PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Kilik

Lokal moderator
#1
Dette emnet skal brukes til nyheter rundt PlayStation 3. Nyheter om spesifikke spill skal opprettes i egne emner

------------------------------------

PlayStation 3
Lanseringsdato i Norge: 17.november
Pris: Ca. 5000 kr. for 60 GB-versjon. 20 GB-versjon kommer ikke til Norge.
Kontroll: Bevegelsessensitiv, analoge triggere.

-------------------------------------

Forskjeller mellom de to utgavene:

499 euro-versjon:
- Ingen innebygd Wi-fi
- Ingen HDMI port
- Ingen Memory Stick slot
- Ingen SD card slot
- Ingen Compact Flash slot
- 20GB HDD

599 euro-versjon:
- Inkluderer alt + 60GB HDD


Ble oppdatert mens pressekonferansen foregikk av Endre
  • Klokken 01.00: Konferansen starter? Nei, tydeligvis ikke helt enda ...
  • Klokken 01.05: Venter fortsatt på at konferansen skal starte. Det ryktes at det er fra 30 - 60 min. forsinkelser.
  • Klokken 01.30: Musikk spilles fra live-streamen. Skjer det noe snart?
  • Klokken 01.52: Kaz Hirai blir ønsket velkommen, showet er i gang!
  • Klokken 01.53: Han snakker om at PS3 skal være fleksibel nok til å holde seg oppdatert i lang tid fremover, og at den skal tilby både pakket og upakket innhold.
  • Klokken 01.55: Sony vil ikke rushe PS3 til markedet, og mener at nestegenerasjonen ikke begynner før de får ut deres maskin.
  • Klokken 01:56: Han snakker om at PS2 er grunnen til deres sterke posisjon nå, og hvor bra og raskt den har solgt.
  • Klokken 01:58: Siden PS2 gikk online har de fått 3 millioner brukere av tjenesten.
  • Klokken 01.58: De vil fortsette å støtte PS2 i lang tid fremover, med titler som God of War 2, Guitar Hero 2, og et nytt Socom-spill.
  • Klokken 02.00: Forteller hvor mange PSPer til har solgt, og at software-salget også er høyt. Det vises klipp fra nye PSP-spill som Ape Academy 2, Killzone Liberation, Loco Roco, B-Boy, Syphon Filter: Dark Mirror, World Tour Soccer 2, Talkman ogGangs of London.
  • Klokken 02.02: Forteller at Wipeout Pure, Twisted Metal Head On, Ridge Racer og flere vil bli sluppet som Greatest Hits (Platinum).
  • Klokken 02.04: Nettleseren i PSP vil få støtte for RSS og flash-støtte, og RSS Video og GPS-funksjon etter hvert.
  • Klokken 02.05: Sony har satt opp en RSS-feed av hele pressekonferansen for de som tok med seg PSPen sin til konferansen.
  • Klokken 02.08: Filmklipp med folk som forteller seg hvor mye de gleder seg til PS3.
  • Klokken 02.09: Nå fortelles det om PS3, og hvor kraftig Cell-prosessoren i den er. Så blir det snakket om at den støtter Blu-ray, og flere andre vanlige medier (CDer, DVDer osv). Snakk om nettverksporten og harddisken ...
  • Klokken 02.11: PlayStation 3 støtter Blu-ray video og PlayStation 3-spill (duh), i tillegg til at man kan bytte innhold via nettverk og memory stick-brikker. Han fortsetter så om hvor bra Blu-ray er, og hvor mange i bransjen som støtter det. Med Blu-ray er den eneste begrensningen i spillutviklingen fantasien til spillutviklerne. Jepp, jepp ...
  • Klokken 02.13: Hver eneste PS3 sendes med harddisk, ikke noe Core her i gården, tydeligvis. PS3 vil lanseres samtidig i hele verden i november. Endelig (?) PS3 vises frem i sort.
  • Klokken 02.15: Det vil vises spillbare demoer på E3 i dag. Phil Harrison fra Sony Computers Worldwide Studios ønskes velkommen. Han er stolt av å vise frem spillbare demoer for første gang.
