SITAT(Novastrum @ 22.11.07, 13.01) 90361
LoLas: Hva mener du med at: Hvilken funksjonalitet er det 360 har som ikke er på PS3? Bortsett fra gamerscore? (Som kommer når homegreia blir lansert.)
Det er i det hele ganske mye mer man kan bruke en PS3 til, men det krever at man er interessert i det ekstra den tilbyr.
Stillegående = WIN
Bedre kvalitet på komponenter= WIN
Innebygget trådløst nett =WIN
Morsommere småspill enn på Live Arcade.
Oppskalerer PS2-spill en hel del og gjør de penere - i motsetning til 360 som driter på back-katalogen sin.
+
streaming av DivX fra datamaskiner =WIN
Minnekortleser (bruker den faktisk jevnlig for å kopiere bilder fra kameraet vårt og se bilder som slideshow)
Blåstråle (pluss det faktum at den er stillegående gjør at den faktisk kan brukes som en filmmaskin. I motsetning til 360.
Spiller Super Audio CD-er (SACD), for de som er interessert i sånt.
Skal man bare spille er 360 et bedre valg ja, inntill videre, men PS3 er ikke noe dårlig alternativ, så lenge man har litt interesse utover det å spille. De fleste jeg kjenner er interessert i film/serier også.
Jeg har begge maskinene forresten, så ikke kall meg fanboy.
[/b]
Med funksjonalitet tenkte jeg i hovedsak på achievements, venneliste integrert i alle spill (jeg har ikke ord for hvor usannsynlig kult det er å kunne dra fram vennelista di nårsomhelst, enten du ser film, spiller et XBLA-spill, etc. og se hva andre spiller, sende dem invitasjoner, chatte med dem (fortsatt over film eller spill eller hva du måtte drive med), sende beskjeder, etc.), helhetlig et bedre system for vennelister og spilling med hverande. At PS3 tilbyr det samme "når den homegreia kommer" er egentlig ikke det samme i det hele tatt - X360 har hatt støtte for dette siden dag én, mens achievementgreiene til Home fortsatt blir valgfritt for å utviklere å engasjere seg i, og vi vet fortsatt ikke hvordan dette kommer til å fungere - om man f.eks må boote opp Home hver gang man vil se på achievements, kontra X360 hvor man kan dra fram guiden nårsomhelst og sammenligne achievements med folk fra vennelista si. I tillegg har X360 custom soundtracks på alt hele tiden.

: Må heller ikke glemme hvor intuitivt og lett det er å handle poeng og spill på X360 kontra browserhelvetet som er PS3-sjappa. Hjelpes.
Sånn ellers, punkt for punkt:
Stillegående = jeg gir blaffen, jeg pleier som regel å ha lyden på når jeg spiller, nemlig.
Bedre kvalitet på komponenter = kan ikke være uenig, failureraten på X360er helt hårreisende og det finnes egentlig ingen unnskyldning for det. Alikevel, om ulykken inntreffer så er det ikke allverdens styr å få ordna eske og skrot fra MS. Har ingen erfaring med herpa PS3-er, men jeg husker det tok månedsvis og var et realt helvete å ødelegge PS2-en sin i 2001/2002.
Innebygd trådløst nett = igjen, kunne ikke brydd meg mindre, nettverksledning her i huset. Selvfølgelig forståelig at det er kjipt å punge ut 800,- eller hva MS tør å ta for den trådløse adaptersaken sin, så joda.
Morsommere småspill = HAHAHAH. Greit, Everyday Shooter er blandt de beste "småspillene" jeg har spilt på begge systemer (er det ute i den europeiske nettsjappa ennå?), og Super Stardust HD ser hipt nok ut det, og ... Fl0w er jo ... interessant ... Men det er vel egentlig det. Jeg kan flere kvalitetsspill i bare den 10 spillspakka MS gir nye kunder i disse dager enn i hele småspillsjappa til Sony, så ... ja.
PS2-spill: Ja, for all del, kjekt å ha. Å påstå at MS "driter i hele backkatalogen sin" er vel å ta litt hardt i? Det er ytterst få spill på Xbox som ikke kan spilles på 360 som jeg er er interessert i å prøve, og de som funker, funker relativt greit (ville tro de var ca. på samme linje med PS2-baklengsstøtta, har hørt det er litt småproblemer med MGS3 og sånt også). Om du på en eller annen måte har klart å gå glipp av PS2 fram til nå er det definitivt kjekt, så jada.
Det med DivX visste jeg faktisk ikke - kan jeg streame saker til PS3-en min direkte fra Mac-en min? Isåfall, hva trenger jeg av programvare? Link plz.
Minnekortleser = Øh, okay. Jeg kunne nok overlevd uten, for å si det slik.
Bluray = Jepp. Fra hva jeg har lest er det en veldig god spiller til den prisen, spesielt nå som den har synket enda mer, og definitivt det jeg bruker maskinen min mest til.
SACD = Kjekt å ha, antar jeg...?
Jani: Når kommer neste SOCOM-spill ut, egentlig? Og da mener jeg det som utvikles av Zipper, ikke den katastrofen de viste fram for en liten stund siden, som visstnok ble mekka av et annet studio.