Pokémon Online

#1
Ja, jeg tror det var Psycho Mantis her på forumet som introduserte meg for ideen. Siden har jeg vært helt hektet på tanken om et Pokémon MMORPG. Jeg kan ikke komme på noen eksisterende RPG-serie som passer bedre for MMORPG-sjangeren enn Pokémon-serien. Konseptet er som skapt for å være MMORPG.

Det virker som om det ikke bare er meg og Psycho Mantis som drømmer om et slikt spill. IGN.com har lagt ut en artikkel hvor forfatteren, Cory Faller, kommer med ideer og godt forklarte forslag til hvordan er Pokémon MMORPG kan bli. Han mener også at Pokémon-konseptet er skreddersydd for MMORPG-sjangeren.

Opprinnelig skrevet av Cory Faller@ign.com
Why a MMORPG? Think about the Pokémon universe. There isn't a main character. There isn't a grand evil looming somewhere that only you can stop. The universe is full of trainers that are all striving towards an identical goal. "Become the Pokémon master!" You are one of hundreds, likely thousands. The idea behind the Pokémon games has always been that you are competing against those like you, those with the same ambition, to complete your quest. The question becomes, why can't the way you play the game mimic this system? Instead of competing against various trainers that are mere AI constructs, imagine constantly playing against other real-world gamers. No longer are you trying to defeat a trainer that has been programmed to fight, you are facing off against another human being who wants to become the Pokémon master just as much as you do. The very nature of the game universe is mimicked by the way the game is played.
Jeg ser også at det har dukket opp bilder som:


Ergo: Det virker som om folk er lystene på et Pokémon MMORPG. Så kommer det STORE spørsmålet. Er det i det hele tatt den minste sjanse for at et slikt spill kan komme til å se dagens lys? Med Nintendos foreløpige online policy ser jeg mørkt på saken.

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette emnet, så jeg spør bare igjen: Tror noen at det er sjanse for at Nintendo kan komme til å utvikle et slikt spill? Post deres tanker om saken her. Og hvis noen har noen glupe ideer å komme med angående dette spillet, er det bare å poste dem her.
 
#2
At Nintendo går online ved deres neste stasjonære konsoll, har jeg faktisk tro på. Og at de da vil lage et Pokémon-spill med online-muligheter, det har jeg også tro på. Men om de kommer til å lage et Pokémon-MMORPG med det første, det har jeg liten tro på. Om det en eller annen gang vil komme... Ja, man kan jo bare håpe. Konseptet passer perfekt til det, og det burde vel Nintendo se.

Men vi får nok garantert et Pokémon til Nintendo DS, og det blir nok fullt mulig å spille det via WiFi, men da kun til å bytte Pokémon, samt å spille mot andre i spesielle rom der man kan koble seg "online".
 
#5
jeg òg, har også tenkt på det der, mange ganger.
men med det wifi opplegget, er det da mulig?
har ikke helt skjønt det :svette:
 
#9
Jeg har tenkt på dette siden tidenes morgen (1996, da Pokemon Red ble sluppet).

Hadde indeed vært genialt med en pokemon online konsept, i en liten stund håpet jeg faktisk på at colosseum hadde denne fuksjonen, noe jeg ikke kan fatte hvordan nintendo kunne droppe (Colosseum var bare en stor skuffelse innenfor "trene-pokemon-og-sloss" -type spillene innenfor pokemon).
 
#11
Det hadde vært konge med et sånn spill, det er jo et av de beste spillene på Game Boy, også går det jo ut på å bli den beste. Og det hadde vært kult, gått rundt å trent dem opp mot andre fra andre steder i verden mens du snakker med dem om alt mulig. Også settes det opp en liste en gang i måneden på den som er best i Pokemon turneringer. Har tenkt på det litt da. Tenk dere så mage andre man kan spille mot alltid noen som er bedre enn deg. Som du har lyst til å slå
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Pokémon-spillene er da rå. Animen er... ikke rå. :p
 
#15
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis+26.09.2004, 01.04-->
Opprinnelig skrevet av Agahnim@23.09.2004, 18.26
<!--QuoteBegin-maffakka
@23.09.2004, 15.30
hadde også vært kult med zelda
107029​

Zelda er ikke akkurat egnet til online spilling.
107145​
Med ett unntak. The Legend of Zelda: Four Swords Adventure!
108400​
[/b]
Four Swords er et multiplayer-spill, ja, men dette egner seg absolutt ikke som et MMORPG (som var det jeg siktet til). Det eneste et Zelda-MMORPG ville hatt til felles med andre Zelda-spill er tittelen ...

Men det hadde vært tøft å kunne spilt Four Swords over nettet, ja.
 
#16
Hvis de noen gang lager et Pokémon-MMORPG, så håper jeg virkelig at de tar vekk levelsystemet. Eller, erstatter det med et mer virkelig og usynlig system. Slik at man f.eks. kan trene Sandslashen sin til å motstå vann ved å trene den i/ved vann i en lengere periode o.l.

Men dette er noe jeg tviler kommer til å skje.
 
#17
Pokèmon Online ftw!

Hadde vært genialt! Bare det ikke hadde blitt et B-MMORPG som ingen spiller...
Noe skikkelig knakanes bra! Det hadde vel kanskje Nintendo fått til?
 
#18
Jeg tror ikke spørsmålet ligger i om de vil få det til, men heller om de ønsker å ta Pokémon-serien i den retningen. Til tross for at Nintendo nå sier at de vil satse stort på online-spilling i neste generasjon, stiller jeg meg allikevel tvilende til at Nintendo vil gi oss et MMORPG. Vi vet alle at MMORPGer i dag krever at man betaler månedtlige avdrag, og det er ikke uten grunn. Det er ikke gratis å holde dem live, og dermed må kundene være med å betale. Det virker som det er veldig viktig for Nintendo at alle deres online-tilbud er gratis, så med mindre Nintendo finner en måte å drive et Pokémon MMORPG uten å måtte kreve penger for det, tviler jeg på at det vil se dagens lys.

Freezar: Liker ideen din om at man kan herde sine Pokémon, men jeg ser helst at levelsystemet forblir. Levelsystemet og ideen din kan fint kombineres. :)
 
#19
Eller hvorfor ikke bare ha en 3D versjon av a'la de gamle pokemonspillene og når man kommer til f.eks treningsentere eller pokemon ligaen som kan man spille online mot andre folk. Det hadde vært kult. :)
 
#20
Pokemon online hadde vært tøfft!

helt siden jeg begynnte å spille wow så har jeg tenkt på et lignene spill bare med pokemoner..:)