PlayStation 3 Firmware Update

Hehe, artig og interessant artikkel. Enig med mye av det der (i hvertfall av det jeg har lest til nå), men det er fortsatt litt urettferdig å sammenligne online mode og spillene for øyeblikket... Xbox Live ser ut til å være ferdig utviklet allerede, med mindre justeringer her og der via oppdateringer, mens Sony's store online satsing har ikke engang begynt enda. Når det gjelder spill så har X360 vært ute lenger, og det tar alltid litt tid før det kommer noen skikkelig spill. Det tar som regel nesten et år fra maskinen kommer ut i europa.

Novastrum

Feminist-elitist
Sært å filme seg selv i dusjen mens man prater om hvordan xbox360 er.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
SITAT(StarEye @ 11.06.07, 02.07) 69767
Hehe, artig og interessant artikkel. Enig med mye av det der (i hvertfall av det jeg har lest til nå), men det er fortsatt litt urettferdig å sammenligne online mode og spillene for øyeblikket... Xbox Live ser ut til å være ferdig utviklet allerede, med mindre justeringer her og der via oppdateringer, mens Sony's store online satsing har ikke engang begynt enda. Når det gjelder spill så har X360 vært ute lenger, og det tar alltid litt tid før det kommer noen skikkelig spill. Det tar som regel nesten et år fra maskinen kommer ut i europa.
[/b]
Er det virkelig urettferdig, når Sony selv hevder at de skal kunne konkurrere med Xbox Live? Slik jeg ser det er det de som skal selge meg et produkt, ikke jeg som skal være barmhjertig nok til å kjøpe det av dem.

Er det virkelig urettferdig, når Sony selv hevder at de skal kunne konkurrere med Xbox Live? Slik jeg ser det er det de som skal selge meg et produkt, ikke jeg som skal være barmhjertig nok til å kjøpe det av dem.
[/b]
Syntes det er kjipt å sammenlingne konsoller i forskjellige perioder av levealderen, det er litt urettferdig. Syntes vi heller skal se på potensialet.

Slik det ser ut nå, så ligger 360 langt foran i online delen, de har nok brukt en del resusser på det. Så hva burde Sony gjøre nå? Kopiere/stjele, kall det hva dere vil. Med dette sparer de tid og penger.

360 innser nå selv at HD markedet har eksplodert, folk vil ha mer kraft, kvalitet og lagringsplass, svaret deres er elite.

SITAT(Mandark @ 11.06.07, 05.03) 69780
[/b]
Som NiloPilo sa, de er i to forskjellige perioder. Med Xbox Live! er det urettferdig å sammenligne enda, i og med at vi ikke har sett hele online delen til Sony enda, med tanke på Playstation Home og alt det der. Det er som å sammenligne to hus, hvor det ene er ferdig bygd (XBL), mens den andre fortsatt bare har grunnmuren (PSN).

Når begge er ferdig bygd, først da kan man sammenligne.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det jeg ble mest overraska over, var at det later til at PlayStation Store ikke bare har forskjellig innhold etter hvilken region man oppholder seg i (som Xbox Live Marketplace), men også forskjellig utseende. Noen som veit om det stemmer?

Og: Hvorfor er det urettferdig å sammenligne Xbox 360 og PS3 per i dag? Hvis jeg stikker ut og skal handle konsoll, så skrus ikke tida ett år fram det øyeblikket plastikken blir 6000 spenn tommere, eller hva? :p

Saken er det at hvis det er spillutvalg og online-funksjoner man går etter, er det Xbox 360 som er det soleklare valget per i dag av de tre maskinene som finnes så langt i inneværende konsollgenerasjon. Hvis man er hardbarka online-fantast er det i realiteten bare ett valg som gir noen særlig mening, egentlig.

StarEye: Jeg syntes denne grafen var litt artig, jeg. :D

SITAT
StarEye: Jeg syntes denne grafen var litt artig, jeg. :D[/b]
Hehe, spørsmålet er om de klarer å holde det oppe. Nintendo har alltid solgt bra i begynnelse, har de ikke? Problemet er at de aldri har klart å følge opp med en jevn strøm av kvalitetstitler. I hvertfall ikke siden SNES tiden. Men jo, den gruser jo for øyeblikket både Xbox og Playstation.

På en annen side ser du også der at PS3 klarer seg bra.

Hvis man snur litt rundt på det kan man se hva som skjedde forrige generasjon; Xbox ble lansert 1,5 år etter PS2. Den hadde bedre maskinvare og fikk fort implementert Xbox Live som kjørte karusell med alt annet på markedet. Allikevel gikk kjøperne der spillene var (PS2) og ikke der tilsynelatende potensialet lå.

Personlig synes jeg at jeg som forbruker bør kunne forvente at hvis man lanserer et produkt lenge etter konkurrenten, har man brukt den tiden på noe fornuftig.

Og nei, jeg eier hverken PS3 eller Xbox 360 for øyeblikket om noen skulle vurdere om jeg er partisk.

Sancti

Terrorkatt
Spillfanatikere: De eneste i hele verden som investerer i tapsprosjekter fordi de setter pris på intensjonene til sin utvalgte hellige ku. Jeez. Dette er litt som om jeg skulle kjøpt aksjer i jævla Infinium Labs bare fordi jeg syntes det hadde vært himla kult med en underpowered PC under TV-en.

Hvorfor krangle? Hvorfor ikke bare innse at x360 i øyeblikket er en bedre spillkonsoll uavhengig av hvorvidt det kan spille av et non-standard videoformat eller ikke? Litt på samme måte som en brødrister stort sett er bedre til å riste til å riste brød enn en DVD-spiller, selv om DVD-spilleren har den fordelen at den kan spille av filmer.

Jeez. Potensiale: Unnskyldningen din for å gjøre stupide valg av forbrukerelektronikk.

Sancti min hellige ku, helt enig med deg. 360 er den som leder, det viser jo stats'n og man må heller ikke være et geni for å forstå det. Idag, PS3 vs 360, playstation blir grust, most, overkill, kall det hva dere 14tisser kaller det.

Jeg tror det er utrolig mange PS2 kjøpere som venter på at PS3 prisen skal gå ned, før de bestemmer seg for hvilken konsoll de skal kjøpe. I mellomtiden koser de seg med Wii. Markedet er laaangt ifra mettet, og dette kan gå begge veier.

Jeg venter fortsatt på killer app'n til 360, som skal få meg, playstation kjøper til å si, fuck sony...360 ftw. Jeg har mine tvil om den kan komme. Det er derimot lettere for Sony å converte en 360 kjøper til å kjøpe en PS3. Av den enkle grunn, Sony har levert før, og de kommer til å levere igjen.

Greit nok, 360 har Halo, men hva mer egentlig? Hva skjer etter det?

Sony har flere baller i lufta, om alt går til helvete så går alt til helvete, de prøver og satser all in.

År 2007, blir glatt 360 sitt år, med Wii rett bak, kanskje foran?

Jeg tror salget stort sett etter nyttår/juletider vil bli Sony sin start på dominans. De kommer med price drop, utrolig mange god spill, flere har kjøpt seg HD tv'r, BR blir mer etablert.

Som sagt før, skal du selge en konsoll, må du ha bra spill, ingen tvil om det. Jeg kan nesten vedde den brukte trusa til Sancti på at late 2007--->og utover vil bli Playstation Comback....

btw: Jackko kommer med ny singel i Nov/Des i år...og alle veit at han skaffer seg en PS3. Etter dette vil salget trolig øke med 500%