Omtal nettbutikker!

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#41
Takker for svar, har lurt en del på en del saker de har der, men trengte litt å backe meg opp mot. :)
 
#42
er det ingen som har kjøpt fra lik-sang her da?
syns jeg har sett så mange innlegg tidligere der lik-sang er nevnt.
vurderer å kjøpe 2 stk multitaper til pstwo. siden de koster rett under 100 kr hver skal jeg vel slippe toll? sender de pakkene separat hvis jeg bestiller varer for til sammen over 200 kr der, eller må jeg regne med å betale toll da?
 

Sancti

Terrorkatt
#43
Jeg har handlet fra Lik-sang, og har ikke hatt noen problemer med det. Om du bestiller varer for over 200 kroner må du nok regne med toll, ja. Tror ikke de merker med "gift" heller.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#44
Det hadde vært greit om noen hadde fjernet karakteren min gitt til DVDsoon i det første inlegget. Soon har i løpet av de siste ukene skutt seg selv helt i hodet, og innført en rekke totalt uakseptable vilkår. :tommelned: Mer info finnes blandt annet her
Håper bare jeg greier å berge de pengene jeg har stående hos dem...

Det kan jo f.eks. nevnes at DVDtimes har fjernet dem fra listen sin over anbefalte nettbutikker.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#46
DVDSoon er en canadisk sjappe? DV-Depot, en annen canadisk nettbutikk, har også blitt totalt ubrukelige, og fortjener ikke den 9/10-scoren jeg ga dem for et år siden.

De får ikke titler inn på lager, de svarer ikke på henvendelser, hverken på e-mail, forumet, eller deres eget supportsystem, og nå som DHL har satt opp prisene sine er det såvidt man tjener inn momsen.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#47
Det kan jo kjapt nevnes at en av de største DVD-leverandørene i Canada er konkurs. Dette forklarer jo delvis lange leveringstider, men det gjør IKKE opp for urimelige salgsvilkår og slett kundeservice.
 
#48
Advarsel: Denne nettbutikken selger ikke spill.
Nå som det er nevnt la meg begynne omtalen av...

Krapyl.no (krapy'l -et (gj fr 'fyll, pakk', fra lat. 'rus') pakk, pøbel, utskudd)

Min erfaring tilsier at dette er en butikk du kan stole på og såvidt det er meg bekjent lever de opp til sine offisielle betingelser. For en oversikt av hva de kan tilby deg trykk her.

Generelt
Alle kjøp på krapyl.no blir effektuert og fakturert fra Storplaza.no, foretaksnummer 986195467. Storplaza.no står som avsender av alle varer du bestiller gjennom krapyl.no

Lager
Alle varer leveres fra lager i Norge. Utsolgte varer er markert med "varen er utsolgt" og kan ikke bestilles før varen er på lager igjen. Utsolgte varer kommer normalt inn igjen i løpet av 2-8 uker.

Priser
Alle priser er inkludert norsk mva. Frakt og ekspedisjon tilkommer med kr 35,- kr 65,- eller 95,- per ordre avhengig av vekt og verdi. Tillegg for postoppkrav er kr 75,- per ordre.

Betaling
Betaling skjer med kort, postoppkrav eller forskudd.Velger du forskudd sendes varene når betaling er registrert på vår konto. Betalingsmottaker er Storplaza.no - krapyl.no, Postboks 202, 3251 Larvik, Norge. Kunder benytter konto 5010 06 34330 (DNB, Oslo).

Vi benytter en sikker løsning fra WorldPay for håndtering av kortbetalinger. For at du skal handle trygt med kort hos oss har vi valgt en utvidet løsning hvor du har refusjonsgaranti. Vi gjør oppmerksom på at krapyl.no ikke ser ditt kortnummer. Betaling med kort skjer kun når du går til kasse.

Benyttes postoppkrav som betalingsmåte tilkommer kr 75,- for oppkravsgebyr. Vi gjør oppmerksom på at uavhentede postoppkravs sendinger belastes med minimum kr 250,- eller de faktiske kostnader som har oppstått.

