[Multi] Prepare to die again (and again)! Dark Souls II - Husk spoilertagg!

demake

Seksuelt godteri
Ja, så i dag da, skulle jeg få revansj på hu derre kjerringa som summoner masse dritt. Starta greit. Hun summonet
Velstadt :penga:
Men denne gangen fant jeg en fin taktikk der jeg kunne kite dem begge rundt rommet og pepre henne med piler etter jeg hadde rulla unda et slag. Du vil ikke tro hva som skjedde. @ikkeklikk
Hun summonet enda en Velstadt

:penga:
 
Etter min menig er DLC'en det beste i hele spillet atm, untatt den bossen @demake nevnte først da, synes ikke den var noe særlig. Den er nok med som en "gimikk" men meh, de to andre bossene i DLC'en er AMAZING da.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så joda, Dark Souls II er vel played out nå som Bloodborne er ute? Lite da, det har akkurat droppa en ny versjon kalt Scholar of the First Sin til el consolas og datapese. Men! Men? Jo, øh, det er litt komplisert. Den gamle versjonen av DSII er blitt oppdatert på PC iallfall, slik at du får en del av forbedringene fra den nye utgaven (men ikke alle). Og... så er det kommet en helt ny versjon, som lover x64/Direct3D11-græffiks, flere onlinespillere samtidig, 60fps, enda mere græffiks og tweaks og sånt slik at ting er flytta rundt og det er mere vanskeligheter og sånt. Men! Denne utgaven må kjøpes, og avhengig av om du har DSII fra før av, om du har DSII med alt av DLC fra før av eller om du ikke har det i det hele tatt så koster det forskjellige mengder dineros på Steam. Jeg hadde DSII med alt DLC fra før av så jeg betalte en hundrings. Men... da må jeg starte på nytt og jeg får ikke lov å spille med folk som spiller gammal versjon. Så... det er mas og fjas.

Men er'e no' bra'a? Det er fortsatt Dark Souls II, iallfall. Det er litt tweakings på ting, og i Things Betwixt kan du nå ikke tusle gjennom den siste tåkeporten før utgangen uten en Fragrant Branch of Jår. Og det er en sånn satans enøyd flodhest-dingus i bekken på starten av Forest of Fallen Giants, og fiendene er flytta litt på (og Heide Knight har gått hjem og lagt seg). Og spillet kjører i 60fps og har bittelitt mere effekter (verdt å merke seg at GeDoSaTo ikke fungerer med DX11-versjonen). Så... øh, kjøp det hvis du har en PS4 og vil progejme Dark Souls II antar jeg, eller hvis du ikke eier det allerede til PC. Kommer nok til å spille det mer, fordi det er fortsatt Dark Souls II og det er fortsatt kult.
 

Lodin

Der Waaaah
Ifølge Digital Foundry har spillet fortsatt buggen som dreper utstyret ditt fortere om spillet kjører i 60FPS. Derfor er det såklart bare på PC og PS4 man treffer på det problemet. :p
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Er ennå litt forvirra ang. Førstesynderens Student-edition. Må man kjøpe dlc-ene igjen eller er de innebygd? Eksisterer de i det hele tatt?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Førstesnyteskaftets Skoliose har med alt av DLC innebygd, ferdig snakka. Pr0gama det litt i går og det er litt både og, turen opp til andrebålet i Kjempeskævven er litt mer intens pga. en snikskyter på brystningen og en Ironclad når du kommer opp og det er jo artig, på den annen side er sneak preview på The Pursuer bare reint kødd nå fordi det er fire-fem adds på taket som aggroer øyeblikkelig. Turen inn i borggården etter Pate er antiklimaktisk så det holder; den var lettere enn før fordi alle fiendene nå spawner inni huset og du bare kan kite dem gjennom døra og direkte ned på spydet. Når det er sagt leste jeg rivju hos Eurogamer og de avslørte at i den låste bastillen så spawner det plutselig Pursuers rett bak deg og sånt, så det kan jo bli interessant. Tenker iallfall å gå den ruta, vil spare Heidis tårn til seinere.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bæm, fiksa durabilitetsbøggen. Nice.
 


