Og såå var første sesjon ferdig. Serverne var åpne i tre timer og med unntak av én disconnect og én crash gikk alt smooth. Serverne er åpne i morgen og på søndag også, men føler jeg fikk sett det meste de hadde å vise fram. Tok det jeg antar er den eneste bossen, men det var ingenting som sendte meg ut av spillet etter det så dassa litt mer rundt på utkikk etter hemmeligheter. Fant noen snarveier og en nøkkel, men rakk akkurat ikke å nå døren jeg antar at den åpner (den eneste jeg fant som var låst). Ikke så farlig, med unntak av et par våpen var alt man kunne finne Pine resin, Alluring skulls og Fire Bombs uansett
Så... Det viser seg jo at dette sjokkerende nok er mer Dark Souls. Det ser
veldig bra ut, bildekvaliteten føles renere enn i Bloodborne (betaen er på PS4) og det virket å kjøre litt glattere også. Stilistisk er det mest i tråd med Dark Souls 2, noe jeg ikke er så veldig glad for, men må si jeg gleder meg til å få testa dette på en PC med gloriøs oppløsning og heseblesende bildeoppdateringsfrekvens.
Kampsystemet føltes veldig kjent med en gang, men
ser også mye bedre ut enn før. Sånn rent estetisk. Av konkrete forandringer er det noen veldig tydelige helt fra starten av, som at forskjellige skjold har helt forskjellige funksjoner knyttet til L2-knappen. Av de fire jeg prøvde kunne to parrye med forskjellige animasjoner og timing, ett ga deg en animasjon som buffet angrep og det jeg likte best lar deg skifte stance og derav ha nye angrep tilgjengelig. Å buffe seg selv, pluss å bruke disse spesialangrepene bruker av mana-baren (tilbake fra Demon's Souls) som fylles via nye, blå estusflasker. Flere valgmuligheter i kamp er selvfølgelig en god ting og jeg brukte de forskjellige mulighetene en stund, men endte pga. tidspresset med å holde meg til gamle taktikker. Som å backstab-spamme. Man kan backstab-spamme igjen, på samme måte som i DS1,
selv om man også har charge-attacks på R2 som i Bloodborne 
Akkurat det føles litt som da de la til ekstra healing items i DS2. De hadde et jævlig bra system og så tukler de med det som om de ikke fikk med seg at de slo spikern gjennom planken sist gang. Altså, det var noen Black Knight-kopi-fiender som hadde et bakoverangrep som motvirka det littegrann, så
kanskje de har det i bakhodet, men jeg vet ikke... Synes Bloodborne sitt system funka helt femenalt jeg da. Uansett, kampsystemet føles bedre enn i begge de foregående Dark Souls-spillene i hvert fall. Håper de fortsatt har grader av dodge-hastighet slik som i DS1 og 2 da, for i betaen spratt alle de fire classene rundt som sirkusartister. At rask dodging var en essensiell del av Bloodborne kan jeg respektere, men vil ikke at de skal fjerne motvektene man må ta hennsyn til i akkurat denne serien...
..som kanskje er litt ironisk når det jeg har å klage på er at alt, med noen betydelige forandringer til tross, føles litt for
kjent. Det er en borg. Det er en drage. Det er enkle, zombie-lignende fiender og så er det riddere. Som i Dark Souls 2 er nesten alle fiendene humanoide, bortsett fra hundene. De er kopiert ut fra Bloodborne. Brettdesignet er bra, men hadde nok truffet mye hardere om det ikke var for at vi allerede har spilt Undead Burg og Boletaria. Det virker også som at de har skvisa inn alt for mange fiender.. Håper at dette er pga. demo-hensyn.
Så ja... Jeg husker at jeg
gleda meg i tiden før Dark Souls 2 og Bloodborne kom ut. Men denne gangen merker jeg at jeg ikke klarer å mane fram så veldig masse entusiasme. Ikke pga. at det ikke er
bra, men mer fordi jeg merker jeg rett og slett trenger mer pusterom.