PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jada, du har et godt poeng der, Alex. Hvis man regner med multiplattformtitler, er selvfølgelig Xbox en langt mer attraktiv plattform; men for de som allerede eide en PS2, for eksempel, var vel neppe Xbox noe essensielt kjøp.

Men det var et veldig godt alternativ, dersom du ikke eide en ps2 og/eller en god pc fra før av. Jeg var meget frnøyd med min xbox. Spill jeg mener retferdig gjorde kjøpet (de jeg husker spesielt godt):

halo/halo 2
ninja gaiden
otogi spillene
star wars: knights of the old republic
pgr2
riddick
panzer dragon orta

ps2 spill jeg hadde sterke ønsker om å eie:

metal gear
gta (kom til box'en etter hvert)
god of war
ico
shadow of the colossus
devil may cry
virtua fighter
tekken 5
gitar hero

jo... lista til play station er litt sterkere (ico og shadow!!!)... men når gta fjernes begynner det å lukte likevekt...

Xbox gjorde ps2 billigere. Xbox 360 vil gjøre ps3 billigere. Xbox 360 tvinger sony til å utvikle et fungerende online funksjon. Slutt å grine på nesen.

SITAT(Agahnim @ 29.05.2006, 00.36) 6417
Ehh, Cazandra sier at det ikke er vits å kjøpe Kjeksboks fordi det er så få bra spill til den, og du motargumenterer med å påpeke hvor flott Live-tjenesten deres er?

ERROR. ERROR.
[/b]
I am Error. Det var utsagnet om at Xboxen ikke var verdt å kjøpe fordi den ikke bidro til noe i spillmarkedet, og at det ble utrykt bekymring over at stadig flere spill kommer på alle konsoller, som gjorde at jeg motargumenterte. Synes det var naturlig å dra frem onlinetjenesten til Xbox, og at den alene rettferdiggjør Xboxens plass i markedet. Konkurranse er bra, er i bunn og grunn mitt hovedpoeng.

Lurer seriøst om Windows skader 360 slaget, alle veit jo at Sony er å stole på. Men jeg er skeptisk mot Microsoft. Har jo også hørt at det har vært mange flere defekte konsoller som har blitt solgt, enn ps konsoller.

Har faktisk ingen av de spillene, men skaskal teste!

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
SITAT(NiloPilo @ 30.05.2006, 02.16) 6633
Lurer seriøst om Windows skader 360 slaget, alle veit jo at Sony er å stole på.[/b]
Jeg vet ikke det, kan du forklare hva du mener?

SITAT(NiloPilo @ 30.05.2006, 02.16) 6633
Men jeg er skeptisk mot Microsoft. Har jo også hørt at det har vært mange flere defekte konsoller som har blitt solgt, enn ps konsoller.[/b]
Er det insideinformasjon du har hørt på gata, eller? Her kan du lese litt om defekte konsoller, hva slags problemer som har vært og hva slags prosenter det gjelder. Hva mener du med ps konsoller? Playstation? Det gir ikke mening..

Windows skal jo ikke være det mest stabile systemet!
Microsoft står jo bak 360 også, selvom du ikke direkte linke windows og 360 sammen, så veit du at de er fra samme produsent. En produsent som oser av problemer når det gjelder det meste av programvare.

en av mange fler clips her:

360 crash....not a shocker, microsoft...

360 crash

Kompisen min kjøpte x-box 360 på space world her i drammen 2 uker siden. Kom hjem satt den på, oj konsollen var tom inni :D
Leverte tilbake og fikk pengene, fant ut at det manglet at mulige ting inni den. Mannen bak disken sa" Det er jo microsoft, kan ikke forevnte noe bedre"

Tekken
Gran Turismo
Metal Gear Solid
Tony Hawk
God Of War(håper den kommer)
Heavenly Sword
Final Fantasy
Virtua Fighter(faktisk)
Virtua Tennis

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Tekken:
Ikke min ting, men en solid serie med heftig fanbase.

Gran Turismo:
Enda en utgave av et innmari oppskrytt spill som fokuserer altfor mye på å ha en gedigen mengde biler som ser bra ut, satt på baner som ser ræva ut, med en frustrerende spillmekanikk. Synes nå jeg.

Metal Gear Solid:
Alltid spennende å se hva Kojima-san finner på, selv om man kan argumentere med at spillene ligner mer på interaktive filmer. God underholdning er det nå lell, men ikke verdt å kjøpe en svindyr konsoll for, mer må til.

