Du kan prøve på noe som heter Out Of Order, det er et gratis spill laget av fans av sjangeren. Husker ikke hvor du finner det nå, men på
www.adventuregamers.com finner du sikkert mye informasjon om det du trenger.
Ellers er Flight of the Amazon Queen også gratis nå, og du kan laste ned det på ScummVMs hjemmeside. Det samme gjelder Lure of the Temptress som også er et point'n'click fra Revolution. Rettere sagt det første de lagde, og selv om det ikke holder like høy kvalitet som de andre spillene er dette også ganske artig. Jeg likte det godt hvertfall.
Men uansett, skal du ha noe i butikken kan jeg selvsagt anbefale alt som er av LucasArts point'n'click. Der kan du ikke gjøre et dårlig kjøp, uansett hva du kjøper. Day of the Tentacle, Monkey Island 1-4, Grim Fandango (ikke point'n'click, men bortsett fra annet interface så er sjangeren akkurat den samme. Et av de absolutt beste i denne sjangeren noensinne, spør du meg), Sam and Max, Full Throttle. Kjøp Adventure Pack eller hva de kaller den for, så får du 4 av spillene til en bra pris. Det er det absolutt verdt.
Discworld serien er også populær, og spesielt likte jeg de to første, hvor du spiller med Rincewind. Mange sverger likevel til Discworld Noir, som er et sinnsykt bra spill det også, men jeg har ikke rundet det og derfor kan ikke uttale meg 100%.
Flere gode alternativer:
Kyrandia serien (anbefales sterkt)
Broken Sword spillene
Simon the Sorcerer spillene
Dreamweb (de har hauger av denne i CD-ROM format på Spiderman i Oslo vet jeg)
Cruise for a Corpse (Agatha Christie style point'n'click fra skaperne av Another World og Flashback)
Future Wars
Operation Stealth
Hvis du tør å prøve deg på et tekst-basert spill, som egentlig er i samme sjangeren, men hvor du skriver kommandoer selv, kan du prøve deg på Leisure Suit Larry serien og Police Quest serien. Disse er mine favoritter fra Sierra. Du kan også få Space Quest, Quest for Glory (som er en adventure/rpg hybrid) og King's Quest fra samme utviklere. Spesielt er King's Quest VI å anbefale, dette er også regnet som en av de beste i sin sjanger.
Det finnes sikkert tonnevis av andre jeg har glemt, men du har hvertfall noe å gå etter.