styrer, noe som ikke var mulig i Lament of Innocence. De har også gjort det slik at hele slottet er bundet sammen (istedetfor å ha et teit hubområde).

Dette blir etter alt å dømme bedre enn Lament of Innocence, i hvert fall.
 
#4



dette bilde i HI RES og størelse 1280X1024 kunne jeg godt brukt som bakgrunnsbilde
 
#5
Som man ser, så bruker hovedpersonen (Alucard?) et sverd, så, nå har de endelig lagt til de gode RPG elementene de hadde på SOTN og Aria of Sorrow. Det ser også ut som om soul-systemet også er med. Det ser ut som om selve battle systemet har fått et stort løft, det syns også slik på grafikken, om man ser hvor glatt den dragen/demonen er. Dette blir hvertfall noe jeg skal kjøpe meg, i tillegg til det nye Castlevania på DS. Dette blir flott.
 
#6
Opprinnelig skrevet av Eyreon@20.02.2005, 23.11
Som man ser, så bruker hovedpersonen (Alucard?) et sverd, så, nå har de endelig lagt til de gode RPG elementene de hadde på SOTN og Aria of Sorrow. Det ser også ut som om soul-systemet også er med. Det ser ut som om selve battle systemet har fått et stort løft, det syns også slik på grafikken, om man ser hvor glatt den dragen/demonen er. Dette blir hvertfall noe jeg skal kjøpe meg, i tillegg til det nye Castlevania på DS. Dette blir flott.
180175​
Hovedpersonen heter visst Hector, så det er ikke Alucard.
 
#7
Opprinnelig skrevet av Eyreon@20.02.2005, 23.11
Som man ser, så bruker hovedpersonen (Alucard?) et sverd, så, nå har de endelig lagt til de gode RPG elementene de hadde på SOTN og Aria of Sorrow. Det ser også ut som om soul-systemet også er med. Det ser ut som om selve battle systemet har fått et stort løft, det syns også slik på grafikken, om man ser hvor glatt den dragen/demonen er. Dette blir hvertfall noe jeg skal kjøpe meg, i tillegg til det nye Castlevania på DS. Dette blir flott.
180175​

Han kommer til å bruke alle slags gode, gamle, klassiske våpen.
Sabel, sverd, spyd o.l.
Historien bygger på at helten, Hector, blir delvis "snill", og går imot en av "Demonlord" og har en egenskap.
Han kan kalle fram snille demoner.
Ifølge skaperen bak Castevania så skal man få en rekke utfordringer hvor man må ta disse "snille-hjelper-demonene" i bruk, for å fullføre oppgaver og komme seg videre i spillet.
Så langt så er det kjent at man vil få en "knight" og en flygende "Dragon whelp". Det vil antageligvis bli fler enn de to.

(pisk meg på pungen for skrivefeil)
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Må si jeg er imponert over grafikken etter å ha sett noen av de bildene (det er Nintendo 64 de skal slippe det til, ikke sant?).
 
#9
Opprinnelig skrevet av Lodin@21.02.2005, 12.16
Må si jeg er imponert over grafikken etter å ha sett noen av de bildene (det er Nintendo 64 de skal slippe det til, ikke sant?).
180241​
:tommelopp:

Nei, jeg har nå faktisk sett det verre. Uansett ser det ganske likt ut som forgjengeren, Lament of Innocence, hvilket omga seg med en helt kurant grafikk. Hverken imponert eller skuffet altså; bare helt forventet. Dragen ser for meg ut som et tegn på at bl.a. bossene blir bedre i dette spillet, og da holder det for meg.

At vi har muligheten til å bruke andre våpen enn pisk er også et kjærkomment bidrag, og ilag med level-oppgraderingsmuligheter og en bedre oppbygning av selve borgen, er det bare én ting til jeg ønsker meg - muligheten til noe ekstra etter den 'vanlige' slutten. Nesten alle Castlevaniaspill f.o.m. SotN har hatt en hemmelig/ordentlig slutt, men ikke LoI (Lament of Innocence). Dette irriterte meg, jeg trodde virkelig at spillet skulle fortsette etter... vel, det som kontroversielt nok var sistekjempe. Dritt.
 