Inntrykk så langt: Meny-musikken er veeeldig pompøs og bombastisk. Vet ikke helt hva jeg synes om det, siden jeg likte hvordan Demon's og Dark Souls sparte på øyeblikkene hvor slik musikk passet. Du vet, sånn at det føltes som at de hadde litt betydning? Hvis dette er meny-musikken til det fulle spillet lover ting dårlig og så blirre boikott!

Neida, joda osv. Gleder meg uansett til å få spilt detta på fredag. Ordentlige inntrykk kommer senere, med andre ord.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Antar det ikke bare er å laste ned og teste den der?
 
Og såå var første sesjon ferdig. Serverne var åpne i tre timer og med unntak av én disconnect og én crash gikk alt smooth. Serverne er åpne i morgen og på søndag også, men føler jeg fikk sett det meste de hadde å vise fram. Tok det jeg antar er den eneste bossen, men det var ingenting som sendte meg ut av spillet etter det så dassa litt mer rundt på utkikk etter hemmeligheter. Fant noen snarveier og en nøkkel, men rakk akkurat ikke å nå døren jeg antar at den åpner (den eneste jeg fant som var låst). Ikke så farlig, med unntak av et par våpen var alt man kunne finne Pine resin, Alluring skulls og Fire Bombs uansett :p

Så... Det viser seg jo at dette sjokkerende nok er mer Dark Souls. Det ser veldig bra ut, bildekvaliteten føles renere enn i Bloodborne (betaen er på PS4) og det virket å kjøre litt glattere også. Stilistisk er det mest i tråd med Dark Souls 2, noe jeg ikke er så veldig glad for, men må si jeg gleder meg til å få testa dette på en PC med gloriøs oppløsning og heseblesende bildeoppdateringsfrekvens.

Kampsystemet føltes veldig kjent med en gang, men ser også mye bedre ut enn før. Sånn rent estetisk. Av konkrete forandringer er det noen veldig tydelige helt fra starten av, som at forskjellige skjold har helt forskjellige funksjoner knyttet til L2-knappen. Av de fire jeg prøvde kunne to parrye med forskjellige animasjoner og timing, ett ga deg en animasjon som buffet angrep og det jeg likte best lar deg skifte stance og derav ha nye angrep tilgjengelig. Å buffe seg selv, pluss å bruke disse spesialangrepene bruker av mana-baren (tilbake fra Demon's Souls) som fylles via nye, blå estusflasker. Flere valgmuligheter i kamp er selvfølgelig en god ting og jeg brukte de forskjellige mulighetene en stund, men endte pga. tidspresset med å holde meg til gamle taktikker. Som å backstab-spamme. Man kan backstab-spamme igjen, på samme måte som i DS1, selv om man også har charge-attacks på R2 som i Bloodborne :psyduck:
Akkurat det føles litt som da de la til ekstra healing items i DS2. De hadde et jævlig bra system og så tukler de med det som om de ikke fikk med seg at de slo spikern gjennom planken sist gang. Altså, det var noen Black Knight-kopi-fiender som hadde et bakoverangrep som motvirka det littegrann, så kanskje de har det i bakhodet, men jeg vet ikke... Synes Bloodborne sitt system funka helt femenalt jeg da. Uansett, kampsystemet føles bedre enn i begge de foregående Dark Souls-spillene i hvert fall. Håper de fortsatt har grader av dodge-hastighet slik som i DS1 og 2 da, for i betaen spratt alle de fire classene rundt som sirkusartister. At rask dodging var en essensiell del av Bloodborne kan jeg respektere, men vil ikke at de skal fjerne motvektene man må ta hennsyn til i akkurat denne serien...

..som kanskje er litt ironisk når det jeg har å klage på er at alt, med noen betydelige forandringer til tross, føles litt for kjent. Det er en borg. Det er en drage. Det er enkle, zombie-lignende fiender og så er det riddere. Som i Dark Souls 2 er nesten alle fiendene humanoide, bortsett fra hundene. De er kopiert ut fra Bloodborne. Brettdesignet er bra, men hadde nok truffet mye hardere om det ikke var for at vi allerede har spilt Undead Burg og Boletaria. Det virker også som at de har skvisa inn alt for mange fiender.. Håper at dette er pga. demo-hensyn.

