Okami [ps2]

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#1
Har lest en del om dette spillet i dag og det virker veldig spennende. Visuelt sett er det veldig interessant, og grafikken er basert på en gammel japansk kunst stil.
Det er skaperene bak det kritikerroste Viewtiful Joe, Clover - studios som har laget spillet.
Clover studios er visstnok ei gruppe som capcom har etablert som har frie tøyler når det kommer til produksjon av spill. Syns det er et positivt og spennende tiltak fra capcom. Skal bli spennende å se mer fra dette på E3. Ett spill jeg garantert skal føge nærmere.



Gamerankings-Okami
VG's sak om Clover studio
VG's sak om Okami
 
#2
Dette spillet er så godt som kjøpt. Jeg fikk nesten ereksjon da jeg så fjorårets TGS-trailer. På en måte kan det minne litt om Zelda, men det ser ut til å ha nok av unike elementer til å kunne levere noe helt annet enn det Zelda-spillene gjør. For eksempel det at vold i dette spillet er nedprioritert, og man får mange oppgaver som går ut på å hjelpe NPC-ene med diverse ting som ikke medfører slåssing. Dessuten er grafikken veldig unik, og jeg elsker den. Definitivt et av spillene jeg ser mest frem til. :)
 
#3
maa si at dette spillet virker meget kul ut. Haaper at spillet har bra spillbarhet ogsaa, og ikke bare ser kult ut :eek:)
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#4
Her forresten beskrivelsen av kunstformen som spillet er designet etter:

Sumi-e means: Black Ink Painting. Black ink on white paper, simple, elegant and serene. Simplicity is the most outstanding characteristic of Sumi-e. An economy of brush strokes are used to communicate the essence of the subject.

 
#5
Oisann, dette spillet har jeg ikke sett før. Uansett, bare den kreative visuelle stilen er nok til å gi dette spillet en god sjanse. Ellers ser det ut som om spillet har en veldig god stemning, akkurat som Viewtiful Joe har, så dette skal nok skaffes, ja.

Det er forresten planlagt å komme ut i Japan 31. desember 2005. Og hvis vi sammenligner med utgivelsen av Viewtiful Joe, så skal ikke det ta så mye mer enn én måned før PAL-utgivelse.
 
#7
Tror at dette spillet kan bli veldig bra. Det er slike spill som Okami, såvel som Killer 7 og Shadow of the Colossus, konsollene trenger. Noe orginalt. Får bare håpe på at de selger bra, slik at spillutviklerne vet at dette er noe vi liker. Dette vil da føre til at utviklerne med større trygghet kan satse på litt utradisjonelle retninger innenfor sjangrene. Her har vi spillerne et ansvar for å kjøpe de spillene. En fremtid med bare oppfølgere er ikke noe for meg.
Ha Ico i tankene. Et av de beste spillene som er blitt laget, men som solgte så lite at en skulle tro at utviklerne ikke ville tørre å satse på et nytt spill innenfor samme retning.
 
#8
Morbo: Kanskje like greit å kjøpe seg en PS3? Spillet kommer ikke før i 2006 en gang.

Ellers vil jeg bare melde om at Gamespot har en del nye filmer, blant annet et intervju med en av utviklerne.

Redigert: Alle skylder seg selv å se traileren fra TGS 2004, det er den absolutt beste etter min mening. Gir det frysninger fra topp til tå. Amen...
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#10
Opprinnelig skrevet av Shigsy@21.05.2005, 01.31
Redigert: Alle skylder seg selv å se traileren fra TGS 2004, det er den absolutt beste etter min mening. Gir det frysninger fra topp til tå. Amen...
223974​
Elsker den traileren! Spillet ser ut til å ha en helt utrolig stemning. Nesten litt zelda over det hele.
 
#13
D virker drit kult gleder meg fett!

Det er mange gameplayvideoer på ign!
Kan noen si meg vor traileren er?

Er det ikke sånn at du må tegne ting og tegne når du kjemper?
 
#15
fyfaen dette så jævlig deilige ut, hvorfor har jeg ikke oppdaget dette før nå!