PlayStation 3 Firmware Update

Novastrum

Feminist-elitist
SITAT(StarEye @ 25.05.07, 21.33) 67653
Jeg vet det faktisk er positive PS3 nyheter, men hvorfor er det absolutt ingen diskusjon eller kommentarer til firmware 1.8 som kom i går (24.)? PS3 har nå oppskalering blant annet, som gjør at du kan oppskalere PS1 og PS2 spill helt opp til 1080p. Samt, 720p Blu-Ray og remote access.
[/b]
Det er faktisk nesten så jeg vurderer kjøp allerede nå, pga. disse oppgraderingene.

Lodin

Der Waaaah
Kall meg skeptisk, men jeg tror ikke PS1-spill blir så jævla lekre hvis du blåser dem opp til 1080. :v:
Var det negativt nok?

SITAT(Lodin @ 26.05.07, 00.10) 67660
Kall meg skeptisk, men jeg tror ikke PS1-spill blir så jævla lekre hvis du blåser dem opp til 1080. :v:
Var det negativt nok?
[/b]
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=158224

Her er en hel haug med "comparison shots". Noen PS1 spill også, men først og fremst PS2 spill. PS1 spillene blir ikke så veldig ille, utfra det vi ser der.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
SITAT(NiloPilo @ 25.05.07, 23.50) 67658
Stareye, så lenge det kommer dårlige nyheter, så diskuterers det fult ut. Da kan du nok se Lodin, Buggz og co lage opptøyer av ypperste kvalitet. Gode nyheter er dårlige nyheter for de gutta <_<
[/b]
Er deet noen her som liker/misliker ting av prinsipp (hey, det er det man kaller fanboy?) så er det deg selv, Nilo. Selv om jeg ikke eier en PS3 så har jeg spilt en ved flere anledninger og liker den (Virtua Tennis var skikkelig artig, Motorstorm var drittkjedelig), selv med tanke på at spillbiblioteket er temmelig stusselig, noe som antageligvis vis endre seg med årene uansett hvor mye man vender og vrir på Sony markedsføringstaktikker og hva enn annet du beskylder meg og Lodin for å klage på. Senest i dag fungerte en PS3 som DJ på vorspiel (det suger å ikke kunne lage en skikelig playlist, men skitt au), så du må ikke komme her og komme her. Kom for en gans skyld med noe konstruktivt til diskusjonen, eller i det minste kom med et realt argument i stedet for å slenge dritt uten mål og mening, eh?

Kilik

Lokal moderator
Dessverre ingen forbedringer i bakoverkompabiliteten for PAL-folket. Begynner faktisk å tvile på om Sony gidder å gjøre noe mer på den fronten.

Jeg ville definitivt ha satset på en amerikansk versjon hvis PS1/PS2-spill er viktig...

SITAT(kilik @ 26.05.07, 11.44) 67687
Begynner faktisk å tvile på om Sony gidder å gjøre noe mer på den fronten.
[/b]

Ja, for maskinen har jo vært på PAL markedet så forbanna lenge, og Microsoft er jo så utrolig mye bedre. De kommer jo med oppdateringer stadig vekk!

øh, nei. Hvor mange oppdateringer have vi sett på PAL maskinene enda? Begynner å nærme seg like mange som Xbox totalt sett vel?

Microsoft kommer med store oppdateringer hvert kvartal, sånn ca. Jeg vet ikke helt hva jeg syns er best av de to forskjellige måtene. Med PS3 blir alt oppdatert med en gang det er klart, men man blir ganske lei av å oppdatere hver gang man skrur på maskinen. Med X360 må man jo vente litt, men selve oppdateringsprosessen er ikke noe smertefull.

Det eneste som irriterer meg med bakoverkompatibiliteten til PS3, er at jeg er nødt til å sjekke produksjonsnummeret på omslaget for å se om det funker. Nytter ikke å bare se på navnet.

SITAT(Agahnim @ 26.05.07, 13.14) 67700
Microsoft kommer med store oppdateringer hvert kvartal, sånn ca. Jeg vet ikke helt hva jeg syns er best av de to forskjellige måtene. Med PS3 blir alt oppdatert med en gang det er klart, men man blir ganske lei av å oppdatere hver gang man skrur på maskinen. Med X360 må man jo vente litt, men selve oppdateringsprosessen er ikke noe smertefull.

Det eneste som irriterer meg med bakoverkompatibiliteten til PS3, er at jeg er nødt til å sjekke produksjonsnummeret på omslaget for å se om det funker. Nytter ikke å bare se på navnet.
[/b]
Vil ikke kalle det store oppdateringer akkurat. I tillegg tenkte jeg først og fremst på BC oppdateringen, noe som skjer omtrent to ganger i året. Uansett så trenger du ikke oppdatere maskinen din om du ikke vil. Litt dumt å klage på for mange oppdateringer synes jeg. Irriterende å måtte vente flere måneder på noe som kanskje kunne vært oppdatert for lengst.

