PS3 solgte mer enn Wii i forrige uke.

Lodin

Der Waaaah
#21
Skulle ikke tro det var mulig, men også i år ligger Wiier skyhøyt på ebay og andre auksjonssider. Når butikkprisen er på 250 og de går for rundt 450 - 500 dollars tilsier at det også i år blir den mest ettertraktede julegaven? Hoi. :eek:
 
#22
SITAT(Bad Mongo @ 25.11.07, 20.57) 90843
Er PS3 istand til å bråke såpass mye at det kan være irriterende i sammenheng med filmtitting? Er der noe forskjellig støynivå blant de forskjellige versjonene?
[/b]
Kjenner ikke igjen noe støy fra ps3. har riktignok ikke sett på film på den, men det er flere ganger jeg har skrudd over på en tv-kanal og senere glemt å slå av ps3'en fordi jeg ikke hører den. men nå har ikke jeg gått inn for noen aktiv støytesting heller da...
 

Lodin

Der Waaaah
#23
Så var ting tilbake til den vante dralten. Siste uke i Japan.

* Nintendo DS Lite - 116,694
* PSP - 75,027
* Wii - 54,362
* PlayStation 3 - 50,564
* PlayStation 2 - 14,875
* Xbox 360 - 7,117
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#24
Det eneste som konsekvent sjokkerer meg med den listen er antallet DS-er det er nødt til å være i japanske hjem. Kan se for meg at den mytiske T-banemangaen til salaryman-en har blitt erstattet med en DS.
 

Lodin

Der Waaaah
#25
Var noen som regna på det og husker jeg rett ble konklusjonen at hver sjette japaner har en DS hvis man ignorer at mange sikkert kjøpte først phat og så lite. :blunk:

Forøvrig går det stygge rykter om at Nintendo driver å shipper Wiier som var ment for Europa og Japan til USA for julesalget. Hvis de runder 1.000.000 i november slik det ser ut til så er det svært realistisk og vil sikkert gjenspeiles i det japanske og europeiske salget.
 

Lodin

Der Waaaah
#26
Wii Fit er ute og av en eller annen grunn har yoga og annen balansekunst fått japsene til å nok en gang gå mann av huse etter den lille hvite.

Nintendo DS Lite - 124,591
Wii - 74,764
PSP - 74,626
PlayStation 3 - 37,092
PlayStation 2 - 13,703
Xbox 360 - 6,632

I mellomtiden er det ikke lenge før 360 tar over plassen til PS2. :p
 

Kilik

Lokal moderator
#27
Etter ganske nøyaktig ett år på markedet har Wii gått forbi Gamecube i Japan (ca. 4 millioner):

SITAT
Wii comparisons: At 54 weeks, Wii is past where GCN ever reached, where GBA was at 40.1 weeks (December 23, 2001), where DS was at 53.7 weeks (December 9, 2005), where PS2 was at 66.2 weeks (June 4, 2001), and where PSP was at 94.7 weeks (September 29, 2006).

PS3 comparisons: At 57 weeks, PS3 is where PS2 was at 10.0 weeks (May 6, 2000), where PSP was at 30.9 weeks (July 9, 2005), where GCN was at 50.1 weeks (August 25, 2002), and where Wii was at 10.7 weeks.[/b]
NeoGAF

Wii har altså solgt litt bedre enn PS2 gjorde i starten. PS3 er derimot på linje med Gamecube-salget...
 

Lodin

Der Waaaah
#28
Det er offisielt! Spill til PS3 er bedre enn de til Wii fordi de er mer gøy, krevende og spennende. Det er adlede Howard Stringer som sier det så da må det jo stemme. Noen som har lyst på en pent brukt Wii? Jeg skal skifte side så fort jeg får lønning neste måned. SITAT
"I'm happy the Wii seems to be running a bit short of hardware. The PlayStation 3 will come into its own because its [high-end games] are infinitely more fun, demanding and exciting. The question people quite rightly asked was if the PS3 was going to get through this early cycle. I feel much more confident about that now."[/b]
Hubris FTW
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#29
Siden dette nå er på vei til å bli den offisielle "PS3 er kult sådetså"-tråden kan jeg informere om at Greenpeace mener at Kratos ville vunnet i en fight mot Mario og Master Chief. Sådetså.
 

