PS3 får snart trophies og in-game XMB

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Nyeste oppdateringen på Playstation-bloggen sier at firmware-versjon 2.36 er like rundt hjørnet. Den vil oppdatere noe «system-stabilitet når man spiller utvalgte titler,» uten å gå mer i detalj.

Men versjon 2.40 skal heller ikke være veldig langt unna, og den vil legge til to funksjoner, nemlig muligheten til å få opp XMB-en inni spillene, så man slipper å gå ut av CoD4 for å sende en «hei, join meg i CoD4»-beskjed til en venn. Om man kan sette musikken sin til å spille inni spillet du holder på med vites ennå ikke.

Den andre oppdateringen til 2.40 er et Trophy-system som minner veldig om 360 sine achievements.

Egentlig var jeg ganske glad over å slippe Gamerscore-stress på PS3, men vi får se hvor omfattende dette blir i forhold til Achievements.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis du skal ha et hett tips så går det fortsatt an å overse trofesystemet når det endelig kommer på plass. Men ja, det var på tide, Sony. Så var det bare å vente på at utviklerne slipper patcher til eldre spill sånn at man får trofeer fra dem også. Folk som besøker meg i Homo skal værsågod få se hvor mange skatter jeg har samla i Uncharted.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Bare de er retroaktive og registrerer hva du har klart allerede så. Jeg har samlet alle skattene, og kommer ikke til å orke å gjøre det igjen.

Forresten er du skummelt forutsigbar, jeg hadde faktisk skrevet «Dette er tråden hvor Yeti kan si 'Velkommen etter'» nederst i første innlegg, men ombestemte meg i siste liten. :p

Høres digg ut. Jeg elsker achievment-systemet til 360 og håper Sony vil komme i gang med noe lignende. Kjøper helst multispill til 360 fordi achevments, for min egen del altså, gir spill lengre levetid. Merker hvor mye jeg savner disse enkle belønningene når jeg spiller PS3, så dette ser jeg frem til!

Lodin

Der Waaaah
Syns ihvertfall trofeene blir litt som shizzelet Valve introduserte til Steam for en stund siden: Litt for sent gitt. Hele poenget med en sånt er jo at det skal tracke absolutt alt man har gjort siden man fikk maskina. Kanskje hvis Sony ga gode insentiver så utviklere gidder å patche det til de gamle spilla sine og det fungerte retroaktivt, men det høres ut som en pipedrøm.
Om ikke annet er XMB en fin ting. ^^

oma

Village Drunk
Fremdeles bedre å gi _noe_ uttelling en ingen. Om de ikke gidder å patche spillene, så bryr det meg lite :p

CyberK

Finner ikke på noe.
Akkurat som med greiene til Valve kommer Trophies bare til å avsløre hvor lite jeg gidder å mase med å gå rundt og oppfylle tilfeldige målsetninger noen har satt for å prøve å utvide spillets levetid uten å gi meg spesielt mye igjen for det. Så får jeg liten e-penis og så ler alle av meg.:(

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Forresten er du skummelt forutsigbar, jeg hadde faktisk skrevet «Dette er tråden hvor Yeti kan si 'Velkommen etter'» nederst i første innlegg, men ombestemte meg i siste liten. :p
Vender ikke kappa etter vinden jeg veit du. :mafia:

Sånn ellers så går jeg ut ifra at XMB i spill nå innebærer at jeg kan flekke opp noe MP3 mens jeg spiller og få den til å jøde vekk musikken i spillet. Hvis ikke så blir det mord her.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Merka det, ble Ninja Gaiden 2 istedenfor MGS4 i halvtimen før jeg skulle på jobb. Ikke at jeg klager så veldig på det, da.

Og jøde er et verb i min ordbok.

Eller når man planlegger å spille litt før man legger seg og en cutscene kommer sånn 5minutter før man har planer om å hoppe til køys og når man igjen ser på klokka når driten er ferdig har det gått 20minutter, yay! kom forseint på jobb i dag gitt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For min del er det ikke cutscenes som er det verste, det verste er når man tenker "Okay, jeg skal bare klare denne greia her, og så legger jeg meg" og så er klokka halv seks på morran når man avslutter.

Det er det som kjennetegner et godt spill. Å når man klarer det føler man seg som Gud. Bortsett fra at man er trøtt og sur da selvfølgelig. Big boss emblemet er forresten svært utfordrende. Så da vet dere det.

CyberK

Finner ikke på noe.
Mannen taler sanning. For min del er vel egentlig et spill dårlig hvis det er enkelt for meg å bare avslutte tvert.;)