Tony Hawk:
Tony Hawk var out of date etter den tredje i rekka. Melking av høy grad.

God Of War
Heavenly Sword
Final Fantasy:
Omsider kommer det noe som ligner mer på solid spillmateriale. Heavenly Sword ser artig ut, men jeg vil gjerne se mer enn bare arenaen for å danne meg et inntrykk. Jeg frykter at spillet fort kan bli repetitivt, spesielt siden jeg også fikk inntrykk av at dama eier alle på lang avstand og omtrent aldri vil få en ripe i huden. Final Fantasy? Greit for de som er glad i serien, Square Enix har gode folk i historieavdelinga. Hva skjer med gameplay egentlig? Jeg er ingen røver i FF-spillene, så noen må gjerne komme inn med kommentarer.

Virtua Fighter
Virtua Tennis:
Virtua Fighter er noe av det beste som har skjedd med slåssespillsjangeren, ,jeg håper de kan følge opp den høye standarden i neste avsnitt. Virtua Tennis er meh, da kjører man heller Wii Sports! :D

Alt i alt synes jeg det er stusselig med spill på vei til PS3 foreløbig, og Sony kan for min del uansett ta seg et tak med sine $599/€599 (ærlig talt, det er jo en frekkhet at de tar samme summen i en langt sterkere valuta her i Europa!). Sony preges veldig av oppfølgere på oppfølgere og sin enorme fanbase.

SITAT
Virtua Tennis er meh, da kjører man heller Wii Sports! :D[/b]
Word out, skal ha meg Wii selv også. Utrolig mye underholdning for penga! var på 2000kr ca?

Blir sinnsyk penge krig dette, men bare genialt for oss gamere.

SITAT(Buggz @ 30.05.2006, 21.52) 6835
Alt i alt synes jeg det er stusselig med spill på vei til PS3 foreløbig, og Sony kan for min del uansett ta seg et tak med sine $599/€599 (ærlig talt, det er jo en frekkhet at de tar samme summen i en langt sterkere valuta her i Europa!). Sony preges veldig av oppfølgere på oppfølgere og sin enorme fanbase.[/b]
Xbox 360 Premium $399/€399, Xbox 360 Core $299/€299. Greien er jo at det er snakk om retail pris. Og det vil si prisen vi betaler for den. Og dermed spiller jo salgsavgifter som moms inn. Momsen er høyere i EU enn i USA (som nærmest ikke har moms), og dermed blir det prisforskjell.

Og angående at Sony preges veldig av oppfølgere. Sant nok det selv om jeg vil påstå at de har vært minst hissig på det området i Xbox/GC/PS2-generasjonen. Og sjekk ut Wiis launchliste og for den saks skyld Xbox 360-spillene som er ute. Du vil da se at Microsoft og Nintendo er like galne på det området, om ikke verre.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Hokay, jeg var kanskje litt raskt ute der. Jeg visste ikke at MS kjørte samme pristall i dollar/euro de også, men det er fortsatt en økning på 27% fra amerikansk pris ("599 USD in NOK" & "599 euro in NOK"@google).

Joda, MS og Sony har sine franchises de pimper til det fulle, men jeg har inntrykket av at det kommer en større dose ferske spillopplevelser både til burken og til Wii. Akkurat Nintendo er jo ofte beskyldt for intens melking, men jeg synes de fortjener kredit for å faktisk bringe knallgodt gameplay med friske idéer omtrent hver gang. Ta for deg Zelda- og Metroid-serien vs Gran Turismo 1,2,3,4 (ignorer det at jeg ikke er særskilt imponert over Sony og digger Nintendo). Jeg ser ikke hva som gjør Halo-rekka til den gedigne suksessen den er, men jeg BLE litt gira på hva burken har i vente fremover av andre spill. Det er jeg overhodet ikke ang. PS3.

Jeg stopper før jeg roter meg bort i poenget mitt.

SITAT(Buggz @ 31.05.2006, 00.17) 6885
Hokay, jeg var kanskje litt raskt ute der. Jeg visste ikke at MS kjørte samme pristall i dollar/euro de også, men det er fortsatt en økning på 27% fra amerikansk pris ("599 USD in NOK" & "599 euro in NOK"@google).[/b]
Ja, andre avgifter kan også spille inn (miljøavgifter for eks.). Og selvsagt kan det være at de rett og slett tar resten i profit. Uansett, poenget var bare at de andre aktørene gjør det samme.