Så ja... Jeg husker at jeg gleda meg i tiden før Dark Souls 2 og Bloodborne kom ut. Men denne gangen merker jeg at jeg ikke klarer å mane fram så veldig masse entusiasme. Ikke pga. at det ikke er bra, men mer fordi jeg merker jeg rett og slett trenger mer pusterom.
 

demake

Seksuelt godteri

\o/\o/\o/\o/\o/
 
Dø, Dø Dø.

Den forrige posten min om dette spillfaenskapet her tidligere i tråden kan dere bare se bort ifra.

Dette er andre gang jeg kjøper spillet, og jeg MÅ jo bare prøve det en gang, ikke sant?

Jo det skal jeg si dere at jeg gjorde.

Etter å ha blitt lei av Bloodborne og med den tanken i hodet at "Jeg kan da vel ikke være SÅ elendig" prøvde jeg Dark Souls 2 scholar of the shit enda en gang. Denne gangen med tålmodighet, og med en del mindre tanker i hodet.

Starta veldig bra. Kjørte på med Cleric fordi det hørtes kult og enkelt ut. Men så feil skulle jeg ta. Ble så grisedrept i de få områdene jeg husker første gang jeg prøvde. Fikk juling i skauen som bare faen. Mista ikke motet. RIngnes ved min side Kjempa jeg lenge og tappert. Prøvde å farme sjeler rundt i den andre bonfiren du kommer til bare for å prøve å jukse meg til seier men spillet ville ikke det. Jeg ble drept og drept og drept. Til slutt lærte jeg meg hvor ting var. Utviklet en liten form for retningssans, begynte å pugge litt angrepsmønster, og vips rota jeg meg borti den første bossen. Skjønte ikke med en gang at det var et bossområde jeg var i, siden tåken jeg tidligere gikk gjennom bare var et nytt område, men kampen var i gang og jeg slo, rulla, dodga, og klarte med nød og neppe å drepe den store kjempen.
Og vipps var alt godt igjen. masse sjeler, levels og alt det der.

Tålmodighet har altså vist seg å være nøkkelingrediensen jeg manglet for å komme meg i gang.

Videre tulla jeg meg bort i Heides tower. Fant fort ut at jeg bare kunne farme de store vaktene for sjeler, men etter en liten stund med det ble jeg lei og prøvde å bare løpe som om namsmannen var i hælene til jeg fant enda en tåkedør. Snubla gjennom denne og ble vettskremt av bossen som møtte meg. Tenkte først "Jeg venter og ser hva han gjør før jeg prøver å angripe" idet han slår etter meg, jeg hopper unna, han prøver å stikke meg, men ender opp med å ta selvmord og skjenke meg en hel masse sjeler.

Badassery kaller vi dette. Plutselig skyter jeg opp i stats og tenker at hey, dette spillet er faktisk ganske kult.

Også havner jeg borti Huntsman Copse.

Alt kan drepe meg. Absolutt alt. Hele tiden. Jeg er alltid bare et angrep unna å bli drept. Driver å møter borti noen nye fiender, rekker såvidt å heale meg før de eter livet mitt og jeg får inn det siste slaget med 5% hp igjen.

Men jeg fortsetter. Tenker nå etter 2 bonfires i Huntsman Copse at det ikke kan være så langt til neste, så jeg utforsker som den valpen jeg er. roter meg borti feil fiende og vipps er jeg borte. Igjen.

Mister litt motet etter å ha kjørt meg fast i dette hølet. Så jeg drar tilbake til skauen for å drepe noen enkle fiender og få tilbake litt fighting spirit. Blir lei og stikker til dama for å levle, når jeg oppdager at det er et helt nytt område jeg kan komme til. Nemlig Jævla besatte Ingenmannshavn.

Å gud som jeg dør. Jeg dør og dør og dør og dør og dør. Hittils har ikke dette skjedd meg. Jeg møter motstand fra alle kanter. Der jeg tror jeg er trygg, kommer det plutselig en liten satan for å vise meg hvor skapet skal stå. Jeg føler meg som en pose restavfall klar til å brennes.

Også plutselig kommer jeg meg videre. Jeg vet hvor fiendene er, og jeg vet sånn cirka hvor jeg skal prøve å komme meg, men når jeg kommer meg halvveis, treffer jeg borti noen store svarte monster med lange armer som knuser meg sønder og sammen.