Kilik

Lokal moderator
#30
Novembersalget i USA

Nintendo DS - 1,530,000
Nintendo Wii - 981,000
Xbox 360 - 770,000
PlayStation Portable - 567,000
PlayStation 2 - 496,000
PlayStation 3 - 466,000

1) Call of Duty 4 (360) - 1,570,000
2) Super Mario Galaxy (Wii) - 1,120,000
3) Assassin's Creed (360) - 980,000
4) Guitar Hero III (PS2) - 967,000
5) Wii Play (incl Wii Remote) - 564,000


Ikke noe nytt her altså til tross for priskutt på PS3-en. Wii er forøvrig like vanskelig å få tak i som på samme tid i fjor nå.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#31
jeg leste nettopp det her og må si at det er helt utrolig at ds selger så mye som den gjør fortsatt! Greit nok at det snart er jul, men faen i helvete heller. it prints money. that's for sure
 

Novastrum

Feminist-elitist
#33
Med tanke på hvor mange unger som ønsker seg det/allerede eier den - er det egentlig ikke så rart. Litt lettere å overtale foreldra til et kjøp på 999,- i forhold til en Wii til 2999,-
 
#34
I tillegg er den populær blandt veldig mange andre og. En veninne av meg skal kjøpe en til søsteren sin, som er 19. Enten med Mario eller Nintendogs.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#35
Fort, dette er din sjanse til å påvirke verden til det bedre! Bruk all din innflytelse for å la det bli Mario, så har vi rekruttert en til inn det onde brorskap av folk som spiller ekte spill.

Kjæresten til broren min kjøpte en DS med Pheonix Wright, uten noen påvirkning fra verken han eller meg. Da ble broren min glad, da.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#37
SITAT
Hei.

1. Min jobb er spillanmelder. Ergo, jeg mener ting.

2. Artikkelens tittel er "Voldsom PS3-økning" Artikkelens vinkling er at PS3-salget i USA har økt med 285 prosent i løpet av siste måned, noe som er svært imponerende. Artikkelen handler ikke om totalsalget av konsoller, jeg bare nevner det i samme slengen.

3. Fanboy? Ærlig talt. Igjen, min jobb er spillanmelder, jeg anmelder spill til alle konsoller og fokuserer på kvalitet eller mangel på sådan. Jeg, som alle andre store spilljournalister i Norge, er heldig nok til å få alle konsoller og spill til dem gratis, og har jevnlig og tett kontakt med Microsoft, Sony og Nintendo. Jeg har dermed ingen lojalitet å forsvare, eller ønske om at noen skal gjøre det bedre eller dårligere enn andre. Tvert i mot, jeg ønsker at alle skal gjøre det bra slik at vi alle har gode spill å se frem til. Fanboy-beskyldninger er noe jeg konsekvent ignorerer.

Hilsen,

Thomas Marynowski

spilljournalist/games journalist [/b]
Sendte han en mail skjønner dere. :)
 

Lodin

Der Waaaah
#38
Ok så er han ikke fanboy, han er IT-journalist. Det betyr at han utelukkende kan konkludere med at PS3 er det beste på markedet for det er det nyeste med mest prossesorkraft.
Hvis han virkelig hadde giddet gjøre jobben sin kunne han nevnt at grunner til det økte salget sansynligvis er priskutt samt at folk vil sikre seg en av de siste maskinene som spiller PS2.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#39
drit nå i at den likevel solgte dårligst

Joa.
 
#40
SITAT(Lodin @ 14.12.07, 15.08) 93681
Hvis han virkelig hadde giddet gjøre jobben sin kunne han nevnt at grunner til det økte salget sansynligvis er priskutt samt at folk vil sikre seg en av de siste maskinene som spiller PS2.
[/b]

Gjelder ikke mangel på bakoverkompatibilitet kun 40GB utgaven da? Så vidt jeg har skjønt skal det fortsatt være mulig å kjøre PS2-spill gjennom software på 80GB utgaven.