Phantasy Star Universe nytt!

#1
Phantasy Star Universe er kanskje ikke så kjent for dere folk der ute som ikke har fått med seg det utrolig tøffe Phantasy Star Online som først debuterte på dreamcasten tilbake i 99' og senere på både PC, Xbox og , etter min mening den beste utgaven på GameCube.

Velvel, nå har SonicTeam melket dette spillet til alt det er verdt.
Hvor mange utgaver er det av spillet? 5-6?
Uansett.

nyhetene:

"Outrider writes "IGN is reporting that the recent Japanese Shounen Jump has information on Phantasy Star Universe. Apparently it's going to be on PS2 and PC. Aside from that, they only know it'll be an RPG and have some sort of online component."

Også var det Bekreftet

"Electronic Gaming Monthly, today unveiled everything you'd ever want to know about Phantasy Star Universe, with the new title being the main focus of this months issue. So here's the basics:
Phantasy Star Universe is confirmed ONLY for PlayStation2 and PC with a current release date of November 20th 2005.
The security of Universe (In response to cheating in previous PSO games) will be much alike Phantasy Star Online: Blue Burst's, with server-side saving.
The game will utilise all the power the PlayStation 2 has to offer, meaning there is very little chance of a similiar release on PSP. However, PSO on PSP could be in the works if the handhelds online networks prove stable.
Phantasy Star Universe is still very much in development and is one of Sonic Teams main projects at the moment."

La også merke til at deres offsielle hjemmeside har blitt tatt ned (finn traileren til spillet et annet sted, dere) og at det skal komme opp en ny side snart.
www.phantasystaruniverse.com ta en titt selv. Ikke noe der.
Tidligere bestod den av noe japanske tegn og en trailer.

Spillet skal vist foregå på samme planeter som de gamle ps-spillene,
og skal visst ikke ha den samme greia med at man lager sin egen karakter, men spiller som en av hovedpersonene i spillet (så det skal følge en viss storyline)

Kunne sittet her og skrevet alt jeg har lest om spillet hittil, men det gidder jeg rett og slett ikke.

Så hva tror dere? Selv har jeg skyhøye forventinger.
Pso kan jeg vel si er mitt favorittspill, og har tilbrakt godt
over 1000 timer med det.
Etter årevis med samme samme spill og motor har de endelig
fått ut fingern til å lage noe helt nytt.
Jeg gleder meg som en unge.

NB: Den dårlige formulerningen min er bare å forklare.
Se på klokken. Den har skylden.



Resten av nyhetssakene er for spesielt intresserte

Litt spekulasjoner:
"PSOCecilJake writes "1up has posted a part of Electronic Gaming Monthly's interview with Yuji Naka, head of Sonic Team. Inside, Naka discusses PS Universe, the next consoles, his like for Nintendo, his history, Sonic, and says that a PSO on PSP might be possible. Destroys the rumors of a PSO DS, doesn't it? "

Indeed it does. Unfortunately this appears to have killed any hopes of the Gamecube or Xbox. In the end it is the right decision however. Given that many people have/will be migrating up to the PC version of PSO (Blue Burst), there's no reason for them continue staying on that console. However... its still possible given how early in development the game is if Sony doesn't even know about it."

PSO for Revolution?
"Phantasy Star Online has been confirmed for Nintendo Revolution, however its not how you think it would be.

Today Satoru Iwata, president of Nintendo confirmed that Nintendo Revolution will be backwards compatible with Gamecube games and the system will come with built in wireless standards at his keynotes speech. As such, PSO is confirmed in a compatible sense (EDIT: I got a note back saying the wireless capabilaties should not hinder GC PSO versions and online functions should still work), and this is hot on the heels of the recent notes I was passed by Armion that SEGA is stepping up its online policies on cheating. There is still no confirmation on Episode IV however."
 
#2
"Bare på PS2 og data" er vel det dummeste dritet jeg noen sinne har hørt.

Men det sagt, så høres dette konge ut! Skal nok skaffe det til PC.
 