SHDR

Gullmedlem
#10
Opprinnelig skrevet av Lodin@21.02.2005, 11.16
Må si jeg er imponert over grafikken etter å ha sett noen av de bildene (det er Nintendo 64 de skal slippe det til, ikke sant?).
180241​
Det var faktisk det første jeg tenkte også. "Wow, så ... døll ... denne grafikken var. Jeg liker det litt, æh, uinspirerte designet. Og den kjedelige fargepaletten." Om spillet skal ta opp kampen mot Devil May Cry 3 på noe som helst område, rent bortsett fra merkenavn, bør de virkelig gjøre noe med det her. Kjapt. Med mindre spillet selv er så bra at den middels grafikken ikke blir noe problem. Synd med det middelmådige designet uansett. :( Selv Ninja Gaiden er mer inspirert enn dette, og det er et rimelig glætt spill.
 

Lodin

Der Waaaah
#11


Se på teksturene på bakgrunnen. Om ikke de skriker N64 så vet ikke jeg.
Og de vanneffektene var jommen lekre! :p
De har nok en del arbeid igjen på dette spillet.
 
#12
Er det bare jeg som synes at HUDen ser helt for jævlig ut. Jeg hadde faktisk hatt problemer med å godta noe slikt i et pokemonspill, og i Castlevania? Det må da være mulig å prestere bedre enn dette!? Grafikken i spillet ser nokså rotete ut, og omgivelsene og bakgrunnen virker blottet for effekter, ikke på en god og stilren måte, men heller på en døll og uinspirert en.

Spillet ser kort sagt helt for jævlig ut, og hadde det ikke vært for at det hadde merkenavnet castlevania sydd over seg tviler jeg på at noen hadde så mye som giddet å vri på øyenlokkene.
 
#16
I'll second that.

Men til dere som klager på grafikken. Jeg så nettopp litt av Konamis gamers day (der spillet ble vist frem) på Gamespot, og ifølge Mr. Igarashi hadde han egentlig ikke planer om å vise frem spillet i det hele tatt før E3, men på grunn av press fra Konami måtte han det. Så det er nok en veldig tidlig versjon.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#17
Har vært lite hype om dette spillet, men det er nå ute i USA. 1UP har anmeldt spillet, 7,5/10

Opprinnelig skrevet av Sam Kennedy
Clearly, the makings are here for a great game, it's just that the team still hasn't yet come to grips with 3D. For players that can muddle through the often copious and tedious battles and sometimes lackluster environments, this is a worthy Castlevania adventure -- and thanks to the devil forging and item creating, a rather unique one at that.
Selv om anmeldelsen er ganske positiv, virker ikke dette som noe jeg har kjempelyst til å bruke tida mi på. Moar liek Castlevania: Curse of 3D.
 
#18
for å si det sånn, det det første spille var en stor skuffelse og jeg har ikke akkurat så store forventninger til dette spille. håper ikke jeg blir skuffet igjen.
 
#19
Jeg er Die-Hard Castlevania fan, har digga alle spilla frem til nå.. bortsett fra de til N64. De var de eneste jeg ikke klarte å få meg til å spille igjenom.. :(
Jeg sier ikke at grafikken og sånn er top notch på PS2 Castlevania spilla, men jeg gleder meg som en måke i motvind til å få spilt CoD.
 
#20
Castlevania skal bare spilles på en måte. Og det er slik...

På en Nintendo maskin :D Har aldri vært no fan av 3D spilla, simpelten fordi de er for dårlig gjennomført. Kan hende det nye spillet blir bedre, men jeg kommer nok framdeles til å holde meg til 2D. Er det eneste spillet (inkl. Metroid da) som fortsatt holder koken med old school grafikk :tommelopp: