PS3 til 2995,- hos Elkjøp

#2
Darn it, da blir det nesten litt vrient å velge om jeg skal plukke opp 360 eller PS3 til jul...

Vi kjører en poll:p

Gi meg noen veloverveide tips om 2008-lineupen til de forskjellige?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
For å være ærlig sliter jeg fortsatt med å se noe særlig poeng i å prioritere 360 over PS3, ihvertfall denne julen. For min del tilbyr fortsatt 360 mye, mye mer i både spill og funksjonalitet enn PS3 gjør, og selv om Uncharted: Curly's Gold og Ratchet and Clank begge ser stødige ut, kan jeg egentlig ikke tenke meg å kjøpe en maskin for å spille det. Den innebygde Blurayspilleren er hittil det beste argumentet for å kjøpe en billig PS3, noe som egentlig er litt trist om det er en spillmaskin du er ute etter. I tillegg kjører så og si alt av multiplattformspill bedre på 360 enn på PS3 - ikke at det nødvendigvis er Sonys egen feil, men det er likevel et poeng.
 
#5
Jeg tror du surret det litt til i første setningen, men det var ikke noe problem å skjønne hvor du ville.
Er forsåvidt enig, men det er så himla mye snakk om hvordan Ps3 ikke bruker sitt potensiale fullt ut, samt hvordan jeg likte Ps2 så uendelig mye bedre enn den første Xbox'en.

Vi får satse på at jeg kommer meg ut i jobb innen 2010, så kanskje jeg får råd til begge.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#6
LoLas: Hva mener du med at: SITAT
For min del tilbyr fortsatt 360 mye, mye mer i både spill og funksjonalitet enn PS3 gjør[/b]
Hvilken funksjonalitet er det 360 har som ikke er på PS3? Bortsett fra gamerscore? (Som kommer når homegreia blir lansert.)

Det er i det hele ganske mye mer man kan bruke en PS3 til, men det krever at man er interessert i det ekstra den tilbyr.
Stillegående = WIN
Bedre kvalitet på komponenter= WIN
Innebygget trådløst nett =WIN
Morsommere småspill enn på Live Arcade.
Oppskalerer PS2-spill en hel del og gjør de penere - i motsetning til 360 som driter på back-katalogen sin.

+
streaming av DivX fra datamaskiner =WIN
Minnekortleser (bruker den faktisk jevnlig for å kopiere bilder fra kameraet vårt og se bilder som slideshow)
Blåstråle (pluss det faktum at den er stillegående gjør at den faktisk kan brukes som en filmmaskin. I motsetning til 360.
Spiller Super Audio CD-er (SACD), for de som er interessert i sånt.

Skal man bare spille er 360 et bedre valg ja, inntill videre, men PS3 er ikke noe dårlig alternativ, så lenge man har litt interesse utover det å spille. De fleste jeg kjenner er interessert i film/serier også.

Jeg har begge maskinene forresten, så ikke kall meg fanboy.
 
#7
PS3 gir meg mer enn 360 for øyeblikket, men det er mye i det Nicholas sier, om Blu-Ray-spilleren og tilleggsfunksjonene. Jeg er HD-g33k og benytter derfor Blu-Ray-spilleren mye og for meg er prisen jeg betalte for PS3-en verdt det alene i Blu-Ray-spilleren. I tillegg fungerer den meget godt som DVD-spiller for de som bare har en vanlig DVD-spiller via Scart per dags dato, så lenge man kobler PS3-en til TV-en via HDMI, veldig fint bilde også der.

Som ren spillkonsoll er det ingen tvil om at 360 er noen hakk foran i dag, både på eksklusive spill og på multiplattform. Jeg spiller ikke så veldig mye, men jeg får med meg en del spill på både 360 og PS3 likevel, og foreløpig har det vært mest på 360. Men PS3 kommer som et lyn nå og det neste året fremover - Ratchet & Clank, MGS, Final Fantasy, SOCOM, etc. De begynner også å henge bedre med på multiplattformspill.

Men egentlig burde man unne seg begge to, samt HD-DVD-add-on-spilleren til 360. :D
 
D

Deleted member 91

Gjest
#8
SITAT(Novastrum @ 22.11.07, 13.01) 90361
LoLas: Hva mener du med at: Hvilken funksjonalitet er det 360 har som ikke er på PS3? Bortsett fra gamerscore? (Som kommer når homegreia blir lansert.)

Det er i det hele ganske mye mer man kan bruke en PS3 til, men det krever at man er interessert i det ekstra den tilbyr.
Stillegående = WIN
Bedre kvalitet på komponenter= WIN
Innebygget trådløst nett =WIN
Morsommere småspill enn på Live Arcade.
Oppskalerer PS2-spill en hel del og gjør de penere - i motsetning til 360 som driter på back-katalogen sin.

+
streaming av DivX fra datamaskiner =WIN
Minnekortleser (bruker den faktisk jevnlig for å kopiere bilder fra kameraet vårt og se bilder som slideshow)
Blåstråle (pluss det faktum at den er stillegående gjør at den faktisk kan brukes som en filmmaskin. I motsetning til 360.
Spiller Super Audio CD-er (SACD), for de som er interessert i sånt.

