Pillars of Eternity da mæssom

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#21
Elsker at du kan gå steder du ikke er ment å gå. Det er noe med å gå seg litt vill for så å finne det du så etter som er så tilfredsstillende, og framgang i storyen føles mer som noe en selv er ansvarlig for.

Sliter litt med tanking da. Prøvde å lage en druid-tank men får det ikke helt til å funke. Jeg må forske litt mer på nøyaktig hvordan skadematten funker, men er det riktig at deflection er damage reduction? Eller en slags armor rating?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
En annen ting jeg elsker med Pillars: At du når som helst kan klikke deg inn og finne ut av sånt som dette. All tekst med rød farge er en link til in-game-manualen og du bare hmm åssen var det igjen og bare BÆM åja stemmer.



Liker det systemet der også, forøvrig. Det er et bra system.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#23
btw noen andre som sliter med høyt forbruk av cpu? Ifølge taskman bruker Pillars 20-50% av 3.4ghzen min. Ikke at det gjør noe i seg selv siden spillet kjører helt fint i 60fps og hele greia, men jeg blir bare litt stressa av viftene som går berserk - mer enn dem gjør i spill som Planetside og dota. Det eneste jeg kan komme på er at frameraten kunne vært ucappet men jeg har på vsync og greier.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#24
Dobbelpost fordi lærte meg sprettlyn!

Bomma på alle monstrene da jeg først testa det :penga:
Spratt av veggen og traff halve gruppa mi :penga:
Spratt av veggen bak meg og traff meg igjen :penga:

Edit: En clusterfuck av en kamp som gikk mye bedre enn det jeg både forventet og fortjente. Takk gud for concecrate.

 
Sist redigert:
#25
Forsåvidt veldig irriterende det her. Eneste stedet jeg får spillt dette spillen er på jobb. Når jeg prøver hjemme så nekter den å loade når jeg skal inn og ut av områder.

Forøvrig er dette skikkelige saker og det irriterer meg at jeg mest sannsynlig ikke kan kose meg med dette i påsken. Problemet skjedde bare når jeg herjet rundt i slottet til Raedric, så kan jo håpe at buggen bare var der selvfølgelig. Hvis ikke problemet ligger i at jeg kopierer over savefilene mine og at noe blir ødelagt pga. det.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#26
PSA

