PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
D

Deleted member 91

Gjest
Siden jeg er omtrent like god på Linux som en banan er på NASCAR-racing, så aner ikke jeg hva Fedora Core 5 har å si. Jeg veit noen Linux-greier kan dytte ting som MSN, browsere - tilogmed noen spill - betyr det at hvis jeg innstallerer Fedora og kobler til mus og tastatur, så har jeg i praksis en fullft fungerende datapese i fanget? For isåfall er jo riiimelig unike saker ... :tenke:

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Det er nok bare deg. Jeg hadde trodd/håpet den skulle være mindre, den ser for bred og tung ut. Hadde jeg sett den i butikken uten logo og uten å vite bedre hadde jeg trodd det var en dobbel smørbrødgrill.

Greit nok at den er svær, more cushi'n for the pushi'n!

Stort sett når jeg får min PS3, så tror ikke jeg at jeg kommer til å ta den med meg rundt om kring huset. Så den kunne like gått veie 10 kg. Spiller egentlig en liten rolle. Settern et sted i stua, og der forblir den i de neste 10 årene :D

Lodin

Der Waaaah
Nok en gang er Sony på krigsstien og truer med øks i ræva til sjapper i EU som måtte finne på å importere PS3er. Her til lands gjelder ikke det tullet så de kan ta seg et tak. SITAT
Sony has warned that it will take legal action against anyone engaging in grey importing of its products after scoring a High Court victory over online retailer Lik-Sang.
In his ruling yesterday, Judge Michael Fysh found that Lik-Sang - which offered Japanese PSPs to European consumers via its website - was in breach of intellectual property rights.
Lik-Sang had claimed that it was operating within the law as the company is based in Hong Kong, and has no trading presence in the UK or European Economic Area.[/b]
LINKH

CyberK

Finner ikke på noe.
Nicholas: Ut ifra det jeg kan se i nyhetsposten, så er svaret ja. Du får faktisk en fullt fungerende PC ut av PS3en din. Gratis.

Jeg må si at dette var uventet, gledelig og den siste bekreftelsen på at jeg kommer til kjøpe den maskinen. Altså, en hel gratis PC må vel nesten kunne sies å være et killer-app. :elsk:
Så må jeg bare skaffe en HD-skjerm som funker som en dugelig PC-skjerm til Linuxen.

Lodin

Der Waaaah
Hurra, batteriet i sixaxis er lodda inn i padden og kan ikke skiftes. Sony lover at det ikke er noe problem siden moderne litium polymer batterier (slike som iPoder har) varer omtrent evig. Om og hvis noensinne batteriet alikevel skulle ryke kan man sende inn kontrollen til Sony og få det bytta. Hva det vil koste er ikke sikkert.
En av Sonys egne utviklere har forøvrig tidligere uttalt at den faktiske levetiden på batteriene er 1 til 2 år. :tenke:
LINKH

Det er vel få som kan si hva den eksakte levetiden for et litiumbatteri er, siden vi ikke vet hva slags litiumbatteri SIXAXIS bruker og levetiden varierer også en god del med hvordan man lader batteriene. En ting er i alle fall sikkert, og det er at batteriene holder mye lenger enn ett år. Det som er problemet med disse batteriene, er at selve kapasiteten, ikke ladningen, synker ettersom batteriene blir eldre. Med andre ord eldes batteriene allerede før de blir satt i bruk.

Kilik

Lokal moderator
Sony erter på seg konkurrentene med denne sammenligningen:

Dokumentet (DOC-format)

Sony har jo et poeng, men ordbruken "Requires Users to Buy" på noe som kalles et "Fact Sheet" bør irritere MS. At online access til Wii kun er gratis i seks måneder er jo mildt sagt en overdrivelse det også da det i realiteten bare gjelder nedlasting av Opera-browseren.

Lodin

Der Waaaah
Siden når er det et faktum at det slutter å være gratis å gå online med Wii etter 6 måneder? Sist jeg sjekka har ikke de to andre maskinene browsere engang. :rulleøyne:

SITAT(kilik @ 20.10.06, 21.31) 29555
Sony erter på seg konkurrentene med denne sammenligningen:
*bilde*
Dokumentet (DOC-format)

Sony har jo et poeng, men ordbruken "Requires Users to Buy" på noe som kalles et "Fact Sheet" bør irritere MS. At online access til Wii kun er gratis i seks måneder er jo mildt sagt en overdrivelse det også da det i realiteten bare gjelder nedlasting av Opera-browseren.
[/b]
Hvorfor i helvete har de skrevet inn Core-versjonen? Den er for folk som ikke trenger alt, men som vil kjøpe det de trenger.

System derimot, der følger det med en måneds Live, så det kunne de godt skrevet. Det følger med HDD, trådløs kontroll, og HDD Drive er ikke noe å snakke om. Maskinen "krever" ikke at brukeren skal måtte kjøpe HDD og trådløs kontroll. Herregud.

Måtte bare få det ut, selv om de fleste sikkert la sammen det samme. ^_^

Status
Stengt for ytterligere svar.