Levering
Det er normalt 5-10 virkedagers leveringstid på bestillinger. Mail til ordre@krapyl.no dersom du har spørsmål om levering.

Garanti
Alle forbrukerkjøp selges med garanti etter kjøpsloven.

Mangler eller feil
Ta snarest kontakt med oss på telefon 33 11 15 57 eller ordre@krapyl.no dersom det skulle være mangler eller andre feil med sendingen.

Dersom en vare kommer frem tydelig skadet i post, er det viktig at Posten eller speditør umiddelbart får beskjed om dette. Posten gir deg erstatnings skjema som må fylles ut. Ta så kontakt med oss.

Angrefrist
Ved forbruker kjøp over 299,- kroner gjelder angrefristloven.

Retur
Alle returer må avtales på forhånd, og sendingen må merkes med returnummer. Returer uten påført returnummer risikerer å ikke bli behandlet. For raskest mulig behandling er det viktig at årsaken til returen oppgis på mest nøyaktig måte.

Ta kontakt på post@krapyl.no for å få returnummer.

Salgspant
Vi har salgspant i de leverte varer inntil disse er innbetalt i sin helhet.


Design/Layout: 9/10
Service: 10/10
Pris: 9/10
Levering: 8/10

Karakter: 10/10

Sim Evil @ The_Klinik

[info] Sorry for Copy & Paste men er litt for lat til å skrive en hel omtale. Det kan nevnes at pakkene blir sendt med pakkesporing. Jeg har aldri gjort meg noen negative erfaringer med denne butikken og anser dem for å være seriøse aktører. [/info]
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#49
Gratulerer med et helt ubrukelig innlegg. <_<

Hvor du/dere har fått det fra at man må kjøpe for over 299,- for at angrefristloven skal gjelde, vet ikke jeg. I følge angrerettloven har man nemlig 14 dagers fri returrett når varen kjøpes utenfor fast utsalgssted (dvs. over postordre/fra nettbutikk).

Angrerettloven gjelder for alle avtaler om kjøp av varer som er inngått utenfor fast utsalgssted eller via fjernsalg. Loven gjelder også kjøp av ting som skal lages eller produseres etter kjøperens behov (tilvirkningskjøp).

Loven gir 14 dagers angrefrist, men fristen kan i visse tilfeller forlenges til 3 måneder, og i enkelte tilfeller til 1 år.
Kilde: Forbrukerrådet
 
#50
» » Houseman:

1. Du trenger ikke snakke til meg/oss i flertall selv om jeg/vi er schizofren(e).
2. Som info tag'en på slutten sier har jeg kopiert teksten. Les her.
3. Mitt første innlegg på spillegal er forhåpentligvis ikke representativt for kvaliteten på mine fremtidige ytringer her.
4. Jeg liker ditt medlemsnummer.

Sim Evil @ The_Klinik
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#51
Ja ... Jeg misforstod visst litt. Jeg trodde teksten var dine ord, men så nå at det er direkte kopiert fra krapyl.no.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#52
Nå har DVDsoon tydeligvis begynt å tenke litt klarere igjen, for nå har de satt opp et skjema man fyller ut for å få refundert kreditten man har hos dem. (for en liten stund siden var dette enkelt og greit: No credit refund)
Da blir det spennende å se om det dumper en sjekk i postkassen.

Det nye betalingssystemete deres medfører også at det ikke blir trukket penger fra kontoen din før ordren faktisk sendes. Hvis de i tillegg greier å ordne leveringstidene og få prisene ned på det samme lave nivået de var før, kan det vel muligens hende de greier å reise seg. En kraftig ripe i lakken har de uansett fått.
 
#53
Opprinnelig skrevet av kakarlsen@17.09.2005, 14.43
Nå har DVDsoon tydeligvis begynt å tenke litt klarere igjen, for nå har de satt opp et skjema man fyller ut for å få refundert kreditten man har hos dem. (for en liten stund siden var dette enkelt og greit: No credit refund)
Da blir det spennende å se om det dumper en sjekk i postkassen.

