Pikmin 2

#1
Har sittet og spilt dette spille en ukes tid nå. Må si det er utrolig bra laget. Selv fryktet jeg at Nintendo ikke skulle klare å komme med nok nytt, men bare det at de har fjernet tidsklemma (noe jeg synes var frustrerende i det første spillet) gjør at Pikmin 2 er en sann fornøyelse å spille.

Det er nå muligheter for å spille i eget tempo og utforske den utrolige fargerike verdenen som er laget. Og det er nettopp dette jeg synes er den store styrken med Pikmin 2. Det at du kan slappe av og ta deg tid underveis uten å måtte stresse med dagene slik det det var med det første spillet.

En annen ting er jo Louie. Han er vel egentlig ikke med på å tilføre så mye nytt, men han er jo en morsom fyr. Sjefen til Olimar og Louie er også en festlig fyr (riktignok en udugelig sjef). Spillet har i det hele tatt masse morsomme dialoger fulle av sjarm.

Pikminene kommer nå i fem ulike varianter. Dette gjør at det nå er mer komplekse oppgaver som må løses.

Videre er jo selvfølgelig Pikminene søte som alltid, og de gir fra seg lyder i kor når de marsjerer lydig etter Kaptein Olimar og hans "sidekick" Louie.

Pikmin 2 anbefales på det varmeste. :tommelopp:


Hilsen KapteinOlimar
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Var nede i byen å plukka det opp nettop. Vegra meg for den første fordi folk klaga over tidsfristen, men etter de ville anmeldelsene spillet har fått og fjerninga av tidsfristen så kunne jeg ikke dy meg.
Regner med at dette blir gromme saker.
 
#4
Opprinnelig skrevet av Lodin@19.10.2004, 13.34
Var nede i byen å plukka det opp nettop. Vegra meg for den første fordi folk klaga over tidsfristen, men etter de ville anmeldelsene spillet har fått og fjerninga av tidsfristen så kunne jeg ikke dy meg.
Regner med at dette blir gromme saker.
119303​


Det kan du regne med. Utrolig mange morsomme kommentarer underveis.. Sjefen er udugelig og stakkarslig i sine oppdateringer på hjemmefronten
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Har spillt det i noen timer nå og er rimelig imponert. Er bare litt urolig for mine Nazi tendenser overfor de stakkars Pikminene. Tror ikke at det er meninga at man skal skrike ting som "Mach Schnell" og "Arbeit macht frei schweinhundt" mens man spiller. :ehm...:
 
#6
Opprinnelig skrevet av Lodin@20.10.2004, 07.53
Har spillt det i noen timer nå og er rimelig imponert. Er bare litt urolig for mine Nazi tendenser overfor de stakkars Pikminene. Tror ikke at det er meninga at man skal skrike ting som "Mach Schnell" og "Arbeit macht frei schweinhundt" mens man spiller.  :ehm...:
119798​

Det høres bra ut. De er utrolig pliktoppfyllende (Pikmin'ene) bare de får nynne og styre mens de flyr etter deg. Skulle godt an å trent dem opp mer, fått de feite til å lette litt mer på ræva

Sjøl merker jeg at jeg får dårlig samvittighet hver gang en drukner etter høye skrik etter hjelp
 
#7
Opprinnelig skrevet av KapteinOlimar@20.10.2004, 19.58
Sjøl merker jeg at jeg får dårlig samvittighet hver gang en drukner etter høye skrik etter hjelp
120640​
Samme her. Jeg blir litt trist når jeg ser en eller flere Pikmins drukne. Jeg blir enda mer lei meg når det dør masse Pikmins som følge av at jeg har kastet dem rett i klørne til en farlig fiende. Da mister jeg motet, og tar en pause for å bearbeide mine sorger.

Jeg har dessverre ikke fått prøvd Pikmin 2 enda, men jeg kommer til å kjøpe det etter hvert. Veldig bra at de har tatt vekk tidsfristen. Den er vel det eneste negative med Pikmin 1.
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Jeg syns det er deilig når de dør. Ekle små kryp som stirrer på meg konstant med de kalde øynene sine. Minner meg om hattifnatter fra Mumitroll bøkene. :(

Raus, raus de verdamte Juden!
 
#12
Jeg likte ikke pikemin 1 i det hele tatt. Det er det værste spille jeg har kjøpt så jeg kan nesten love alle sammen at man blir fort lei så tenk dere om før dere kjøper det.:)
 
#13
Opprinnelig skrevet av sebben@18.12.2004, 11.26
Jeg likte ikke pikemin 1 i det hele tatt. Det er det værste spille jeg har kjøpt så jeg kan nesten love alle sammen at man blir fort lei så tenk dere om før dere kjøper det.:)
150629​
Skreiv feil på pikmin. :p
Nesjda, kødda bare.
I så fall så har pikmin 2 sjerpa seg betraktelig, jeg husker at pikmin 1 var kjedelig i begynnelsen, men ble artigere.
Ikke si at pikmin 2 er dårlig fordi 1ern var dårlig, hvis du ikke har spilt 2ern da.
 
#14
Opprinnelig skrevet av sebben@18.12.2004, 11.26
Jeg likte ikke pikemin 1 i det hele tatt. Det er det værste spille jeg har kjøpt så jeg kan nesten love alle sammen at man blir fort lei så tenk dere om før dere kjøper det.:)
150629​
Fasit: Du eier ikke intelligens og tålmodighet til å spille slike spill. Hold deg til Ty the Tasmanian Tiger, du.