PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Kilik

Lokal moderator
Samtidig er Heavenly Sword og Motorstorm, to av de spillbare PS3-titlene som imponerte mest på E3, utsatt til 2007.

Sannsylig lanseringsliste:
Opprinnelig skrevet av Launch games+-->SITAT(Launch games)
Call of Duty 3
Fatal Inertia
FIFA 07
Fight Night Round 3
Full Auto 2: Battlelines
Madden NFL 07
NBA Live 07
Resistance: Fall of Man
Rayman: Raving Rabbids
Ridge Racer 7
SongStar
Sonic The Hedgehog
Tiger Woods PGA Tour 07
Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas
Tony Hawk's Project 8
Untold Legends: Dark Kingdom
Warhawk
[/b]
Bra med titler, men godt over halvparten er/blir tilgjengelig på Xbox 360. Av de eksklusive er det bare Resistance: Fall of Man og Warhawk som virker interessante, men heller ikke de ser ut til å være verdt 6000 kroner etter min mening...

Men det ser ikke ut til at Sony bryr seg særlig om det:
<!--QuoteBegin-David Reeves (Sony Europe)

"Without being too arrogant about it, I don't think we worry too much about building up the hype...[] We have built up a certain brand equity over time since the launch of PlayStation in 1995 and PS2 in 2000 that the first five million are going to buy it, whatever it is, even it didn't have games."

Sony risikerer å bæsje på leggen hvis de ikke kutter prisene enda mer på Playstation3. Tar nok ikke så lang tid før de "drar av en Microsoft" og innser at prisen ikke er særlig spiselig.

Blir ikke særlig mange som kjøper den maskinen rundt release tiden i forhold til om maskinen kostet 1-2000kr mindre.

Bør kanskje legge til Pro Evolution Soccer 6 på den lista over potensielle lanseringstitler. Om ikke lanseringstittel så ikke langt unna hvertfall, i og med at PES6 kommer i oktober ( en god stund før PS3 kommer ut).

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan jo hende de tar seg tid til å mekke en oppdatert utgave til PS3, som Criterion gjorde med Burnout Revenge til 360.

Spillet kommer også til Xbox 360 i oktober, så jeg tror neppe PS3 versjonen blir utsatt noe særlig.

Hos Gamereactor :

SITAT
Engelske nettsiden Gamesradar (som er bladet Edge's nettopplag) rapporterer at de har fått høre fra forhandlere at Sony kommer til å gjøre salget av eldre Playstation 3-spill umulig. Det sies at kundene kommer til å få kjøpe lisenser for å bruke spillet, hvilket betyr at man ikke får selge spillene videre, noe som vi idag ser på software fra eksempelvis Microsoft.

Sony har valgt å ikke kommentere påstanden, men årsaken til at dette skulle skje er at utgivere taper store penger på at spillbutikker selger gamle spill, istedet for nye. Vinnerne er definitivt ikke butikkene og selvsagt sluttbrukerne som ikke kan kjøpe eller selge billige spill.

Hvorvidt dette er sant eller ikke vet vi ikke, men spørsmålet er om dette virkelig kan fungere. I så fall skulle det ble et stort tilbakeslag for butikkene som allerede kjemper for å gå med fortjeneste og kundene som vil ikke vil kunne kjøpe eldre spill til lavere priser. Vi kommer tilbake med mer informasjon når den finnes tilgjenglig.[/b]

SITAT(DiRTY D @ 21.05.2006, 03.12) 5141
Sony risikerer å bæsje på leggen hvis de ikke kutter prisene enda mer på Playstation3. Tar nok ikke så lang tid før de "drar av en Microsoft" og innser at prisen ikke er særlig spiselig.

Blir ikke særlig mange som kjøper den maskinen rundt release tiden i forhold til om maskinen kostet 1-2000kr mindre.
[/b]
Jeg tror faktisk at Sony kommer til å klare seg perfekt, som alltid. Selvom ps3 er dyr så vil den selge som faen, fordi idag så er 1000-2000 mer å betale ikke så mye. De fleste tenker sikkert mer på alle spilla som kommer til å komme, og alle veit jo at Playstation fra dag en har hatt de beste spillene over all.

Ps3 kommer til å bli noe for seg selv, den har allerede knust 360, og neste er nintendo

Og nei, jeg er ikke en playstation fanboy...

Im a playstation fanman

CyberK

Finner ikke på noe.
Tror dere at spådommene om Dreamcast 2.0 har slått/vil slå til? Er det noen som gidder å fremskaffe sammenlignbare salgstall slik at vi kan se om NiloPilos påstand er riktig?

Tja, jeg kan jo nevne at DS-en solgte mer iløpet av det første året den var ute enn noen annen maskin har gjort før. GBA lå på en annen plass og PS2 på tredje. Tallene husker jeg ikke. Men poenget er uansett at Nintendo ikke akkurat ligger tynt ann. Jeg tror ikke de frykter den store, slemme PS3, ihvertfall ikke med tanke på at køene for å teste Wii var ganske mye lengre enn de for å teste PS3 på E3.