  • Klokken 02.17: Gran Turismo-skaperen Kazunori Yamauchi ønskes velkommen til scenen ... med oversetter. Gran Turismo HD blir vist frem. Dette er innhold fra Gran Turismo 4 oppgradert til HD-oppløsning (1920*1080p @ 60Hz). Demoen blir presentert med en vanlig PS2-kontroll ...
  • Klokken 02.20: Skryter av hvor mye mer bildeinformasjon som vises med GT4. Oppløsningsforskjellen er 12 ganger så mye, fra GT4 på PS2. Undertegnede har vanskelig med å bli imponert, etter som streamen har lavere oppløsning enn selv GT4 til PS2.
  • Klokken 02.22: 2-3 (eller var det 5 det tok? hmm) sekunders loading, fra menyskjermen til man starter et race, sier de.
  • Klokken 02.25: Vi blir vist GT1, for å sammenligne med GT4, og så til slutt GT HD. Fortsatt vanskelig å bli imponert ...
  • Klokken 02.30: Dette er bare en demonstrasjon, et endelig spill på PS3 vil se bedre ut. Etter E3 vil de begynne med betatesting av online-delen til det nye GT-spillet i Japan og USA. De håper å få ut det neste GT-spillet ikke lenge etter lanseringen av PS3.
  • Klokken 02.32: Skaperen av EyeToy inntar scenen. Han viser frem en demonstrasjon av et kortspill hvor han manipulerer et lite monster med hendene sine, ved hjelp av et kamera.
  • Klokken 02.34:Det slenges opp et kort med den kjente Sony-demonstrasjonsanda (som de har brukt i andre demonstrasjoner), og den griller alle de andre kortene. :p
  • Klokken 02.35: Flere spill til PS3 snart, men nå snakkes det om nettverkssystemet til PS3. Kaz Hirai sier hvor viktig nettverksspilling vil bli fremover. Xbox Live-konkurrent? Han snakker så om flere funksjoner i tillegg til bare spilling, som voice chat, tekstmeldinger, osv. Disse funksjonene vil være gratis, i motsetning til Xbox Live. Sony vil også tilby annet underholdningsmateriale.
  • Klokken 02.38: Et PS1-spill lastet ned til Memory Stick Duo-kortet vises frem, emulert på PSP. Spillet er ... Ridge Racer. Han viser også at man kan forandre skjermstørrelsen på emulerte spill, akkurat som med filmer og bilder. Det vil selges et kort man kan kjøpe i butikken med så og så mye kreditt, som man kan kjøpe innhold for. Viser frem et system som minner mye om Marketplace på PS3. En versjon av SingStar til PS2 og PS3 skal vises frem. Nettverket vil drive SingStar på PS3 ... man kan laste ned nye sanger via nettverkssystemet.
  • Klokken 02.43: Snakkes ingen ting om priser på innhold enda. Egne profiler til SingStar, med egne profiler for nettverket (tilfeldigvis en norsk profil som vises :D).
  • Klokken 02.46: Genji 2-produsenten inntar scenen, og viser frem Genji 2. Masse fiender på skjermen samtidig, man kan bytte mellom flere forskjellige karakterer i sanntid. Vipper en krabbe over på ryggen, bytter karakter, og treffer et svakt punkt på magen.
  • Klokken 02.50: Nytt Formel 1-spill til PlayStation 3. Selve spillet på PS3, mens bakspeilet på PSP. En god grunn til å skaffe seg en PSP? Heh.
  • Klokken 02.52: Skaperen av Heavenly Sword inntar scenen og viser en demonstrasjon med mye akrobatikk og sverdkamper i lufta. Skryter av fenomenal animasjonsteknikk og AI som jobber sammen. Spillbart på E3.
  • Klokken 02.56: Spill til PS3 som er litt lengre unna vises frem: Lair, Getaway 3, Afrika (Arbeidstittel), Everybody's Golf, og Monster Kingdom.
  • Klokken 03.03: To nye titler, første er fra London-studioet. Bilskytespill. Ganske scinematisk. En fyr som kaster seg inn gjennom et vindu og tar dekning, mens han skyter. Eight Days er tittelen.
