Oppgradert til Vista og et DirectX 10-kort?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Japp, da du kjøpte deg det nye DirectX 10-kortet ditt for alt for mye penger, påkalte du Microsofts vrede. De ble faktisk så sinna at de bestemte seg for å gjøre DirectX 10-kort utdaterte innen ett år er gått. For de som ikke gidder å lese artikkelen: Service Pack 1 til Vista kommer til å inneholde DirectX versjon 10.1, som inneholder nye greier som - jepp - ikke støttes av DirectX 10-kort. Halleluja. >_<

Litt gammelt nytt her altså, men jeg tenkte det kunne være verdt å debattere det.

Halky

Veteran bruker ;)
Hva faen? Atte mitt DX10 kort til rundt 5k ikke vil støttes av SP1 når den kommer ut? :eek: Holy shitt,må ut og skaffe nytt kort da vil jeg tro? Siden jeg da vil tro mitt kort vil fungere dårlig med DX10.01? :eek: Hva faen var vitsen med og i det heletatt lansere DX10 da, når nesten ingen ting fra før støttet det uansett, og nå blir hele greia utdatert?.....

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spør du meg, så spør jeg deg. Det eneste svaret jeg kom på, var at Microsoft hater kundene sine. :(

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det har til nå vært ingen grunn til å skaffe seg DX10-kort, og det er definitivt meningsløst nå. Det er synd for deg og kortet ditt Halky, men jeg må bare spørre: FEM hele laken for et grafikkort? Mener du det var verdt det?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Nå må vi ikke blåse oss for mye opp. Det vil jo fortsatt ta uendelig lang tid før det faktisk kommer spill som benytter seg av 10.1. Det har vel i skrivende stund kommet ut to spill som støtter DX 10 fra grunnen av, og det er vel neppe utdatert på en stund.

SHDR

Gullmedlem
"Would someone please think of the giant, multinational corporations?"

Det faktum at dette ikke foreløpig gjør DX10-kort verdiløse er vel knapt noen god grunn til å la MS i fred. MS har fucket med en standard de har forsøkt å selge til kundene sine som den endelige og uunnværlige next-gen-standarden for PC-spill, og nå kommer de og sier at "uh, nei, faen, vi ... oppdaterte standarden litt". Det er ikke hyggelig.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det fine med standarder er at det er så mange å velge mellom.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Selvfølgelig er det sleskt av Microsoft, men jeg vil nå avvente hylingen til jeg ser det faktiske utslaget

SITAT(kakarlsen @ 26.08.07, 13.52) 79291
Selvfølgelig er det sleskt av Microsoft, men jeg vil nå avvente hylingen til jeg ser det faktiske utslaget
[/b]
Enig der, DX10 i spill er fortsatt brukbart oppskrytt.. Sto veldig uklart i den linken der også gitt om hvordan det blir fremover med den oppdateringen, regner med det bare er en fix til DX10 jeg. DirectX 9 er jo også i 3-4 forskjellige utgaver, ikke at noen av oss ser noen forskjell på noen av dem for den del.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, men så krevde ikke versjon 9.0b og 9.0c nye grafikkort for å gi full uttelling heller.

Uansett så ser det ut som om det er småtterier som ordnes i v10.1, så jeg har vondt for å tro at MS virkelig tror de kan gjennomføre noe sånt etter alle Vista-problemene og magaplasket som var Xbox Live For Windows Games For Windows Live Xbox eller hva det het.

D

Deleted member 1518

Gjest
Ikke at jeg leste artikkelen, men jeg går vel ut fra at de fleste spill vil ha støtte til både dx10 og dx10.1. Oppstyret her er vel at de som har dx10 kortene ikke får bruke dx10.1. En 0.1 oppgradering er jo langt fra fatalt.

Ånei! Da må dere kjøpe dere flunkende nye skjermkort som støtter DX 10.1 når dere skal spille pc-utgaven av Halo 3 i 2011!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er vel mer det at DirectX 10 ser ut til å bli gjeldende standard i litt under ett år, det er hele greia. >_<

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Kort som 8800-serien til nVidia kan fint spille spill som kjører DX10, men du vill ikke få utnyttet de nye effektene fullt ut(med mindre spillet av en eller annen obskur grunn kun støtter 10.1-kort). Ikke at det er så forferdelig mye å hyle for, DX10 var en gigafiasko uansett(wow, et hopp fra shader model 3 til semi-4, gud jamre meg bak).
Hvis noen husker det, så kom de jo først med en "sammenlikning" av DX9 og 10, der DX9-eksempelet var Halo faens 1 og DX10-eksempelet var Crysis. Senere kom jo også en video fra Crysis der de viste frem spillet på DX9(så jævlig bra ut, men de sto bare stille og beveget kameraet sakte rundt fra tre til tre), mens i DX10-delen fyrte de av ymse våpen, drepte fiender og sprengte ting for fulle mugger. Litt som da det ble kjent at Halo 2 på datapese kom til å kreve Vista, fordi kun Vista tillot(og dette er et ordentlig sitat) "streaming av data direkte fra harddisken til minnet".