Prey (PC, 360)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Fordi du er en bjørn, og bjørner interesserer seg ikke for FPS.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#24
Kjøpte det nå nettopp over Triton. (noe lignende steam). Spillet koster 49$ noe som tilsvarer rundt 310 norske kroner. Demoen var steike fet og milevis foran nevnte Doom 3 og Quake IV. Gleder meg som et skakkkjørt piano til å spille det i natt. Det blir en slitsom dag på jobben i morgen, men det er verdt det for et spill som blandt annet groteskt portretterer barn som blir rivd i filler av onde ånder og masse annet småsnacks. Status report kommer muligens hvis det finnes mer som gjør inntrykk.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#25
Jepp jepp, da ble dette rundet i to lange sesjoner. Spillet sakket litt ned etter delen som er på demoen, men det holdt fortsatt godt tempo, og det var mye stilig gameplay basert på endring av gravitasjonens retning og portalfunksjonene. Gode våpen og spesielt stilige effekter. Historien er ikke så god som visse amerikanske nettsider proklamerer, men den holder nogenlunde vann. Stilig å følge med på radioinnringninger igjennom historien.
Litt enkel skytedel, selv om det egentlig ikke gjør noe da mye av spillbarheten er basert på puzzles. Fullførte det i følge spillet i løpet av 6 og en halv time, men det føles mye lengre enn for eksempel Half Life 2: Episode 1. Alt i alt en god opplevelse til 300 spenn. Rundt 8/10 kan vi vel si.

:)
 
#26
Pray var eit fryktelig dårlig spel. minner meg om quake serien(hater den) grafikken var det einste plusse med dette spele. Singelplayer var ein suppe uten like. Mulitplayer vill eg ikkje snakke om så dårligt det var!
Pray R.I.P
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#27
Så det var dårlig, men du nekter å si hvorfor? Utrolig interessant lesning.
 
#28
Eg har ein heil lapp som det står kvifor.

Det minner meg om Quake.
Singelplayer var kjedeligt og bare masse rot.
Likte ikkje atomsfæren i spele.
Multiplayer ver bare masse splatt og drit.
Osv


sån bedre? :hehe:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#29
Hopp i elva.
 

Lodin

Der Waaaah
#31
Hva med det faktum at spillet byr på null utfordring? Når man mister alt livet i Prey blir man brakt til en åndeverden hvor man skyter flyvende hoder og når man har tatt noen av dem respawner man tilbake der man kreperte. Fordi man ikke kan dø er det heller aldri noe insentiv for at man skal være forsiktig eller spille litt stilfullt. Istedet bare pløyer man gjennom alt som en suicidal villmann og det blir litt slitsomt i lengden. Dette er og grunnen til at folk bruker max 6 timer på å komme gjennom hele greia.
Det er en artig ide' å la spilleren være udødelig i en FPS, men det funker i praksis ikke.
 
#32
SITAT(Lodin @ 16.07.2006, 00.35) 14794
Hva med det faktum at spillet byr på null utfordring? Når man mister alt livet i Prey blir man brakt til en åndeverden hvor man skyter flyvende hoder og når man har tatt noen av dem respawner man tilbake der man kreperte. Fordi man ikke kan dø er det heller aldri noe insentiv for at man skal være forsiktig eller spille litt stilfullt. Istedet bare pløyer man gjennom alt som en suicidal villmann og det blir litt slitsomt i lengden. Dette er og grunnen til at folk bruker max 6 timer på å komme gjennom hele greia.
Det er en artig ide' å la spilleren være udødelig i en FPS, men det funker i praksis ikke.
[/b]

Jøsses! takk, Lodin. For at du fikk meg til å IKKE kjøpe Prey! det blir heller Kampen om Midgard i morgen ja :hehe:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#33
Jeg prøvde demoen i går og var ikke like imponert som jeg var på E3. Plusspoeng for å bringe inn nye typer våpen, så man slipper altfor utslitte pistol->shotgun->submachinegun->etc-oppsettet. Likevel mangler våpnene fullstendig trykk og feeling, det oppleves som om protagonisten holder et stykke pappmasjé som på magisk vis får fiender til å dø.
Leveldesignet er et tveegget sverd. De har gjort en god jobb med å implementere portalene og få skipet til å se knallbra ut med nasty svulmende organiske greier her og der, men det blir litt småforvirrende etter hvert som man beveger seg gjennom. Likevel vil jeg si at forvirringa er litt av poenget (protagonisten kommer med kommentarer om det titt og ofte) pluss at det sikkert ikke er mer enn en vanesak.

