Nytt Kojima Productions prosjekt. Metal Gear Solid 5??

JAAAAAAAA JAAAAAAAAAA JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA osv.
 
Apparently er det Gray Fox som er på bildet, og ikke Raiden. Raiden har nemlig, i motsetning til Gray, ikke røde øyner. Dermed er det mest sannsynligvis snakk om en prequel av noe slag, selv om jeg personlig håper på en slags parallell dobbelfortelling hvor vi ser Raiden og Big Boss klatre i rankene i hver sin special unit, i hver sin tidsperiode før det skjer noe krøll med tidsmaskiner og de ender opp i en eller annen alternativ, beyond time-dimensjon og må sammarbeide for å banke opp en kjemperobot.

Noen som forresten har lagt merke til at hvis man kvitter seg med de bokstavene man allerede vet hva er (dvs. "E3" og "5") så staver resten ut Pre?
 
Jeg gidder ikke spekulere for mye i hvem og hva vi får spille som i neste MGS enda. Og jeg kommer nok til å styre unna teasers/trailers frem til spillet begynner å nærme seg lansering. Alt jeg håper på er enda mer stealth orientert gameplay enn hva som var tilfellet med MGS4. Vi har nok spill som lar deg sprenge og skyte alt rundt deg. Vi trenger strengt tatt ikke dette i MGS spillene.
Eller halvlange kjedelige sekvenser av en drittunge som ikke kan steke egg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, det var virkelig de to tingene som var de største problemene med MGS4.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Ja, straks Snake dør blir Otacon yrkesmilitær og får skjeggvekst. (Også mister han et øye da.) Eller ikke. :p

Det må være Raiden på det bildet, både hår, ansikt og rustning stemmer langt mer med han enn noen andre, drit i øyefargen liksom. Forøvrig er jo faktisk Big Boss den eneste i hele universet som er hardere enn Solid Snake, så detta blir knall uansett. Den eneste sammenhengen jeg kan se mellom de to er at Big Boss farta rundt i Afrika en gang i tiden og muligens snublet borti Raiden på en eller annen måte. (Selv om jeg vet at det var Solidus som trente han.)
 

Maraj

Ålø- og energiminister
Du har tydeligvis ikke spilt den sekvensen i firer'n der sållis går gjennom en mikrobølgeovn?
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Hallo, honnøren helt på slutten sier jeg bare. Sånn "I killed myself just so I could salute you"-kvalitet skal du lete lenge etter.
 
Ja, det var virkelig de to tingene som var de største problemene med MGS4.
Av erfaring så antar jeg at du er sarkastisk, tar jeg feil så får du arrestere meg på den.
Men nei, det var ikke de to tingene som var det største problemet med MGS4. Men det var nok en unødvendig ripe i lakken.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Men altså, når Raiden dukker opp med lapp foran øyet, da er jo det posisjonering for å ta opp arven etter Big Boss. (Slik som Solidus prøvde og Solid fikk til.) Så dette her kan bli en slags Star Trek: Generations-type sak, at Raiden nå tar over som sjefsprotagonisten. Selv om jeg tror Kojima finner en annen måte å løse det på enn tidsreiser. Faktum at han bruker sverd hele tiden er derimot et interessant problem. Og det at han har kone og barn. Og... i det hele tatt ganske mye. Jeg gleder meg til å finne ut, det vet jeg! (Cue to år til med trailere konstruert for å være utrolig kule men likevel veldig vage på historiedetaljer.)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Følger dere med på Hotel Cæsar også, eller? Hælleminna.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Dette har vært en fantastisk kveld, Arne!
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Noen ser på Hotel Cæsar, noen på fotball, noen bryr seg om Metal Gear, og andre... de bor i østre Hedmark. :hmm:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Noen ser på Hotel Cæsar, noen på fotball, noen bryr seg om Metal Gear, og andre... de bor i østre Hedmark. :hmm:
Og her er geografikunnskapen virkelig på topp, ser vi. ^^
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Vel, det stemmer jo at det bor folk i østre Hedmark.

Nytt Kojima-spill blir selvsagt delt førsteplass verdens nest beste spill uansett hva det er, så her er det bare å telle ned.
 
Big Boss som kjemper for en samlet verden. Håper man spiller som han, og at historien er mer lik Snake Eater enn Sons of Liberty. Da kan dere farge meg ganske interessert.