Også finner jeg ut at jeg skal prøve ut den her human effigy saken som jeg har 7 av. Vips er summon sign på bakken og vips kommer det en kar som er helt viking. han skalper alt som er og baner vei for meg sånn at jeg bare kan løpe bort til skipet. Kommer til skipet, overlever, og ender med å ta bossen på første forsøk.

Igjen, badassery dette her. Blodet pumper og jeg havner til dette Bastille stedet. Klarer ikke å lokalisere meg fordi jeg bare dør og dør og dør igjen.

Jeg blir lei spillet og ender med å ta et par dagers pause. Slapper av, googler littegrann etter no lore, om hvem jeg er, og hvorfor jeg løper rundt å dør. Så syns jeg hele denne Kong Vendrick storyen høres litt interessant ut, og jeg bestemmer meg for å fortsette. Men det skjer bare ikke. Jeg suger. I frustrasjonen havner jeg tilbake til skauen hvor jeg finner døra til den helsikes pursuer bossen. Klarer han etter noen forsøk, også er jeg på basilla igjen, men på et annet område.

Herfra går ting ganske smooth helt til jeg treffer borti synderen sjøl. Finner plutselig ut at våpenet mitt angriper på en helt annen måte. Jeg kjører greatsword, og det at jeg plutselig kan stabbe med r2 viser seg å være en velsignelse, siden jeg stort sett kan drepe alt på 2 slag.

Jeg er forsiktig med å oppgradere våpen, siden jeg har hørt at du bare kan oppgradere x antall våpen gjennom hele spillet. Og jeg rocker jo greatsword så naturligvis vil det være fornuftig å upgrade det, og det er nettopp det jeg gjør.

Med greatsword5+ i hånd failer jeg igjen og igjen på syndersatan. Til slutt tar jeg han. Jeg tar han, og de neste tre bossene jeg treffer på i løpet av en jævla kveld.

Eter det som er av fiender rundt meg. Klarer å ikke falle ned noe sted, bare spille forsiktig å stabbe alt jeg ser i ryggen.

Så etter en hel masse om og men havner jeg på en viss edderkoppboss. Rett før kampen ser jeg at jeg faktisk ikke har brukt greatsworden min. Men mitt 2+ oppgraderte longsword.

Viste seg at alle de siste timene jeg har slitt med å komme meg videre, har det bare vært pur skills (og bittelitt flaks)

Det va en giga moralboost skal jeg si dere. Jobber nå med å fullføre siste delen pluss dlc.

Elsker dette spillet.
 
Jaja, nå veit jeg det å.

Har vært i kloakk, som jeg fikk klaustrofobi av. Syns skavengreia var litt kul egentlig. Daua på første forsøk fordi jeg ikke hadde koll på debuffsa mine.
Fortsatte nedover i dypet til jeg fant en bonfire og kom meg til helvete vekk.

Ferden videre har tatt meg gjennom Earthen Peak, og noen andre områder jeg ikke heelt husker navnet på, men har tatt poison dama å han der dodraugmonster demon.
Kom til Iron Keep hvor jeg med hjelp av trofaste Lucatiel of Mirrah drepte Smelter Demon på første forsøk, men fasan for en stygging. Han tok 70% av hpen min bare ved å se på meg.

Videre i Iron Keep har jeg begynt å miste gutsen litt. Fiendene kommer fra alle kanter, det er bueskyttere og Turtles som kverker meg som ingenting. Blir alltid drept rett etter den tåka som bare for å føkke med deg viser seg å ikke være en bossbattle bak.

Tenkte jeg skulle vente litt med den plassen og våge meg videre ned i gøttern og det har gått forholdsvis bra. Har tent mange lykter rundt omkring og funnet Black Gulch. Men her stopper skillsa mine.

De faensforpulte rævstatuene med de fittepilene som hver jævla gang får meg til å rulle rett borti den Zelda hånda som eter meg på ett slag kan brenne et visst sted.
Klarte å spurte bort til bossen bare for å bli drept igjen, igjen, og igjen. Nå har jeg fått en sånn angst for at jeg kanskje har sløst bort statsa mine. Ikke brukt riktig våpen, eller rett og slett har baller.

Faen.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det der er ikke samlerutgaven, men prestisjeutgaven som koster et solid firesifret beløp. Samlerutgaven er helt identisk bortsett fra at det er en litt mindre handlingsfigur slik at prisen ikke blir helt krise.

2962898-collector.jpg