O store Dreamcast. Jeg hyller deg

Shinra85

Spillegals effort emo
#41
Absolutt, de står på lista. Dyrt, men verdt det

Edit: var litt spøk innvolvert i den posten ettersom Garou: Mark of the wolves ligger på eBay nå til 24.000,- ($4000)
 
Sist redigert:

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#42
Skaff deg MVS-adapter først som sist. Da får du det for rundt tusingen.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#43
Holder på med anskaffelse. Litt forhandling via noen neo-geo forum
 
#44
Vel både Neo Geo og Dreamcast har sine gode fighting spill.
Dreamcast har jo Street Fighter 3,Guilty Gear X,Marvel VS Capcom 2,PowerStone 1&2,Capcom Vs SNK og King of fighters 99.
Ikke gal line up det nei selv om jeg gjerne skulle hatt en Neo Geo.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#45
Mye fantastiske spill på Dreamcast, men for min del er det arkadestikka til Neo Geo som utgjør at jeg synes det er den beste maskina for fightere. Spill som Samurai Spirit (Samurai Showdown), Fatal Fury Special, King of Fighters 2001 og World Heroes 2 er spill som er absurd responsive og krever investering av de sjeldne, og hvert tap føles som din egen skyld ettersom kontrollen er ekstremt responsiv. Dette er dog de eneste spillene jeg har til Neo Geo (pluss Sengoku, som er en middelmådig SNK-brawler som fortsatt er i toppen når det kommer til presentasjon, idé og gameplay, og også Magician Lord som er en platformer med en del brawler-elementer).


Har lyst på Dreamcast, men Neo Geo har vært en drøm i mange år og det har vekka fighter-dyret i meg. Elsker 1v1-fightere nå som jeg føler jeg endelig har en god og rettferdig kontroll
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#46
Hei hei hei. De originale Dreamcast-stikkene er OK+, og kjempeenkle å oppgradere til ekte arkade-hardware.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#47
Det er fullt mulig. Vil gjerne teste ut en arkadestikke til Dreamcast. Men sånn som det står nå slår Neo Geo-kontrollen Gamecube-kontrollen (som jeg synes er var den beste konsollkontrollen)
 

Novastrum

Feminist-elitist
#48
Hvor mye gav du for Neo Geo-en? Tenker på å skaffe en sjøl.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#49
Med fire spill og to kontrollere ble det 3K
 

Novastrum

Feminist-elitist
#50
Høres bra ut. Kjøpte du fra selger i Norge eller utlandet?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#51
Fant en semi-desperat selger i Norge så jeg slapp alt styr med toll, samt at han solgte billig for å få schpenn. Har også hatt flaks med å få fatt på spill relativt billig. Er ikke til å stikke under en stol at spillene er grisedyre
 

Lodin

Der Waaaah
#52
Hva med en Neo Geo X istedet? Trur man kan plugge i orginale kontroller siden de som følger med ikke er helt supre, men ellers er den vistnok et ok alternativ.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#53
Nei, da kan man like greit bruke emulator!
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#54
Er relativt uresponsiv kontroller og dårlig bilde-output

Synes denne var god å rådføre seg med
 
#55
Jeg kjøpte meg Dreamcast og Saturn for litt siden, men fikk aldri kommet i gang da det var engelske plugger og jeg har hatt for mye å gjøre. Jeg så litt nøyere på strømuttaket til konsollene i går og fant ut at de har samme utgang som Playstation og det funket brillefint å bytte! Nå venter jeg på House og the Dead 2 og lyspistol i posten så blir det retrohimmel i hula mi.
MEN, for å kjøre lyspistolspill vil man ha CRT TV og heldig som jeg er solgte den ene naboen 32" sin denne uka. Jeg hentet den, men hadde helt glemt hvor svære og tunge gamle TVer er og det ble litt (les:mye) raeging fra madammen når jeg måtte ha hjelp til å bære den ned i kjelleren. Humøret hennes gikk fra 2/10 til 0/10 når hun klemte en finger i trappa og holdt på miste herligheten/den forbannede dritten. De gode nyhetene er at det eier like mye å spille på CRT som når jeg var liten. Guttungen fikk også prøve litt Super Mario World, og ansiktet hans når han skjønte at Mario hoppet når han trykket på knappene <3 Det gikk sporenstreks fra tilfeldig halvhjertet trykking til hopping i sofaen mens han ropte "hopp" og armbevegelsene var like viktige som trykkingen.

En stolt far dokumenter store øyeblikk som første hopp:

 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#57
De beste kuttescenene i TV-spillhistorien!
 
#58
Fy faen det der eier. når jeg var liten frika jeg alltid litt ut ganske tidlig i spillet. Når du kommer til den der "vannbanen" og kuttescena viser noe greier på taket hvis jeg ikke husker helt riktig. Og i starten av banen er det sånne zombiemaggots som angriper deg. Så altfor lenge siden jeg har spilt det. Må vel dra frem Dreamcasten selv til helga :3
 

Lodin

Der Waaaah
#59
De beste kuttescenene i TV-spillhistorien!
En av favorittbitene mine er når baddien sier "Suffer like G did." Ingen visste hva faen han mente eller hvem denne G var helt til Agnet G dukka opp i HotD Overkill. Og vi fikk såklart fortsatt ikke vite hva g'en står for.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#60
Reint gull, det aller meste som sies i det spillet.

"The Curien case. Guess who was behind it. It was Goldman. He is head of one of the most eminent financial group and a expert on genome theory." "Goldman?!" "Yes. Goldman."

Goldman selv har forøvrig verdens verste stemmeskuespiller, noe som er ganske godt jobba med tanke på hvordan resten av spillet er. No! Don't come!