Nytt Final Fantasy Tactics Advance til DS!

#1
Square-Enix har nettopp annonsert at det kommer en oppfølger til Final Fantasy Tactics Advance til DS; TA2 The Grimoire Book. PSP vil få en remake of originalen.

http://gonintendo.com/?p=10517

Håper spillet blir like bra som FFTA. Elsker det spillet. Tactics derimot, ikke så bra...Men det blir vel must-have spill uansett :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Aww yeah. Dette her er sensasjonelt gode nyheter for denne karen, iallfall. Saven min på FFTA viser vel rundt søtti timer spilt, noe som er på topplista over tidsmengde jeg har brukt på ett savegame noensinne. Digger stemningen, jobbsystemet, kampsystemet, figurene, grafikken og spillverdenen i FFTA 2 da max lizm, så dette blir et sikkert kjøp. :D
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#3
At FFT blir oppgradert er bra, da kan man endelig finne ut om det faktisk lå en vettig historie under den samlingen med tilfeldige ord de kalte en oversettelse. Kommer uansett ikke til å investere i en PSP for dette, strat-RPG-er er en sjanger jeg lar de aller mest hardcore gamerne ha i fred.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
De aller mest hardcore gamerne spiller sånne krigsspill hvor "en kjapp omgang" tar to uker og grafikken ser ut som Excel.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#5
Kult. Krever de spilla også at du levler og utstyrer over 20 separate figurer som kan dø når som helst så du har kastet bort masse tid på han med mindre du resetter spillet og tar hele den timelange kampen på nytt igjen?
 
#6
FFT(A) er narkotika... skal ikke mye til for å bli hekta. Brukte sikkert over hundretimer på spillet, og det vil jeg påstå er en del. Kan fortsatt huske hvor kult det var å lage sin egen gruppe med alle jobbene...

Dette gleder jeg meg til ! :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
SITAT(Thinaran @ 17.12.06, 01.33) 42567
Kult. Krever de spilla også at du levler og utstyrer over 20 separate figurer som kan dø når som helst så du har kastet bort masse tid på han med mindre du resetter spillet og tar hele den timelange kampen på nytt igjen?[/b]
Nei, det tar vel noe sånt som to uker å spille seg tilbake der man var i sånne spill, egentlig.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#8
Jeg syntes FFTA var ganske tøft, men så ble jeg så satt ut over hvor store konsekvenser jobber har sett i forhold til stats under levling så jeg la det vekk med angst. Hater sånne ting, jeg vil ha muligheten til å gjøre alt bortimot perfekt uten å måtte browse gamefaqs...
 

SHDR

Gullmedlem
#9
Er det litt sånn kvasi-random styr, med andre ord; kan du ikke se hvor mye jobben din påvirker stat-increasen din og helst skal forstå tendensene i levellingen selv?

Hjælp. Det finnes virkelig ingen unnskyldning for slike systemer. Uansett tenker jeg at jeg kjøper begge. Har ikke spilt Final Fantasy Tactics Advance, så kanskje jeg plukker opp det i Singapore nå. Koster meg vel all of femten kroner. Hvis jeg liker det, tar jeg begge. Jeg forventer å like det ettersom jeg kan runke til Item World levels i Disgaea. Perfekt for mitt kulørte hår.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Atte hæ? Har du i det hele tatt sett FFTA i aksjon? :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Samme grafikken og musikken som i FFTA...? Jaja, det får man tåle. Gleder meg stort. :D