  • Klokken 03.04:Neste spill er Fra Naughty Dog. Traileren viser en detaljert jungel, og en fyr som både hopper i trær, skyter folk, tar gjemmer seg bak dekning. I tredjeperson.
  • Klokken 03.06: Resistance: Fall of Man vises frem. Skytespill satt i en egen fortid, med monstre og greier. Minner litt om Killzone? Total kaos nesten hele tiden, vanskelig å få et ordentlig ordentlig overblikk. Spillet har støtte for 32 spillere online, og mer og mer av spillet vil bli vist frem i tiden som kommer.
  • Klokken 03.10: Kaz Hirai er tilbake ... snakker om at førstepartsspillene ser bra ut, og nå ... tredjepartsspillene. Vises frem, men ikke spillbart: Assasin's Creed, Gundam Mobile Suit, Coded Arms Assault, Ridge Racer, Brothers in Arms, Tekken 6, Sonic, Virtua Tennis 3, Virtua Fighter 5, John Woo's Stranglehold, -- død stream. :eek:
  • Klokken 03.19: EA viser frem NBA Live 07 med avansert AI, som er mer bevisst på hva som skjer rundt seg, og sammenligner PS3 med PS2. Bedre fotarbeide. Spillet vises direkte på PS3, ikke pre-rendered, sier de. Ikke videre imponerende, egentlig.
  • Klokken 03.22: EA viser frem teknologi for motion capture, for å vise hvor realistisk de kan herme etter ansiktsuttrykk. En digital Tiger Woods vises frem, smiler, og lager ansiktsutrykk. Det hele ser veldig realistisk ut.
  • Klokken 03.25: EA har over 10 spill til PS3 på gang, blant annet Fight Night, Madden NFL 2007, NBA Live 2007, Tiger Woods PGA Tourn 2007, Army of Two, Medal of Honour: Airborn . Mye gamle serier, litt nytt.
  • Klokken 03.28: Final Fantasy XIII vises frem på PS3. Kvinnelig helt.
  • Klokken 03.29: Metal Gear Solid 4 på PS3. Applaus bryter ut. Spillet kjører på utviklingsverktøy til PS3. Urbana områder, mechs, mann (?) i Ninja-drakt. Imponerende grafikk. Gamle Snake setter en pistol mot munnen sin, og traileren slutter (med mye japansk snakk jeg ikke forstår ...), og tittelen "Some legends are meant to die". 2007.
  • Klokken 03.33: Ken Kutaragi, med sin morsomme engelsk inntar scenen. Han er glad for å se så mange spennende titler i utvikling for PS3. Han har en overraskelse ... "ny" kontroll til PS3, som ser akkurat lik den gamle PS2-kontrollen, men er trådløs, og ... kan manøvrere i seks graders frihet. Dette minner mistenkelig om Revolution-kontrollen.
  • Klokken 03.38: Warhawk til PS3 demonstreres brukt med den nye kontrollen. Han som spiller bare flytter kontrollen opp, ned, høyre, venstre og flyet flyr flyr på samme måte. De skryter av den nye kontrollmetoden, og får det til å virke som om de har funnet på hele konseptet. Undertegnede har en liten bismak i munnen, men dette gjør i alle fall ting mer spennende.
  • Klokken 03.42: PS3 vil selges i to versjoner, en med 20GB for 499 euro, og en 60GB versjon for 599 euro. Dette blir vel rundt 4000,- og 5000,- for de respektive modellene i Norge? Hjelpes.
Der var streamen slutt, og jeg må vel si at for min del var den største overraskelsen og det mest interessante den nye kontrollen, selvom det virker som de bare har stjålet ideen fra Nintendo. Så var det MGS4 og Virtua Fighter 5, som jeg hadde regnet med å se, og som også så ganske imponerende ut. Alt i alt ikke så fryktelig spennende, men denne nye kontrollen kan forandre ting ganske mye, hvis utviklerne tar den i bruk. I verstefall er dette bare et desperat forsøk fra Sony på å prøve og gardere seg mot alle konkurrenter. Hva sier dere?