SITAT(Buggz @ 31.05.2006, 00.17) 6885
Akkurat Nintendo er jo ofte beskyldt for intens melking, men jeg synes de fortjener kredit for å faktisk bringe knallgodt gameplay med friske idéer omtrent hver gang. Ta for deg Zelda- og Metroid-serien vs Gran Turismo 1,2,3,4 (ignorer det at jeg ikke er særskilt imponert over Sony og digger Nintendo).[/b]
Den der kan vi jo ta å vinkle annerledes. Ta for deg Zelda-, Mario- og Metroid-serien vs. Shadow of the Colossus, ICO, EyeToy og God of War. Altså Nintendo kommer med mye bra og friske ideer de, men poenget er bare at det gjør Sony også. Og selvsagt, begge har litt tvilsomme spillserier. Du nevner Gran Turismo-serien (selv om jeg vil påstå at fra 1 til 3 er det skjedd en grei forbedring), men på en annen side har jo Nintendo Mario Party 1, 2, 3, 4, 5, 6, og 7, bare for å ta et eksempel.

SITAT(Alex @ 30.05.2006, 21.27) 6822
Si meg, hvilke PS3-spill er det egentlig du ser frem til?
[/b]
Det er mange PS3 spill å se fra til! :eng101:

Metal Gear Solid 4
Final Fantasy XIII
Final Fantasy Versus XIII
Assassin's Creed
Tekken 6(selv om jeg ikke har vært så stor fan av de siste tekken spilla kan dette bli bra)
Resident Evil 5
Resistance: Fall of man
GTA IV
Devil May Cry 4
Heavenly Sword
Virtua Fighter 5
Genji 2
The Darkness
Eight Days
Strangelhold
Alone in the dark
Lair
Bladestorm: Hundred years war
Ni-Oh
Way of the samurai 3
Shin megami tensei

Se, jeg ser frem til hver eneste av de. Sikkert flere også.

SITAT
Sony: PS3 Motion-Sensing Controller Designed Two Years Ago
Jun 2, 2006 @ 5:45pm

Summary:
Responding to criticism that Sony copied the motion-sensing functionality of Nintendo's Wii controller, Sony Computer Entertainment Europe CEO David Reeves says that the current design has been under development for over two years.

Full Text:

Those complaints about Sony "copycatting" Nintendo's Wii controller? That's pure hokum, according to SCEE CEO David Reeves.

Reeves recently told British trade pub MCV that "some people have asked if [the PS3 motion-sensing features were] a last minute thing." It wasn't, assures Reed, as the motion-sensing capabilities were "planned for around two and a half years."[/b]
Kilde:
Games.net

Ikke usannsynlig siden det er begrenset hvor mange retninger man kan ta når man lager en konsoll kontroll.
Er det bare meg som ønsker rumble funksjon ? Drit og dra i hele motion sensor greiene :p

Personlig driter jeg rett og slett i motion-sensoren. Tror jeg blir ganske lei av å sitte og bevege på kontrolleren når jeg spiller. Blir ikke minst kjipt uten rumble-funksjon. Jeg er faktisk ganske fornøyd med dagens kontrollere. Synes egentlig dette var unødvendig.

Er enig med både znaak og DiRTY D. Det er et lite steg tilbake å ikke ha rumblefunksjon. Men angående dette med at kontrollen ikke har vibrasjon, noen som vet hvorfor? Regner med at det har noe med den rettssaken som var for en stund siden å gjøre, som Sony tapte.

Sony saksøkte Immersion etter de måtte punge ut istedenfor å godta å betale Immersion for å bruke funksjonen. Immersion har faktisk sagt at Sony kan få bruke ristefunksjonen om de dropper saksmålet og betaler en liten sum for å bruke funksjonen, men Sony ser ikke en mulighet for både riste- og bevegelsessensor, så de ignorerte det.

Det skal sies at Immersion også har sagt de kan få en ristefunksjon til å fungere sammen med bevegelsessensoren, så det er vel mest bitterhet fra Sonys side.

D

Deleted member 1518

Gjest
Ingen som husker den kontrollen Microsoft kom med for sikkert 6 år siden? Den hadde motion sensor og fungerte noenlunde på samme måte som PS3 sin motion sensor kontroll gjør. Det var bare ræva å spille med sånn som jeg husker det, go Sony lzm -_-

Status
Stengt for ytterligere svar.