https://forums.obsidian.net/blog/7/entry-179-patch-notes-103/

"Big Ticket" Items
  • Bears and Cats can now be equipped with hats. This is most likely not a joke... but might be a joke.
  • Double-clicking to equip items was causing passive abilities to get removed from the character. This has been fixed and we were able to retroactively fix the problem for people that have already run into the issue. If you open your saved game in the latest patch, your characters will be repaired.
  • Fixed a problem where attributes on characters could permanently increase by equipping certain items. This will also retroactively fix the problem in saved games that have characters with this issue.
  • The crash in Raedric's Hold has been fixed.
  • Fixed the looping audio sounds that can occur if you play with minimized tooltips.
  • Previously Wizard summoned items could persist after the spell's duration. This has been fixed and it will also retroactively fix the problem in saved games that have characters with this issue.
  • The items Drinking Horn of Moderation and Talisman of the Unconquerable were causing Ciphers to permanently lower their amount of focus gain. We've included a fix to retroactively resolve the issue on Ciphers but the effect is still on the items. Unfortunately the fix will not fix the broken effect on those items, so you'll need to keep those items unequipped until the next patch. If you do equip them, perform a Save/Load to fix your Cipher.
Features
  • Added graphics setting to toggle antialiasing levels. This can improve performance on lower end machines when disabled.
  • Added pro tips to the Glossary.
  • Many new icons for items.
  • Added new voice set reactivity for lockpick, poison, enemy spotted in stealth, spell failure, death, immobilized, and completed task.
  • Added indicators on the loot screen when looting crafting and quest items.
  • Party can now use lockpicks that are in the Stash.
  • You can now cast AoEs on party member portraits and the spell will be targeted at the companion's location.
Balance
  • Monk unarmed attack buffed by 1 point at the top end.
  • Arbalest damage has been lowered.
  • Fast melee weapons do slightly more damage.
  • Slight bump to sabre damage.
  • Tuned down Mind Blades.
  • Tuned ranges of many Wizard spells to be higher.
  • Slicken spell is now a single hit AoE.
  • Chill Fog is now a friend or foe spell.
  • Curse of Blackened Sight is now foe only.
  • Changed reload speed multiplier from 2 to 1.2 for Sure-Handed Ila.
  • Fixed the price on Seal of Faith.
  • Adjusted price on figurines.
  • Adjusted price on rings.
  • Tuned up the Goldrot Chew.
  • Reduced the penalties for Bonded Grief.
  • Tuned up Bulwark of the Elements.
  • Modified attributes of companions and Itumaak.
  • Raised the bonus for having fewer than six party members from 5% per character under the limit to 10% per character under the limit.
  • Added cooldown to NPC Rogue's Escape ability usage so they won't use it back to back.
  • Rebalanced fight difficulty and spell selection for the Old Watcher.
  • Lowered the scale of the Defiance Bay reputation by 15%.
  • Beloved Spirits adds 0.4 Endurance to Ancient Memory instead of 2.
  • Changed duration of the Flagellant's Path defense penalty.
  • Adjustments to the Mantle of the Dying Boar.
  • Reduced the price of the Brighthollow Hearth and Courtyard Pool.
  • Heart of Fury will now apply to all damage types.
  • Tuned damage on Brilliant Radiance down.
Systems
  • Fixed issue with Wizard's summoned magical items getting stuck after save and load. Wizards will be restored to a proper state after loading a game.
  • Changed one of the fatigue status effects to not end with combat.
  • Fixed save game issues with spells and abilities that place down traps.
  • Fixed issue to prevent Ciphers from casting abilities without the required Focus.
  • Restored modal flag for Reckless Assault.
  • Set Transcendent Suffering to not be combat only.
  • Fixed duration issue with Plague of Insects.
  • Fixed companion audio triggers for some status effects.
  • Hunting Bows had the wrong speed descriptor. They are now listed as Fast.
  • Character Hit Autopause option should be working as intended.
  • You can now close the Grimoire and Chant UI with a hotkey.
  • Fixed issue with summoning magic items while unarmed.
  • Fixed delay issue on Knockdown.
  • Fixed a few issues with Dominate and Charm spells.
  • Fixed a bad item mod on the Ring of Protection.
  • Fixed issue with the Terrible weapon mod.
  • Changed bad data in ranger summons.
  • Made Takedown to be consistent with Knockdown.
  • Fixed multiplier on Blooded.
  • Summoned weapons will be removed when Spiritshifting.
  • Fixed issue with bouncing reflected melee attacks.
  • Party members will no longer switch to different weapons after being Charmed or Dominated.
  • Ancient Memory is now Ally only.
  • A summoned weapon will not unequip the grimoire.
  • Fixed Spellstriking mod.
  • Fixed trigger count issue with the Prone reduction mod.
  • DOT spells should clean up properly when combat ends.
  • Fixed Deflection +10 mod.
  • All Exhortations are now combat only.
  • Only play weapon ineffective VO if the attack is hostile.
  • Aggrandizing Radiance will now last until combat ends.
  • Holy Radiance is now combat only.
  • Carnage now works better.
Quests
  • Fixed issues with factions and super friend quests with Lady Webb's dialogue.
  • Adjusted trigger in front of the Salty Mast to fix a possible way to skip a required cutscene.
  • Fixed issue with the Winds of Steel quest line.
  • Fixed a trigger outside the First Fires Keep that could have been avoided.
  • Many fixes to music, audio, and VFX to a scene near the end of the game.
  • The prybar should now display the correct image in the Raedric's Hold moat scripted interaction.
  • Changed faction on the Hall of Warrior's containers.
  • Fixed scripted music for the forge knight combats in the keep.
  • Visual effects in the introduction cutscene should now be triggered properly.
  • Fixed conversation of the guards in Raedric's Hold to not repeat.
  • Added cape and armor to the loot for the Fampyr boss.
  • Fix to Osrya's starting timer not being attached to the trigger in the area.
UI
  • Fixed sound issue when collapsing the tutorial UI.
  • Fixed issue with double clicking items to equip. This is a retroactive fix and will restore characters with proper stats.
  • Fixed issue where camping supplies were disappearing when added to Stash.
  • Cage Cursor setting should not turn off after loading a scene or cutscene and is now on by default.
  • Fixed cropping on a few portraits.
  • Fixed issue with highlighting dead bodies and containers in the fog of war.
  • Fixed item stacking issue that was stacking items inappropriately.
  • Reduced the intensity of the explored fog of war on the area map, and fixed an issue where the shadow layer was causing the area map to be darker than it should be.
  • Small UI updates to the journal screen.
  • Reworked the enchanting UI to work better with multiple lines.
  • Fixed UI sorting issue in store.
  • Fixed UI sorting in crafting menu.
  • Fixes to Capitular glyphs in end game slides.
  • Fixed issue with stronghold alert widgets not hiding properly.
  • Fixed an issue with weapon mods were incorrectly being displayed in some cases.
  • Drag select should work properly when starting the drag over an enemy.
  • Fixed a few issues with drag select and formation rotation causing issues when the mouse goes over UI elements.
  • Fixed some control issues with holding down keys.
  • Shot on the Run recovery value should be now displayed correctly.
  • Fixed issues to how the HUD fades out during conversations.
  • When the party receives or loses items, those log messages now go to both logs.
  • Cleaned up the character sheet formatting and made more items clickable.
  • Store item names can now take up two lines.
  • Spells now show DT bypass in the description.
  • Consumables now show per-Rest and per-Encounter usage limitations.
Other Fixes
  • Fixed stats issue with saving and loading on the same map where a companion is found. This is a retroactive fix and will restore companions and characters to the proper state.
  • Fixed issues with save games in Raedric's Hold, causing the game to not function correctly or freeze.
  • Ranger Animal Companions should not disappear anymore and broken animals will be restored after loading and saving the game.
  • Fixed possible issues with disappearing items and weapons.
  • Minor fixes to a few select voice over lines.
  • Fixed size issues with equipped capes on Godlike characters.
  • Changed Explorer achievement to check for 152 maps rather than 160.
  • Fixed many issues where combat would not end properly.
  • Updated credits with more backer names.
  • Updated paperdoll level up lighting.
  • Scripted music should now be restored properly after loading a game.
  • Updated Temple of Eothas render.
  • Fixed some rendering issues with Fog of War on some areas.
  • Fixed sounds on movie that plays near end of game.
  • Reduced antelope feet sliding.
  • Fixed issue with weapon caching causing issues when weapons are swapped.
  • Interstitial music no longer loops.
  • Fixed issue where party members could take damage in cutscenes.
  • Fixed voice cues during looting for full inventory.
  • Fixed transparency on ghost characters.
  • Fixed issues with cutscene pathfinding if the game's process is halted.
  • Fixed issue with Expert mode settings getting saved improperly.
  • Fixed issue where characters were not properly stopping at the last waypoint of their path.
  • Adjusted Skuldr scream vocals.
  • We now handle some edge cases in resolution management on some hardware configurations.
  • Fixed issue with the party member Knockout achievement not reporting the correct numbers.

