[Okay, sånne skitne konsoller også da] Alpha Protocol

Lodin

Der Waaaah
#21
For all del. Unreal 3 er jo relativt åpen så om ikke annet blir det vel noen fanpatcher.

E: derp
Destructoid - 2.0
CVG - 8.4
Joystiq - It's a technical nightmare.
Eurogamer - 7 / 10
Bit-tech - 5/10
Gamemasters - 84%
Free PC Guides - 88%
Gladriel - 7.5/10
Playstation Life - 7
Videogamer - 6
1Up - B+
G4 - 2 out of 5
Game Informer - 6.5
GameSpot - 6.0/10
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#22
Har fullført Saudi Arabia nå. Det er ikke total katastrofe. Jeg sliter ikke med snikingen, jeg spiller stealth/pistol/martial arts og jeg har flest kills med kniv. Det virkelige problemet er at brettene er for lineære, gir litt for få forskjellige muligheter. Det er litt synd, dette spillet har mye jeg liker i teorien, men de får det ikke helt til alltid. Grafikken er forjævelig, men det plager meg egentlig ikke veldig mye.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#23
Kom gjerne med fler førsteinntrykk!

Lurtz: Jeg har speccet tungt i stealth, toughness og resten i pistol og nærkamp. Men som du nevner er brettene så lineære og har så få muligheter at jeg sjeldent får brukt det ordentlig. Er jeg heldig får jeg tatt ut et par vakter før jeg blir sett og må drepe resten med "alminnelig" action-fremgang. Pimpet noen av de fetere stealth-skillsa og skal prøve å bruke de mer, men interfacet er så ræva at det blir tungvint. Uansett, forlsag til hva jeg gjør "feil"?

Ellers må jeg innrømme at missions hvor man kun gjennomgår dialog og ikke noe action er de beste.
 

Lodin

Der Waaaah
#24
Har specca litt på stealth og pistol for lett sniking og mer på assrifle siden man alltid blir oppdaga før eller siden ja. Slenger og litt i tech eller hva det heter så det skal bli lettere å hacke.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#25
Kom gjerne med fler førsteinntrykk!

Lurtz: Jeg har speccet tungt i stealth, toughness og resten i pistol og nærkamp. Men som du nevner er brettene så lineære og har så få muligheter at jeg sjeldent får brukt det ordentlig. Er jeg heldig får jeg tatt ut et par vakter før jeg blir sett og må drepe resten med "alminnelig" action-fremgang. Pimpet noen av de fetere stealth-skillsa og skal prøve å bruke de mer, men interfacet er så ræva at det blir tungvint. Uansett, forlsag til hva jeg gjør "feil"?

Ellers må jeg innrømme at missions hvor man kun gjennomgår dialog og ikke noe action er de beste.
En mod med en skill hotbar hadde vært veldig velkommen. Det er som du sier et levende mareritt å skifte active skill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Driver og skal ta bigest boss ever i Saudi-Arabia, så jeg har ikke kommet så langt. Uansett: Korte brett, lineært gameplay, ekstremt begrensede muligheter, klønete kontrollsystem, et fjell av tekniske mangler og dårlige løsninger. De fleste av de der kan løses underveis i spillet (og jeg forventer at de blir det), så jeg har ikke mista motet ennå. Ting jeg liker er at det ivaretar mye av Deus Ex-følelsen. Kampsystemet er nesten det samme, matrisen av skills, utstyr, mods og perks er veldig transparent og later til å være veldig fleksibel, og dialogsystemet er i seg selv en gameplaymekanikk og sånt liker jeg.

Men. Men men men. Hadde det ikke vært for oppløsning og kvaliteten på shaderne kunne dette spillet fint kjørt på en Xbox. En sånn en uten 360 i navnet. Splinter Cell har mer avanserte grafiske effekter, for pokker. Og så langt har dette vært veldig, veldig likt Splinter Cell, Thorton har til og med et sånt farga, blinkende lys på skuldra akkurat som Fisher i Double Agent. Enn så lenge føles det som ei stappe bestående av flere andre spill, men jeg har det fra sikkert hold at det finner sin egen vei litt uti.

