Offisielt: 40 GB PS3 til 3990 kroner

CyberK

Finner ikke på noe.
Eurogamer melder at Sony kategorisk benekter alle rykter om at Sony skal ha noen pressekonferanse neste uke. De ville vel ikke senke prisen uten å lage et show av det?
 

Kilik

Lokal moderator
SITAT
PlayStation 3 kommer nå i en rimeligere utgave. Eneste forskjellen
er at den nå leveres med 40GB harddisk, en trådløs kontroller, 2 USB porter,
uten kortleser og den er ikke bakoverkompatibel med gamle PlayStation 2 spill.

Pakken inneholder:

Sony PlayStation
1 stk trådløse SIXAXIS bluetooth håndkontrollere
40 GB Harddisk
AV Kabel [/b]
Komplett.no
 
Syns det er direkte dårlig at Sony går mer og mer i retningen om å ikke være bakoverkompatibel i det hele tatt, spesielt med tanke på hvordan de mobbet Microsoft når X360 først kom ut.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
De har altså kuttet ut den gamle grafikkchipen også? Lurer på om de sparer mye på det, eller om det er mest for å overbevise folk om at det er bedre å legge ut litt ekstra for en bedre utgave? Dette gjelder forsåvidt også for USB-portene også, de er ikke så dyre og det kan bli litt knapt med to.
 

Kilik

Lokal moderator
Ja, det er merkelig. Skulle tro at merkostnaden med å måtte produsere to ulike hovedkort alene spiser opp besparingene med å fjerne slike småting.

Når det gjelder PS2-spill tipper jeg de jobber med å få ting til å fungere 100% i software.

EDIT: Der var det offisielt

Priskuttet gjelder fra onsdag:

SITAT
40GB unit to sell for £299 [ca. 3300 kroner] with no PS2 backwards compatibility

Sony has dropped the price of the 60GB PlayStation 3 to GBP 349 and introduced an "entry level" 40GB model to retail at GBP 299.

The repositioned prices will come into effect on October 10, with the new 60GB "value pack" including two first-party games for the GBP 349 [ca. 3850 kr.] asking price, along with a single controller.

It takes the place of the current Sony GBP 425 bundle, which included the console, two first-party games and an extra Sixaxis controller.

At the lower price point is the new 40GB model which only features two USB ports rather than four, and loses the multi-memory card slot and backwards compatibility with the PlayStation 2 back catalogue.
[/b]
Blir vel 3995 kr. for 40 GB og 4995 kr. for 60 GB Starter Pack i høykostlandet Norge. Elkjøp/Lefdal og likesinnede slår sikkert av 500 kroner på prisen. Ser VG skriver at 60 GB-modellen kun selges til lageret er tomt. Tipper 80 GB-modellen erstatter denne før jul.
 
Vil den nye 60gb-modellen også bli strippet ned slik som 40gb-modellen?
 

Kilik

Lokal moderator
Nei, det vil ikke skje noen forandringer på den, men Sony har bekreftet at de ikke vil lage flere 60 GB-maskiner.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Noe som betyr at med mindre de kommer med en ny toppmodell, vil den nedstrippede modellen vvære den eneste som er tilgjengelig straks lagrene av 60gb er tomme. Men jeg tipper de kommer med en ny modell. :p
 
Er ganske sikker på at jeg har hørt noe snakk om en 120GB-modell, som skal erstatte 60GB-modellen.
 
Altså. Var det ikke Sony som snakket om at alt skulle være så enkelt for oss som skal skaffe oss en PS3?

Sammenlignet med 360 er jo dette bare et kaos.
 

Kilik

Lokal moderator
Japan får nå en hvit 40 GB:



Samme specs som den europeiske for kun 39 980 yen, 1 852 kroner etter dagens kurs. Import frister her ja...
Den gamle 60 GB-konsollen blir satt ned til 54 980 yen (2 548 kroner).

Samme dag (11.november) kommer Dual Shock 3 (254 kroner), men den er frekt nok ikke med i 40 GB-pakken. Konsoll og kontroll kommer samtidig i svart utgave.

 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Det er megabillig hvis det er 2500 totalt for den japanske.. :| Det er faktisk helt drøyt.. Hmm.. kanskje det blir en ps3 på meg en eller annen gang neste år. sitter egentlig bare å venter på singstar mgs og rock band.
 
Begger versjonen frster. 1800 for 40 og 2500 for 60 er ikke dårlig. Jeg har tross alt velfungerende PS2 så jeg trenger ikke å spille de på en PS3. Eneste minuset er vel at Blu-ray er i annen sone, men det kommer flere filmer på Blu-ray i den japanske sonene enn i den europeiske sonen så vidt jeg har hørt og man kan alltids skifte til originalspråket. Litt japanske kult-filmer er jo heller ikke å forakte. ^_^

Spørsmålet er hvilken versjon......Jeg regner med at 40 GB versjonen er nyeste teknologi og at alle mulige barnesykdommer er borte. På en annen side så hadde jo vært litt kult med en japansk PS3 hvor man kan spille av japanske PS2 spill også. Hmmmm...*tenke*
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du får jo ikke spilt PS2-spill på den, det er en av de tinga de kutta for å få prisen ned.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Heldigvis finnes det jo masse bra PS3-spill å kose seg med, daHÆHÆHÆHÆH. Hvordan skal egentlig dette priskuttet fungere uansett? Alle som sitter på gjerdet fordi prisen er for høy kommer fortsatt til å sitte på gjerdet, for ingen som har drøyt kjøpet kommer til å vurdere et nå som baklengsstøtta er borte. Hele opplegget stinker så jævlig av at Sony ikke veit hva faen de egentlig driver med og bare vil få en billig pakke ut før jul.