Pokègal

Jo, du er nok den første som har tenkt den tanken, gratulerer.

Over til saken:

Så lenge de ikke gjør spillet så langtekelig og kjedelig som Colosseum, blir det nok bra. Det jeg først og fremst savnet i Colosseum, var Kanto pokemon, turneringer (Noe alà Crystal) med preimer, breeding muligheter, og en MYE bedre story, med mange sidewuest og mye lengere gametid.

epp

firm and correct
Jeg er mer spendt på om det kommer et spill til DSen, og om det blir i 3-D.

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Opprinnelig skrevet av epp@15.12.2004, 14.06
Jeg er mer spendt på om det kommer et spill til DSen, og om det blir i 3-D.
149431​
det blir vel Pearl and Diamond... Tror det er ganske liten sjangse for at det blir full 3D...

Nå må jeg forresten runde Colosseum, Selv om det er dritkjedelig!

Jeg tror ikke jeg, personlig, ville likt 3d på håndholdt. Synes det burde være 2d.

Met blir vel ikke noen nye pokemons nå? Begynner å bli en del å holde styr på, har hørt om Munchlax, som er baby versjonen av Snorlax, men ingen flere.

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Kommer garantert rundt hundre nye... Men jeg håper de blander litt fra alle de tidligere spillene... Munchlax er jo ubrukelig, er det noen som gidder å ha snorlax på teamet?

Snorlax er langt fra ubrukelig.

Rest, snore, body slam og et angrep til. Den har skyhøy defense, og ganske høy attack.

Men jeg er enig i at de burde kombinere de nye med de orginale 150. Og noen nye Legendraiske, en dark hadde gjort seg.

epp

firm and correct
Snorlax er en genial pokémon. Du burde ikke undervurdere den på noen som helst måte.

Som eneste pokémon har den en ability som immunity (kan ikke bli forgiftet), eller thick fat (tar bare halve skaden fra ild og is).

Her har du mitt forslag, det skulle være ganske så innlysende hva dette fører til:

- Toxic
- Rest
- Shadow Ball / Return
- Earthquake

Så det sier seg selv.. Snorlax kan joine mitt team hvilken dag som helst.

Snorlax er konge!
Men eivind ikke lær Snorlax Snore, la han heller noen holde berries så han våkner av seg selv. :tommelopp:
Det er mange andre pokemon som har ability immunity og thick fat!

Ps: er det noen av dere som bruker baby pokemon?

Poenget med rest er at han får tilbake HPen, snore er da genialt, da det tar relativt mye skade, samtidig som snorlax får tilbake HPen sin, uten noe mas om berries. Det siste angrepe ville vært earthquake, shaodowball eller hyper beam. Selv om Shadowball kanskje er lurest.

Jeg sier ikke at snore er dårlig, bare det at og kunne velge angrep er bedre en og ikke kunne velge angrep. Og at det er jo ikke noe positivt at en pokemon sover, bedre og ha en våken pokemon som kan bruke alle sine angrep!

epp

firm and correct
Opprinnelig skrevet av Probility@16.12.2004, 23.19
Det er mange andre pokemon som har ability immunity og thick fat!
150013​
Jeg ordla meg kanskje litt feil, men å si at det er mange andre Pokémons som har Immunity.. er det en mild overdrivelse. Det er nemlig bare Zangoose (en annen tøffing :) ) foruten Snorlax som har den. Så når det gjelder FireRed/GreenLeaf så har jeg jo rett. Zangoose får du kun via trade fra Ruby/Sapphire.

Når det gjelder snore, skal jeg muligens komme tilbake til dette senere.

Ja, jeg overdrev kansje litt. :svette:
Men jeg ser ikke på immunity som en bra ability , siden jeg blir ikke forgifta så ofte. Blir jeg det bruker jeg antidote eller full restore!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tjo! Jeg må tilstå at jeg er psykt fersk på Pokémon. Kjøpte meg Leaf Green i går, og synes det er temmelig artig. :)
Det eneste problemet mitt er at jeg sliter ganske mye med å levle Pokémonene mine. Den jeg har på høyest level er Charmander (lv28), så kommer Spearow på lv17. Har funnet ut at når jeg battler, kan jeg la én Pokémon steppe inn først, så bytte den ut umiddelbart med Charmander som denger fienden og således får begge XP. Det er jo greit, men litt... rart.
Saken er at når jeg skal battle med de jeg har levlet sånn middels (så langt Spearow, Beedrill (eller noe slikt) og Bellsprout), har de ikke nubbsjans. Spearow klarer seg kanskje hvis motstanderen er et par levler lavere, men det er det eneste. Dette gjelder uansett om jeg battler ville eller trainer-mons.
Noen tips...? Hvor kan jeg fange litt kraftigere Pokémon, for eksempel? Og hvor finner jeg sjarmtrollet Pikachu? Trenger jeg noe spess for å finne den?

