O store Dreamcast. Jeg hyller deg

#22
Jepp, det eier også Lodin.

Så nå er vi ferdige med Shenmue. Og jeg skal ikke gnåle om hvor bra det er, fordi jeg hadde en lengre samtale med Rob Snow nå, og vi kom inn på de nostalgiske aspektene med både Dreamcast og Shenmue. Jeg måtte stoppe i ei busslomme og grine.

Neida.


Så i kveld er det Sonic Adventure. Wow wow wow, minnene strømmer på. Rart å spille et bra Sonic spill.
Mye kan sies om hvordan det har tålt tidens tann, men det er uten tvil et knallspill.

Sonic har så mye personlighet, også er han kul. Han bare chillern ved bassengkanten og gidder nesten løfte på beina når bestekompisen er i en flyulykke.

Første banen viser hvor kjapt den lille jæveln løper. Og musikken og grafikken og bare hele pakka er fissebra.
Jeg veit at Sonic Adventure 2 er et teknisk bedre spill enn dette, men nostalgi er en mektig ting, og jeg drikker pils og spiller Sonic Adventure nå. Og jeg elsker hvert eneste sekund.

Ps. Skal ikke se bort ifra at jeg også drar med meg Excitewife på litt Worms Armageddon tvåspelare i kveld.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#27
Hvor mange av de europeiske DC-covrene er uten skader etter den transporten der? De er produsert av verdens sprøeste plast.
 
#29
Hmm.. Noen som vet om det finnes en god løsning for å koble DC til HDMI som kan anbefales ? Har enda ikke koblet opp Dreamcasten etter jeg kjøpte den. Følgte bare med RF kabel og jeg orker ikke utsette øynene mine for noe sånt.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#30
VGA-boks gir det beste bildet fra DC (480p).

Edit: Om TV-en din ikke har VGA, er komponent en god #2. Nei, jeg mente S-video. Det brukte jeg selv back in the day og er ca. 9000 ganger bedre enn kompositt.

Edit 2: RF? Sikker på du ikke mener kompositt?
 
Sist redigert:
#31
Men forsterkeren min har ikke VGA så jeg må vel lete etter en brukbar VGA til HDMI adapter da.
Lurer på om denne er brukbar. Får vel kjøpe og teste, kostet ikke akkurat skjorta.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#32
De finnes, men koster $200++++
 
#33
$200 ?! Hva med den jeg nettopp postet da ? Kan ikke fatte at noe sånt skal koste over 1000 spenn :ehm:
 
#34
Når det kommer til analog til digital konvertering så får man som regel det man betaler for. Om du ikke er så kresen når det kommer til bilde så er det bare å kjøre på.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#35
VGA = analogt signal. HDMI = digitalt. Da blir det fort mer komplisert. Jeg har ikke hatt behov for å teste noe slikt, men ordet på Internett er at aktive adaptere (med egen strømforsyning og greier) er det som duger. Men det skader jo selvsagt ikke å testa Clas-greia.
 
#36
Nei tror jeg tester den ut først. Jeg er vanligvis relativt kresen på lyd og bilde. Men $200 for en konverter som kommer til å bli brukt en veldig sjelden gang..Vi får se..
 

Novastrum

Feminist-elitist
#37
Ser ut til at du har fått noen gode pakker, ganon!

Nå er det bare en ting å gjøre; skaffe fishing rod controller og runne Soul Calibur på ultra hard:
 
#38
En Dreamcast tråd? Det liker jeg.
Satt å spillte Guilty Gear X med en kompis i manger timer her om dagen på den Japanske Dreamcasten min.
Er man fighting game fan bør man ha en Dreamcast.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#39