Forøvrig var det noen som skrev at MGS3 fungerte nå. Fungerte det ikke tidligere? Den offisielle lista er ikke oppdatert med firmware 1.80, står fortsatt på 1.70.

Når det gjelder det å sjekke produksjonsnummeret på omslaget, så er det noe de burde hatt på Xbox også. Det er ikke rent sjelden et spill tilsynelatende skal fungere i følge lista, men likevel ikke fungerer skikkelig. På PS3 kan du hvertfall skrive opp et nummer for så å se hvilken versjon du har/kan kjøpe.

Er deet noen her som liker/misliker ting av prinsipp (hey, det er det man kaller fanboy?) så er det deg selv, Nilo. Selv om jeg ikke eier en PS3 så har jeg spilt en ved flere anledninger og liker den (Virtua Tennis var skikkelig artig, Motorstorm var drittkjedelig), selv med tanke på at spillbiblioteket er temmelig stusselig, noe som antageligvis vis endre seg med årene uansett hvor mye man vender og vrir på Sony markedsføringstaktikker og hva enn annet du beskylder meg og Lodin for å klage på. Senest i dag fungerte en PS3 som DJ på vorspiel (det suger å ikke kunne lage en skikelig playlist, men skitt au), så du må ikke komme her og komme her. Kom for en gans skyld med noe konstruktivt til diskusjonen, eller i det minste kom med et realt argument i stedet for å slenge dritt uten mål og mening, eh?
[/b]
Okey, spill utvlaget til PS3 stusselig? samme kan sies som Wii. Konsollen er tross alt bare et halvt år gammle. Så det du skrev der var helt unødvendig.

Konstruktivt? Det snakker du om? HA! Ærlig talt, endlig så kommer ps3 men noen ordentlige oppdateringer, de fikser på feilene sine, men da er det helt stille fra deg og Lodin. Hvorfor det? Jo, fordi dere egentlig er Wii fanboys, til de grader, den beste kvaliteten også! Det er faktisk litt tragisk å se på, nesten som å se på meg selv. Men jeg har lært leksa, på tide dere gjør det samme.

- min konsoll er bedre enn din konsoll!
- næ'æ!
- jo'o!
- næ'æ!
- jo'o!

*daske i trynet*

man har altså lite å fare med når man bruker såpass mye tid på å krangle om hvilke spillkonsoller som er best. jeebus, hvor gammel er dere?

Ja, for Kotaku er jo verdens mest objektive nettsted.

Forøvrig, jeg har sett skjermbilder fra en oppskalert MGS3 (på PS3) på NeoGaf forumet, og spille står ikke engang oppført på firmware 1.70 listen over kompatible PS2 spill. Det lønner seg å gjøre research før man kommer med usannheter.

Sitat fra NeoGaf forumet:
SITAT
Backwards Compatability drastically gets improved for the PAL consoles. Almost all my games now work.

My love for the console increased 10 fold!"[/b]
Flere som rapporterer det samme. De snakker også om hvor langt fra sannheten Kotaku er.

EDIT: Bare legger inn en link her, til en uoffisiell liste over kompatible spill på PS3. http://www.ps3comp.com/view.asp

SITAT(StarEye @ 26.05.07, 17.32) 67728
Forøvrig, jeg har sett skjermbilder fra en oppskalert MGS3 (på PS3) på NeoGaf forumet, og spille står ikke engang oppført på firmware 1.70 listen over kompatible PS2 spill. Det lønner seg å gjøre research før man kommer med usannheter.
[/b]
Subsistence har jo alltid vært på den offisielle listen. Er rimelig sikker på at jeg så Snake Eater også, men jeg brydde meg kun om Subsistence, siden det er den versjonen jeg har.

SITAT(Agahnim @ 27.05.07, 02.45) 67780
Subsistence har jo alltid vært på den offisielle listen. Er rimelig sikker på at jeg så Snake Eater også, men jeg brydde meg kun om Subsistence, siden det er den versjonen jeg har.
[/b]
Tja, når jeg ser etter på den offisielle lista fra firmware 1.70, så står kun Metal Gear Solid 2: Substance der.

SITAT(StarEye @ 27.05.07, 07.13) 67792
Tja, når jeg ser etter på den offisielle lista fra firmware 1.70, så står kun Metal Gear Solid 2: Substance der.
[/b]

Oppskalering av ps1 og ps2 og dvd fungerer till gull Bluray ble riktig oxo som det var ment å være

Ntsc ps3 er tingen ja ingen tvil ikke regn med så mye til pal med det første B)

Lodin

Der Waaaah
Siden jeg alikevel hadde FEAR inne på PCen og kjeda meg så snekra jeg sammen denne saken her.

Hva beviser den? Ikke en dritt annet enn at jeg kjører spilla mine mørkt! :v:

Fint med sånne sammenligninger :) Likevel syntes jeg ikke det er rettferdig og sammenligne de tre i og med at konsollutgavene bare er konverteringer. PC versonen viser tydelig at den er hakket bedre, selv når det er den eldste versonen av spillet. Blir spent på åssen GTAIV blir på de forskjellige maskinene...

En ordentlig sammenligning!