PS: Før noen sier "OMG iddjott sjek gaemfaqqz": Gidder ikke. Da blir jeg alltid sittende og lese mye mer enn jeg leter etter og får opplevelsen ødelagt.
PPS: Tips for å fange Abra? Den bare teleporterer vekk med en gang...
PPPS: Får nevne at Pokémonene mine sliter selv om jeg passer på type matchups. Bellsprout klasker i bakken etter et par runder selv om det er en vann-mon han slåss mot.

epp

firm and correct
Opprinnelig skrevet av Probility@17.12.2004, 10.23
Ja, jeg overdrev kansje litt. :svette:
Men jeg ser ikke på immunity som en bra ability , siden jeg blir ikke forgifta så ofte. Blir jeg det bruker jeg antidote eller full restore!
150252​
Og her er vi ved sakens kjerne. Nemlig.. skal du trene en Pokémon for å gå battle mode eller story mode? Du kan ikke pøse på med antidote/full heal eller full restore i 2player eller i tower battle. Ser du hvor jeg vil hen?

Så til Yetipants:
Noen monstre går hurtigere opp i levels enn andre. Det er jo ofte sånn at de du bruker lengre tid på å levele, blir sterkere på samme Lv. enn de som bruker kortere tid på å vokse.
Pikachu finner du allerede på Viridian Forest, Route 2. Eller du kan finne den en god del senere ved Power Plant.
For å få fanget Abra trenger du enten litt flaks (med en hurtig pokémon), eller bruk en som kan til å sovne. Du kan senere i spillet faktisk skaffe deg en i Celadon City (Game Corner) mot coins.
Bruk noen som kan elektrisitet mot vannpoke's.
Keep up the good work :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
"Bruk noen som kan elektrisitet mot vannpoke's."
Litt derfor jeg vil ha Pikachu... :svette:
Og... takker for tips. Kom på at det var et par jeg ikke fikk med meg i Mt. Moon også. :)

Etter en stund for du noe som heter Exp.share, da slipper du og bytte pokemon fram og tilbake i kamper. Den deler Exp til de pokemonene du vil skal få exp. Ganske hendig hvis man skal trene opp svake pokemon. :tommelopp:
Jeg tror at man for den av en fyr før man møtter Snorlax for første gang? (eller er jeg helt feil?)
Og man ha fanget et viss antall pokemon for og få den av han!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nytt spørsmål... jeg kommer meg ikke tilbake til Route 2 og den byen som ligger borti der, samme veien som jeg gikk sist. Men! Jeg ser det er en hule som heter Diglett's Cave, og den later til å kunne lede dit. Problemet blir da at jeg er altfor svak til å komme meg gjennom den... noen andre måter å komme seg rundt på?

Yetipants:

Anngående pokemons:

Du startet med Charmander, den er type ild,da er det altid greit å ha en god pokemon med motsat type, nemlig vann. Jeg ville gått for Gyarados (utvikles gjennom Magikarp, som du får kjøpt utenfor rock tunnel og fanget de fleste steder), Spearov er en temmelig laber pokemon, med veldig avrage stats, jeg ville heller gått for Pidgey. Bellsprout er en knall pokemon, den utvikler seg til weebinbell og så til Victorybell (med leaf stone), som er en grom faen, hold den i laget ditt, og bruk leaf stone rundt lvl 40/50. Et godt tilskudd til laget ditt ville være Pikachu (som fanges i den "bug" skogen, etter Viridian by, og Nidoran (Male), denne utvikler seg til Nidoking, som er en skummelt kraftig faen.

For å fange Abra må du enten ha veldig flaks og fange den på en ball, eller ha en pokemon som kan paralyze/hypnosis angrep

Uten om å levle opp, så er repel en fin ting når du skal igjennom Diglets cave, den får du kjøpt på Pokemarten.

Og husk, spar for guds skyld på moon stonene dine, ikke bruk den på Clefary etc. men på Nidoking/queen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jaiks, mange flotte tips her. :)
Spearow ble til Fearow i går kveld, og jeg fanget både Diglett og Dugtrio (sistnevnte på level 29!!!, så jeg har den på 31 nå - den er min sterkeste sammen med Charm...eleon...? Går surr). Bellsprout tålte sånn ca. pøkk, så jeg har ikke brukt den noe spess. Pidgey har jeg på level 18 nå... får levle de to litt mer.
Har også Sandshrew, som jeg har brukt en del tid på... er det noe vits i?

Du må tenke på typene, du har et litt molbo lag nå;

Du har to Flying pokemon, og når Charmeleon utvikler seg til Charizard (lvl 36) får du tre. Du har Dugtrio, som er en utmerket pokemon, og Sandshrew, det er to pokemon av samme type (ground), noe det er lite vits i. Prøv å variere teamet ditt mer, jeg kan gi deg noen forslag:

Gyarados - Water/flying. Utrloig sterk pokemon, kan lære thunder.
Nidoran (Male) - Skyhøy attack som "voksen"
Pikachu - De fleste strømpokemon er overlegne i "storymoden," og denne lille musa er en av de bedre.
Drowze/Hypno - Psychic er altid bra, kan byttes ut med Abra.

Ellers er det bare å trene de du liker best, og variere i typer.

www.serebii.net er en fin side, med mye nyttig info.