#3
Jeg leste om dette for et par dager siden, og må si jeg ble veldig gledelig overrasket. Jeg forventet at PSU skulle bli et MMORPG, men det blir det altså ikke. Det ser ut til at dette kan bli Phantasy Star V, for så vidt jeg forstod lå fokuset på single player-delen. Jeg har spilt litt Phantasy Star IV, og likte det veldig godt, så et nytt Phantasy Star RPG er absolutt noe jeg kunne tenke meg. Online-delen kommer vel som vanlig til å koste penger, så den kommer nok ikke jeg til å benytte meg av. Skal nok forresten ha spillet til PS2. ;)
 
#4
Jeg håper bare ST skjønner hva PSO-fansene vil ha og beholder selve måten man spiller på (action rpg). De kan godt forbedre og vri litt på den, men bare ikke de lager noe turnbased eller noe mere standar mmo-system.

Forresten.
www.phantasystaruniverse.com
Oppdatert med noen karakterer som skal være med, og 2 bilder!
Hvis det kommer noe ingame videoklipp tror jeg det kommer til å skje et lite uhell i mine bukser.
 
#6
[/url]phantasystaruniverse.com[/url]
Måtte bare droppe w'ene.

Forresten variabel, det kosta ikke 20-30 spenn
å sende deg pakka, men mere 60-70 spenn, din skit.
 
#8
Opprinnelig skrevet av Variabel@30.03.2005, 21.28
Ja, måtte betale masse jeg også.

Men ET spill koster 22,-. Det var det jeg visste prisen på :)
198977​
Nok om deg og dine dårlige opplysninger.
Noen som har noe tanker rundt spillet?
 
#13
Meh.... Det havner nok i hylla ja, men noen skyhøye forventinger har jeg ikke.... PSO er på uforklarelig vis det online spillet jeg har hatt mest morro med og tror ikke noe spill skal kunne overgå det.... minus at det ikke kommer ut på GC'en da jeg også på uforklarligivs foretrekker den konsollen....

Kommer ikke til å kjøpe den til pc da det er en haug med andre mmo's som høyst sansynligvis er bedre om ikke like så bra.. Blir derfor å finne på min sølvfarga ps2... Er selfølgelig spent på spillet, men før jeg ser mer info ang spillet(ingame screens, historie, gameplay) så hopper jeg ikke i taket akkurat.....

Og offline delen er bare en bonus for meg... har forsåvidt spilt de fleste ps spillene med mer eller mindre halvhjertet innlevelse og synes de er helt greie rpg... Tror det kommer til å drukne litt i ps2 rpg jungelen men det kan jo hende at det overasker...

Fortsett å for oss med info Bob, det setter jeg pris på, og gi meg beskjed når dere går "online" med pso igjen !

Edit: Innlegg nr 100....
 
#14
Dette skal absolutt droppes for min del. PSO Episode 1&2 er det spillet jeg har brukt mest tid på i historien. Jeg elsket det, og det gjør jeg forøvrig fortsatt, selvom noen korrupsjoner har hindret meg fra å spille det mye i det siste. Det eneste problemet er at jeg ikke har noen ps2, og jeg gidder ikke kjøpe det til pc. Skjønner ikke hvorfor sonic team dropper å produsere det til gamecube, episode 1&2 solgte faktisk ikke så dårlig til gamecube. Solgte ihvertfall bedre enn hva det gjorde til xbox. Men, men. Håper resten av "pso-gjengen" her på spillegal har det gøy med spillet.

SilentBob: Bildene funker ikke..

Edit: Btw, sverdet til han gutten på det øverste bildet (i innlegget hvor bildene funker), er det en slags flowen-sword remake? "bladet" lignet noe fryktelig, men det er jo typisk pso-stil.
 
#15
Ja, jeg syns også det lignet veldig på flowens...

Jeg ble også utrolig skuffet når det ble klart at spillet ikke kom
til vår kjære cube. Selv håper jeg bare ST er kloke nok til å beholde måten man sloss på. blir den heftig endrett (turnbased eller noe) tror jeg faktisk jeg òg dropper dette spillet.
Er noe med det som er gnisten i PSO.
Online Action rpg-ish.

Jeg følger fortsatt spendt med, og holder alle oppdatert med nyeste info og bilder :tommelopp:
 
#17
Hmmm... det ene bildet så NESTEN ut som et ingame screen... Der hvor 2 chars sloss mot en drage....

Ellers var det et knippe vakre bilder som ikke sier en meter om selve spillet... Hjelper ikke å fore oss med masse pene bilder lenger... På tide med litt ordentlig info synes nå jeg....

keep up the good work Bob :tommelopp:
 
#18
Jeg er faktisk helt enig med deg, sander.
Ble noe så utrolig skuffet over psu-traileren.
Var bare en lang cutscene...
vi vil ha ingame screens!