Edit: Heh
 
Sist redigert:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#27
Backeren endra visst teksten til dette:
Here lies Firedorn, a bard, a poet

He was also a card, but most didn't know it

A poem he wrote in jest was misread

They asked for blood, so now he's just dead
Masse drama på Obsidian sitt forum. Ser fram til enda mer når Witcher 3 kommer ut.


edit: En dev poppa innom og sa at limericken fortsatt var i spillet, bare flytta til et annet sted. Folk hoppa på dramavogna altfor tidlig. Nope, det ble endra og den nye versjonen var flytta.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#28
Håper i det minste de lar kisen skrive ny gravstein eller gir ham no annet i kompensasjon. Hrrm.
Starta uansett på nytt med en paladin og har vært litt mer nøye med åssen jeg levler folka etter å ha satt meg litt mer inn i åssen stats og sånn faktisk funker.

E: Lawl.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#29
Jævla plantemonstre. Dette eier.
 

Lodin

Der Waaaah
#30
Kommer det som noen stor overaskelse at @icequeenerika som starta alt dette på twatter har en haug med poster under taggen #killallmen? Det gjør det såklart ikke for det er alltid ok å spøke om å putte folk i konsentrasjonsleir, men en vits om at noen er så homofob at de begår selvmord gårke ann.
Ironien får vel være at den nye gravsteina i grunn spøker meg hvor ekstreme og humorløse visse Waluigier er.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
JESS ENDELIG LITT MER RÆVA DRAMA HERLIG DET ER DETTE GAMING HANDLER OM #YOLO

Ta det i de som gidder-tråden plz.
 

Lodin

Der Waaaah
#32
Nei du. Det er relevant siden spillets utviklere er villige til å endre ting bare fordi noen få butthurtere velger å butthurte. Særlig siden det ikke var noe å butthurte om i det hele tatt.