Alt i alt så minner dette mer om Deus Ex enn jeg turte å håpe på, bare synd at det har kopiert så mye av det dårlige og ikke nok av det gode. Deus Ex hadde en diger, åpen og fri førstemission hvor du virkelig fikk en forsmak på hva spillet bød på; hvis det er tilfelle her også kan jeg like greit bare slette faenskapen med en gang. Framgangen er snorrett, AI-en er så dårlig at jeg ofte blir bumrusha før jeg åpner døra inn til neste område (noe som ikke hindrer soldater i å intenst speide ut en stige mens jeg står bokstavelig talt rett foran nesa på dem), og kameraet. Jævla kameraet. Det funker greit hvis du spiller med mus og tastatur, problemet er bare at hvis du gjør det blir hacke-minispillet fullstendig uspillbart (og jeg spiller som tech guy). Løs hackeproblemet ved å svitsje til 360-pad (da blir også inventory-opplegget om ikke tålelig, så iallfall ikke like himmelropende vettløst), men... da avsløres kameraet for det ubrukelige møkkafaenopplegget det er. Du får null og niks assistanse med å styre kameraet, og dermed må du - som kjent fra under-middels-tredjepersonsspill siden sjangeren ble oppfunnet - konstant sitte barnevakt for Lakitu sånn at han får filma hvor i faen folka som skyter på deg står hen. Ærk.

Ja, og det der med showstopperbugs som sniker seg inn i Obsidian-spill? Gjett hva: Hvis du har et Ati-kort og slår på antialiasing (i kontrollpanelet, spillet har ingen innstillinger for slikt fiksfakseri) forsvinner teksten fra ikonene når du prater med folk. Også kjent som at spillet i praksis blir en gjettelek. Har også sett mye UI-grafikk som helt tydelig ikke takler min massive HD-oppløsning og dermed ikke matcher ting de skulle ha matcha i det hele tatt. Teknisk sett er Alpha Protocol forbigått av spill fra 2002, jeg er så jævla lite imponert.

Men jeg liker selve opplegget, og hele greia virker fortsatt lovende, så jeg kommer ikke til å gi meg ennå.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#28
a tired dev @ May 28th 2010 2:37PM

I worked on this game (a fact of which I am not proud). I’m not here to defend it; I agree with all these reviews.

First, a comment for the guy at Cheesecake Factory – Most devs eat in the office most days, if they do go out they tend to grab something at the food court and head back. I know the execs take long lunches, but they often use them for informal meetings as well. Most of the programmers and designers very rarely ate outside the office during the time I was on this project.

There was a ton of work put into this game. The problem is that is was a ton of undirected work, or work on things that were just stupid. The Executive Producer for the game, Chris Parker (also an owner of the company), seemed to think he was the world’s greatest designer ever, and created all these absolutely shitty systems and wouldn’t listen to any of the real designers or devs about things that just didn’t work. And you can’t exactly argue with one of the owners of the company when he doesn’t want to listen. He basically took over the game and dictated exactly how everything would work (or not work, as the case may be). The other producers realized this early on and just gave up, leaving Parker to micromanage all the designers and programmers directly.

Sega also was a factor, because they kept changing the design requirements (yes they had heavy influence there), which never gave the producers and designers time to actually decide on one set of features to make and polish. The blame is still mostly Obsidian’s because the execution was absolutely terrible, and it was obvious 2 years ago that this game should have been scrapped. Instead, though, they focused on adding still more features and never fixed the ones they already had. That is a recipe for tons of bugs and no polish… as is obvious.

This game was just an absolute failure of production, and it’s no wonder that so many of the developers left the company, even after the 40% staff layoffs. I am still happy about some of Obsidian’s other current projects, New Vegas included, because they are going pretty well. Their big unannounced project is looking great and is already much better than AP ever was, and that may end up being the game that everyone was looking for with AP.

Sega should have canceled AP instead of Aliens…
http://www.spritegrounds.com/?p=157
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#29
You don't say. Har spilt noen timer til nå, og det er smertelig tydelig at det ligger så mange gode ideer i dette spillet, men at en diger betongvegg har nekta å la seg flytte slik at de kunne slippe fri. Det eneste jeg kan si at jeg virkelig liker er dialogsystemet, sammenhengen mellom intel du får tak i og hvilke muligheter du får i dialogene, og den innvirkningen det har på spillet. Kampsystemet er ruinert av tragisk AI og den jævla dødssynden jeg trodde var borte; nemlig at du ikke kan hoppe over knehøye barrierer. Fy faen. Dekningssystemet er verre enn det i Kill.Switch. Skuespilleren som gir stemme til Thorton har gjort en briljant jobb med å matche den døde 3D-modellen figuren hans er belemret med. Snikinga er en vits.