Noe jeg likte ved spillet var atmosfæren, figurene beveget seg på en naturlig måte og voiceactinga var ikke så aller verst. Spesielt likte jeg hovedfiguren som kommer med masse innspill og kommentarer ("What the--? This is fucked up! No, THIS is fucked up!") til det som skjer underveis. Spillet er grei skuring og jeg regner med mange vil like det.
Men ikke jeg.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#34
SITAT(Lodin @ 16.07.2006, 00.35) 14794
Hva med det faktum at spillet byr på null utfordring? Når man mister alt livet i Prey blir man brakt til en åndeverden hvor man skyter flyvende hoder og når man har tatt noen av dem respawner man tilbake der man kreperte. Fordi man ikke kan dø er det heller aldri noe insentiv for at man skal være forsiktig eller spille litt stilfullt. Istedet bare pløyer man gjennom alt som en suicidal villmann og det blir litt slitsomt i lengden. Dette er og grunnen til at folk bruker max 6 timer på å komme gjennom hele greia.
Det er en artig ide' å la spilleren være udødelig i en FPS, men det funker i praksis ikke.
[/b]
Vel, for meg funka det evig mye bedre enn den evinnelige Quicksavinga nesten alle andre FPS-er innehar. Åndeverdenene gjør faktisk at spillet holder deg interessert mye lenger, og at man ikke må backtracke områder om og om igjen eller laste inn området på nytt med quickload. Det fungerer overraskende bra.

Jeg må si at jeg liker måten Far Cry gjør det på best, da man blir tvunget opp på tå og faktisk bryr seg om hvor mye helse man mister. Men Preys metode er slettes ikke verst den heller.

Buggz: Lyden på våpnene er faktisk veldig bra. Musikken og lydene i hele spillet er faktisk veldig top notch. Vet ikke hvorfor du ikke synes det er mye trøkk i våpnene. Sub-en min fikk i alle fall trent seg greit, og det høres ikke overdrevent ut, bare tungt og røft.
 
#35
Dette spillet hadde vært evig mye bedre hadde 'puzzle'-sekvensene faktisk vært utfordrende. Jeg tror jeg kun slet bitte litt med en av dem av den enkle grunn at jeg ikke var vandt med tyngdekrafts-endringen.
Men ellers imponerer Prey utrolig med nye elementer. Det ble aldri kjedelig å skyte folk som sto i taket eller på veggene (fra spillerens perspektiv) for å se halvparten av dem falle brutalt.
Detaljene til characterene var ganske fantastiske sammen med resten av miljøet.
Lyden i spillet var en ganske utrolig. Jeg legger sjeldent merke til det, men Prey imponerte ihvertfall meg storveis, selv om jeg skulle ønske at det lille de hadde av lisens-musikk ble brukt litt mer.
Det som irriterte sånn noenlunde var at utviklerne prøvde å gjemme det kjedelige-leveldesignet ved hjelp av portaler, som virket den første timen... dem lurte meg.
Våpnene føltes greie ut, men følte at dem ble litt kjedelige. Savnet det man kunne gjør i Duke Nukem 3D som var å sparke i stykker de nedfrossete fiendene... noe som ikke bør ansees som kritikk.. jeg ville bare knuse dem...
At hovedriflen produserte ammo gjorde ikke spillet noe særlig utfordrende. At mann ikke kunne ordentlig dø virket egentlig ganske greit... syntes det var ganske underholdene med det spirituelle skytegalleriet...
 

Lodin

Der Waaaah
#36
Trailer for , et puzzle spill som følger med HL2: Ep2. Her snakker vi kreativ bruk av portaler, i motsetning til Prey som i praksis kun bruker dem til dører etter en times spilling. <_<

EDIT: Håh, det er laga av noen av folka som stod bak Narbacular Drop.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#37
Oh gawd! Jeg vet om jeg spill jeg skal skaffe med én gang det kommer ut. Chésus, det der så ultratøft ut.