Det nye betalingssystemete deres medfører også at det ikke blir trukket penger fra kontoen din før ordren faktisk sendes. Hvis de i tillegg greier å ordne leveringstidene og få prisene ned på det samme lave nivået de var før, kan det vel muligens hende de greier å reise seg. En kraftig ripe i lakken har de uansett fått.
262070​
Ripe og ripe..

Jeg var storkunde og ble gullmedlem på tre uker da de kjørte en lavpriskampanje på MGM. At de trakk pengene med en gang gjorde ikke meg noe; jeg skulle jo kjøpe likevel og ville ha, og kunne de ikke levere kunne jeg nårsomhelst slette og bruke Store Credit på noe annet. Klikk, klikk, klikk, så gøy, så enkelt!

Nå er de blitt terrorister, som i desperasjon for å holde hodet over vannet slettet alle ordre, endret rabatter og og beholdt pengene som gissel (bare kunne bruke 25% av Store Credit på kjøp, hva faen??) . Jeg fylte ut skjemaet, og kan forvente penger 1/11...eller 4-6 uker senere, m.a.o akkurat som de skrev i "løsepengebrevet" Med 125$ fra alle kundene i lomma i 6 mnd, hvor praktisk er ikke den kapitalen for å holde seg flytende uten for mye trøbbel fra kreditorene? Kjempelurt, men DET ER MINE PENGER FOR FAEN! Bra jeg er lat som ikke gidder gjøre annet enn å vente, men dette har ødelagt firmaet for meg i lang tid fremover.
 
#54
En ting jeg lurer på. Komplett.no. Hvor lang tid tar det før man for noe derifra?
 
#55
En ting jeg lurer på. Komplett.no. Hvor lang tid tar det før man for noe derifra?
[/b]
Kommer an på hvilken fraktmetode du velger, og om de har det du skal ha på lager. Er verken superrraske, eller spesielt trege. Har vel brukt å ta ca. 3-5 dager når jeg har bestilt noe derifra(servicepakke).
 
#56
Gamesmix... Fikk RE4 på release datoen, men DVD-plata lå løst i coveret og var fullt av riper. Det funket ei på maskina mi. De har heller ikke svart på mailen jeg skrev om dette... God på sending og pris, ikke så god på kundeservice. 7/10
 
#57
Noen som har handlet fra Yesasia.com før? Vurdererer bestille noe derfra, men det går vel over tollgrensen (med mindre noe har endret seg på dette området, endelig?). Hvordan er denne siden med denslags? Vil jeg kunne slippe unna?
 
#58
Jeg har ikke bestilt der fra før da, men det jeg har hørt da er at de selger en del bootlegs. Så det er ganske lurt å sjekke opp katalognummer og være ekstremt skepsis hvis det ikke står helt konkret hvilken versjon det er. Altså hvis det står for eksempel kun "oversea version", så er det mest sannsynlig bootleg. Mens står det for eksempel "japanese version", så er det originalversjon osv. Men selvfølgelig driter du i om du kjøper bootleg eller ikke kan du selvfølgelig bare se bort fra det jeg har sagt. Dette gjelder forresten mest CD-er og DVD-er. Spill er jeg mer usikker på.
 
#59
Tenkte kjøpe denne, og jeg vil absolutt ikke ha bootleg, i allefall ikke til den prisen. Men det står jo Japan version, så det er vel ekte vare? Har samme greia på Play Asia, men der koster porto, og jeg hørte stygge rykter om at de var blitt så slem angående toll...
 
#60
Den skal være original, ja. Det stemmer også overens med publisheren som er Universal Pictures Japan i tillegg til at det står at det er den japanske versjonen.

Men angående play-asia så er det bare å sende en e-post for at de skal sette ned verdien, så du slipper toll der.