Og likevel... innimellom så kommer det noen oppdrag som virkelig, faktisk, genuint, er inspirert faenskap. Som det brettet hvor du må spionere på en fest for å få identifisert en mulig mistenkt, og når du får gjort det, så må du fatte en beslutning om hvorvidt han skal likvideres eller ikke. Og da gjelder det å vite hva han har gjort, sånn at du kan rettferdiggjøre avgjørelsen seinere. (Merk at dette blir litt ruinert rett etterpå, hvor det viser seg at han blir drept uansett. Men du får respekt for å ha spart livet hans, så hurra.) Systemet i dialogene hvor du kan velge hvilken holdning du skal ha når du svarer folk, og øyeblikkelig får vite hvordan personen reagerer på det, er nydelig og gjør dialogene til et spill i seg selv (som tidligere nevnt). Konsekvensen blir at enkelte oppdrag består kun av dialog, og mulighetene du får etterpå avhenger av hvor godt du løste samtalen. Supert. Historien er kanskje ikke så vanvittig godt skrevet, men den henger iallfall sammen, og har hittil vært både spennende og godt timet. I motsetning til selve spillet. Jeg ville løyet hvis jeg sa at jeg ikke har hatt det kult mens jeg har vært ute på tokt, men det er mest fordi jeg har trodd at jeg har vært i verre trøbbel enn jeg faktisk var. Så: Spillet klarer å trylle fram en overbevisende stemning, mest på grunn av plottet og manuset. Vi får se hvor bra resten leverer etter hvert, jeg er fortsatt ikke kommet så veldig langt (snart ferdig med Roma).

Uansett, dette er ikke et spill jeg vil anbefale til så mange som ikke er villig til å overse mange ekstremt grove feil for å kunne høste en tvilsom belønning på et seinere tidspunkt. Men jeg er skikkelig gira på å spille gjennom likevel.

For en innsiktsfull og grundig omtale som tar opp noen av de samme momentene som meg, kan dere lese Richard Cobbett.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#30
Om noen lurer er anmeldelsen min ute på nettet nå og kan leses her.

Første post fra nytt kontor!
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#31
Det utvikleren Obisidian vil er å gi deg muligheten til å selv velge om du vil spille som Jason Bourne, foretrekker en sjarmerende James Bond-type eller bruke den mer brutale fremgangsmåten til Jack Bauer...
:eng:

EDIT: Jeg har ikke spilt AP, så du har helt sikkert rett om at det er en Vin Diesel-playstyle, med runnin n gunnin. Jeg tenkte egentlig mer sånn brutal agent generelt, men man er ikke sånn i spillet.

Men ja, bra skrevet mann. Skriver du offisielt for Dagbladet nå, siden du sa du skrev på et kontor?
 
#32
Jeg ville så veldig gjerne like dette spillet, men etter alt jeg har lest så er det vel heller tvilsomt :(

Blir nok å plukke opp en gang i fremtiden når jeg finner det i en billigbunke.

Nei kara. MGS4 er og blir det beste spillet.
 

Lodin

Der Waaaah
#36
Det er det han har gjort. Jeg ville og gitt det en treer. Eller fem av ti om den skalaen ikke var mongo.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#38
Skjønner ikke helt hvorfor folk klager på snikinga. Kameraet er litt kjipt enkelte ganger, men jeg stortrives egentlig med dette spillet. Forventet ikke så mye etter all slakten, så jeg har blitt positivt overrasket.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#39
plukket opp dette får 10 pund hos play dåt cum og spiller gjennom nå. Har kommet til moskva oppdragene og skal eskortere han duden ut av den amerikanske ambasaden. Uansett hva jeg gjør blir han drept (dreper seg selv) av håndgranater noen tips plz.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#40
Ikke la han dø.

Nei altså, det der suger. Bare hold deg unna han og skyt niggere som en baws. Det er ikke umulig, bare forbanna urettferdig.