SITAT(Lodin @ 16.07.2006, 00.35) 14794
Hva med det faktum at spillet byr på null utfordring? Når man mister alt livet i Prey blir man brakt til en åndeverden hvor man skyter flyvende hoder og når man har tatt noen av dem respawner man tilbake der man kreperte. Fordi man ikke kan dø er det heller aldri noe insentiv for at man skal være forsiktig eller spille litt stilfullt. Istedet bare pløyer man gjennom alt som en suicidal villmann og det blir litt slitsomt i lengden. Dette er og grunnen til at folk bruker max 6 timer på å komme gjennom hele greia.
Det er en artig ide' å la spilleren være udødelig i en FPS, men det funker i praksis ikke.
[/b]
Vel, for meg funka det evig mye bedre enn den evinnelige Quicksavinga nesten alle andre FPS-er innehar. Åndeverdenene gjør faktisk at spillet holder deg interessert mye lenger, og at man ikke må backtracke områder om og om igjen eller laste inn området på nytt med quickload. Det fungerer overraskende bra.
Jeg må si at jeg liker måten Far Cry gjør det på best, da man blir tvunget opp på tå og faktisk bryr seg om hvor mye helse man mister. Men Preys metode er slettes ikke verst den heller.
Buggz: Lyden på våpnene er faktisk veldig bra. Musikken og lydene i hele spillet er faktisk veldig top notch. Vet ikke hvorfor du ikke synes det er mye trøkk i våpnene. Sub-en min fikk i alle fall trent seg greit, og det høres ikke overdrevent ut, bare tungt og røft.