Takk for meg.
 
#3
SITAT(Mongis @ 08.05.2006, 10.36) 1161
De første bildene av det nye Turok.

Veldig bra med slike tråder kilik. Var en smule usikker på om jeg skulle lage ny tråd om dette spillet, men det går vel bra at jeg la det her.
[/b]
de er gamle, men sikkert bra spill bare det er INGAME OG IKKE BARE GRAFIKK MED PISS GAMEPLAY!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#6
Det var vel egentlig ikke planen, iom at jeg tviler på at Sony kommer med noen store overraskelser... men jeg feiler vel.
 

Endre

Ødela forumet
#7
Jeg skal være oppe og oppdatere forsiden av tråden, hvis ikke Kilik har noe i mot det/heller vil gjøre det selv.
 
#8
Uff uff uff.
Jeg bør egentlig ligge å sove nå, men allikavel er jeg våken og helt klar for E3. Jeg har en åttetimers skoledag, men allikavel er jeg fast bestemt på å være oppe.

Noen som veit hvor lenge dette pleier å vare?
 
#9
Rundt en times tid er vel vanlig for hver konferanse.

Jeg kommer til å sitte oppe og oppdatere på VG, selv om jeg ikke burde siden jeg har tentamen de neste tre dagene.
 
#10
SITAT(Cake? @ 08.05.2006, 21.51) 1579
Uff uff uff.
Jeg bør egentlig ligge å sove nå, men allikavel er jeg våken og helt klar for E3. Jeg har en åttetimers skoledag, men allikavel er jeg fast bestemt på å være oppe.
[/b]
Du tror DU er tøff? Jeg har norsk-tentamen i morra. HAH!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#11
Og hvor ofte skjer det at konferansen IKKE blir utsatt med minst en time? ;)

Jeg skal uansett være oppe. Har tatt meg ferie fra jobb, thihi.
 
#13
SITAT(Alex @ 08.05.2006, 21.55) 1581
Du tror DU er tøff? Jeg har norsk-tentamen i morra. HAH!
[/b]

Pøh, en norsktentamen kan man alltid sørfe seg igjennom.
En åttetimers dag er langt verre, jeg må pine meg gjennom Norsk, Samfunnskunskap, Engelsk og Historie.
 
#14
SITAT(Thinaran @ 08.05.2006, 21.59) 1582
Og hvor ofte skjer det at konferansen IKKE blir utsatt med minst en time? ;)

Jeg skal uansett være oppe. Har tatt meg ferie fra jobb, thihi.
[/b]
Jøss, jeg planla faktisk å gjøre det samme. Men så er det såpass mye å gjøre i butikken for tida at jeg ikke har hjerte til å ta meg fri. :(

Og for å holde meg til emnet: Jepp, jeg skal se konferansen. Akkurat nå kjemper jeg med nebb og klør for å holde meg våken. Det er i hvert fall himla beleilig at jeg ikke begynner før klokka 10:00 i morgen.
 
#15
Jeg visste egentlig ikke at den var idag, og fikk greie på det først nå for noen få minutter siden (snakker om å følge med). Jeg skal nok se den, ja, men jeg håper den blir mer spennende enn fjorårets pressekonferanse fra Sony.
 
#16
Ja, fjorårets pressekonferanse fra Sony var heller døll.
Er jeg den eneste som finner maskinvarespecs usedvanlig kjedelig. Håper vi får se spill ingame og en ny og forbedret kontrolller, vekk med den hellsikkes dildoen.
 
#18
har selv prøve i morgen tidlig. satser på å lese liveoversikten fra gamersmix, eller finne noen som legger opp video av pressekonferansen. mener at sony må vise ny kontroller til ps3, nye spill og mer av den "fantastiske" teknologien bak konsollen.
 
#19
Fikk melding fra Rune nå, og han tror det vil bli forsinket med en halvtime til en time. De står fortsatt i kø og er ikke kommet inn.
 
#20
SITAT(Joni @ 09.05.2006, 01.05) 1621
Fikk melding fra Rune nå, og han tror det vil bli forsinket med en halvtime til en time. De står fortsatt i kø og er ikke kommet inn.
[/b]

faen, har jeg venta så lenge bare får å få høre at det blir forsinket. Jaja, natta...
 
Status
Stengt for ytterligere svar.