Vel, personlig så er jeg en av de som holder på Play Station, men det er på grunn av spillene. (Gir egentlig deng i selve konsollen, for meg er det spillene som teller. Men hvis jeg skulle velge favoritt, ville det garantert blitt Sony)

Derimot, så må jeg si at jeg er litt redd, eller skal jeg si bekymret, for Sony's satsingområde. Å ha en Blue-ray disc og alle disse fancy utstyret som er verdt opp til fler tusen kroner for å kunne ha høy definasjon på en *HD* Tv, og kun HD TV synes jeg blir galt. HD TVes marked øker hurtig nå, men jeg mener at å satse på akkurat dette så tidlig - når HD TV'er fortsatt er såpass dyre og ikke så mange som har det, - er galt. Kanskje om 5-10 år vil det være lønnsomt, men det er for tidlig nå. Det er flott at de tenker fremover, men jeg, som mange andre som ikke har HD TV'er, må betale fler tusen kroner ekstra for noe vi ikke får brukt uansett, er bullshit.

Jeg mener at denne "superdefinision" skulle vært noe man kunne kjøpe i tillegg...

For å si det sånn, jeg kjøper IKKE PS3 før den har gått kraftig ned i pris. Jeg vil ha den, men jeg verken vil, eller kan betale 6000kr (Hvorav ca. 2000kr er rett i vasken for meg) for en konsoll.

Men for å si det sånn, dere vil ikke høre mine meninger om Microsoft's konsoll... Eheh...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg føler igrunn mye av det samme. Filmene mine er på DVD, jeg har ikke HD-TV og kommer heller ikke til å kjøpe en før den digitale TV-standarden er på plass i Norge, og slike superfancy digitale utganger er for folk som kjøper lydanlegg til femsifrede beløp.

Man må med andre ord være en søkkrik bleeding-edge-nerd for å få fullt utbytte av PS3 når den kommer, og den beskrivelsen passer dårlig på meg, gett. :p

Enkelt og greit, Ps3, er på papiret mye bedre. Når det er sagt, så kan du bare tenke på alle mulighetene den har. Sony kan få mye mer ut av maskinen enn det 360 kan, og 2000 er ikke mye, når du nesten får en maskin som er dobbel så bedre som 360...

Jeg tror faktisk at nintendo kommer seg på en 2 plass rett bak sony, men x-box 360 er ute å kjører. Med en gang de andre 2 konsollene kommer, så er 360 glemt. Jeg tror faktisk ikke 360 og Ps3 er samme genrasjons konsoll engang. Og for dere som sier at dere mener 360 og ps3 har jo nesten lik grafikk, news flash, ps3 spillene er ikke ferdig engang, og de ser like ut nå... da veit vi hva som skjer når de er ferdige og når ps3 treffer markedet. KAOS I VERDEN....

Og Blue ray? Vi som spiller, vi liker en del filmer gjør vi ikke? Hva skjer når dvd'n kommer i den upperste kvalitet, på blue ray disc?

Altså idag så bruker jo ikke Ps2 spilla opp hele discen, men hva skjer om noen år? Forbrukerne vil ha større, lengere, bedre spill og gjett hvem som står der og metter de behovene, jepp det er sony...mens x-box har de gamle dvd cdene...

Fremtiden = Sony
X360= ble eldre historie dagen etter den kom ut, why? Fordi de har tenkt kortsiktig. Dere veit selv at Ps3 har alle slags faktorer som spiller en viktig rolle i vidreutvikling av spill. Ps3 har det meste og 360 kan ikke gjøre noe der. Alt kommer ned på disc, hva blir det, new "Blue Ray" eller old "DVD"

men hey, det er bare det jeg mener...

Xbox 360 bruker HD-DVD, og krigen mellom HD-DVD og Blu-Ray er enda ikke bestemt, så det kan like gjerne være Sony som har driti på leggen når det kommer til valg av format.

Ja for det var den konsollen med best grafikk som vant denne konsollgenerasjon :D

Og grafikken er ikke så merkbart mye bedre på PS3 enn på Xbox360 at det gjør noe og jeg tror neppe at den gjengse mannen i gata gidder å bla opp 2000 + kr for å få litt bedre grafikk.
Nå skal jeg ikke sitte her og dømme Sony nord og ned, PlayStation-navnet er et såpass mektig navn at det sikkert skal litt til for at det mister all apeal, men sånn som ting ligger an nå har ikke Sony gjort en eneste riktig ting med PS3.
Og apropos BLU-RAY, titter vi på litt historien til Sony så er de ikke akkurat kjent for å lage lagringsmedium som slår an. Dessuten så har ingen av nextgenspilla som har kommet ut hittils brukt en hel DVD-plate så det virker ikke som vi har behov for et nytt lagringsmedium helt enda (men mindre man lager J-RPG og ikke vil komprimere FMVene halve spillet består av).

Status
Stengt for ytterligere svar.