La oss heller diskutere hvor mye Durance og Kana eier. De setter vitterlig dildoene fra siste Dragon Age i skyggen. En mentalt ustabil prest og en ork eller hva de folka enn er som er bard. Ja takk!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#33
Har ikke fått pr0gama dette så mye som jeg hadde lyst til i påska, men det er så klart min egen feil. Uansett driver jeg fortsatt og soser rundt i starten (altså rundt Gilded Vale), men føler at jeg snart er klar til å stikke videre (har møtt Durance for eksempel). I alle tilfelle så har jeg en liten liste med ting jeg virkelig liker med spillen sånn i tilfelle noen fortsatt er på gjerdet:
  • Det ser ut sånn du husker Infinity-spilla, ikke sånn de faktisk var. God oppløsning på bakgrunnene, masse grafiske effekter som gir liv til omgivelsene, 3D-spillerfigurer som sklir sømløst inn. I tillegg har det masse kjærkomne, små tillegg, som f.eks. Stash (reisekiste som ting du plukker opp men ikke har plass til lagres i), Fast/Slow Mode (for når du henholdsvis vil peise gjennom et velkjent område eller trenger bittelitt ekstra tid for å gi ordre i kamp men ikke gidder å pause), ooog det tidligere nevnte innebygde oppslagsverket.
  • Det er skrevet av folk som åpenbart har putta inn masse greier som interesserer og engasjerer dem. For eksempel gjetter jeg at det sterke innslaget av tyskklingende navn kan komme av at godeste Josh Sawyer snakker og leser tysk og er opptatt av tysk litteratur og kultur, og det har hittil ikke vært et eneste standardopplegg for noe som har skjedd. Alt har en twist eller en ekstra dybde som enten er der fra start eller kommer fram hvis du sjekker litt grundigere. Sånn sett gjør det Baldur's Gate til skamme, selv om settingen gjør at det er de spilla Eternity helt klart har mest til felles med.
  • Jeg liker også innmari godt at selv om de fleste fantasy-klisjeene er med, har de gjort litt ekstra og gått inn for at ikke alt skal være forutsigbart og cookie-cutter. Dermed er "orkene" i spillet isteden en mangslungen rase med mange ulike folkeslag og bakgrunner, koboldene/goblinene har en utpreget stammestruktur og gir inntrykk av å være like integrert i verdenen som folka, ooog til og med vandøde har blitt knytta inn i mytologien i spillet på en ny, fresh måte.
  • Musikken er helt Jesus.
  • Det er et sted i spillet som heter Caed Nua, som jeg såklabbert uttaler "ka e' de' nu'a?". Alle de gangene jeg sier det høyt. Som er hver gang jeg ser det på kartet.
  • Det er innmari vanskelig (iallfall på Normal og iallfall når jeg spiller som Ranger), og før du får med deg de to kompanjongene du finner i Gilded Vale er det en del ting du rett og slett må stikke av fra. Selv vanlige kamper krever at du bruker i det minste litt taktikk (for eksempel hjelper det å sette seg inn i hva det vil si at noe er en Vessel og hvordan du kan bruke det til din fordel), og det er igrunn akkurat sånn man vil ha det. Jeg kan jo også nevne at jeg aldri lærte meg D&D-reglene for kamp på rams (vær vennlig å notere at jeg har spilt flere runder med det og til og med vært DM), men allerede har grei koll på hvordan systemet i Eternity funker. Det er rett og slett bare ordentlig bra designet.
Negative ting?
  • Øh... det er antageligvis litt begrenset hvor interessant dette er hvis du ikke er ute etter et hardcore, vanskelig CRPG med lassevis av tekst.
  • Siden det ofte er en del meta-tekst i dialogvinduer (av typen "he eyes you suspiciously and clears his throat before speaking"), er det vrient å henge med på lengre dialoger som leses opp av skuespillerne. Det hadde nesten vært bedre om de bare hadde spilt av en kort toast når du prata med folk, for å gi et bilde av stemmen, intonasjonen og så videre, og så bare latt deg lese i fred. Men så var det dette med å kritisere noe for å være for forseggjort, da.
Hvis jeg skal gi terningkast på førsteinntrykket (~fem timer?) så ender jeg nok opp på full pott enten det er en d6 eller en d20. Noe av det er så klart rein nostalgi, siden det føles fantastisk å endelig kunne kose seg med et nytt Baldur's Gate-aktig spill (bare enda bedre) i 2015; det til tross føler jeg fortsatt at hvis noen tenker at "joda, et ordentlig geeky RPG med harde kamper og masse lesing, det vil jeg prøve meg på" så står det støtt på egne bein. Bare ikke forvent noe Mass Effect eller Dragon Age; Bioware har sine røtter i denne typen spill, men de har gått langt siden den gang.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#35
Litt om 2.0 og utvidelsespakka



Kjenner en par som syntes spillet var uspillelig pga mangelen på ai. Ser ikke helt problemet selv og følte kampsystemet var greit å bruke, så jeg tviler på at jeg kommer til å bruke det noe særlig.