Skal man bare spille er 360 et bedre valg ja, inntill videre, men PS3 er ikke noe dårlig alternativ, så lenge man har litt interesse utover det å spille. De fleste jeg kjenner er interessert i film/serier også.

Jeg har begge maskinene forresten, så ikke kall meg fanboy.
[/b]
Med funksjonalitet tenkte jeg i hovedsak på achievements, venneliste integrert i alle spill (jeg har ikke ord for hvor usannsynlig kult det er å kunne dra fram vennelista di nårsomhelst, enten du ser film, spiller et XBLA-spill, etc. og se hva andre spiller, sende dem invitasjoner, chatte med dem (fortsatt over film eller spill eller hva du måtte drive med), sende beskjeder, etc.), helhetlig et bedre system for vennelister og spilling med hverande. At PS3 tilbyr det samme "når den homegreia kommer" er egentlig ikke det samme i det hele tatt - X360 har hatt støtte for dette siden dag én, mens achievementgreiene til Home fortsatt blir valgfritt for å utviklere å engasjere seg i, og vi vet fortsatt ikke hvordan dette kommer til å fungere - om man f.eks må boote opp Home hver gang man vil se på achievements, kontra X360 hvor man kan dra fram guiden nårsomhelst og sammenligne achievements med folk fra vennelista si. I tillegg har X360 custom soundtracks på alt hele tiden. :v: Må heller ikke glemme hvor intuitivt og lett det er å handle poeng og spill på X360 kontra browserhelvetet som er PS3-sjappa. Hjelpes.

Sånn ellers, punkt for punkt:

Stillegående = jeg gir blaffen, jeg pleier som regel å ha lyden på når jeg spiller, nemlig.

Bedre kvalitet på komponenter = kan ikke være uenig, failureraten på X360er helt hårreisende og det finnes egentlig ingen unnskyldning for det. Alikevel, om ulykken inntreffer så er det ikke allverdens styr å få ordna eske og skrot fra MS. Har ingen erfaring med herpa PS3-er, men jeg husker det tok månedsvis og var et realt helvete å ødelegge PS2-en sin i 2001/2002.

Innebygd trådløst nett = igjen, kunne ikke brydd meg mindre, nettverksledning her i huset. Selvfølgelig forståelig at det er kjipt å punge ut 800,- eller hva MS tør å ta for den trådløse adaptersaken sin, så joda.

Morsommere småspill = HAHAHAH. Greit, Everyday Shooter er blandt de beste "småspillene" jeg har spilt på begge systemer (er det ute i den europeiske nettsjappa ennå?), og Super Stardust HD ser hipt nok ut det, og ... Fl0w er jo ... interessant ... Men det er vel egentlig det. Jeg kan flere kvalitetsspill i bare den 10 spillspakka MS gir nye kunder i disse dager enn i hele småspillsjappa til Sony, så ... ja.

PS2-spill: Ja, for all del, kjekt å ha. Å påstå at MS "driter i hele backkatalogen sin" er vel å ta litt hardt i? Det er ytterst få spill på Xbox som ikke kan spilles på 360 som jeg er er interessert i å prøve, og de som funker, funker relativt greit (ville tro de var ca. på samme linje med PS2-baklengsstøtta, har hørt det er litt småproblemer med MGS3 og sånt også). Om du på en eller annen måte har klart å gå glipp av PS2 fram til nå er det definitivt kjekt, så jada.

Det med DivX visste jeg faktisk ikke - kan jeg streame saker til PS3-en min direkte fra Mac-en min? Isåfall, hva trenger jeg av programvare? Link plz. :)

Minnekortleser = Øh, okay. Jeg kunne nok overlevd uten, for å si det slik.

Bluray = Jepp. Fra hva jeg har lest er det en veldig god spiller til den prisen, spesielt nå som den har synket enda mer, og definitivt det jeg bruker maskinen min mest til.

SACD = Kjekt å ha, antar jeg...?

Jani: Når kommer neste SOCOM-spill ut, egentlig? Og da mener jeg det som utvikles av Zipper, ikke den katastrofen de viste fram for en liten stund siden, som visstnok ble mekka av et annet studio.
 
#9
SITAT(Novastrum @ 22.11.07, 13.01) 90361
Oppskalerer PS2-spill en hel del og gjør de penere - i motsetning til 360 som driter på back-katalogen sin.
[/b]
Dette gjelder vel ikke for denne utgaven av ps3? Den har ikke bakoverkompabilitet i det hele tatt ifølge Elkjøp og andre kilder.
Ellers er jeg enig i Nichololololas på alle punkter unntatt funksjonalitet. Men hva legger man i det ordet? Hvis komponenter er en subgruppe er ps3 bedre, er onlinefunksjonalitet med så er xbox live vinneren.

Spillutvalget styrer fortsatt mine kjøpsvaner, noe som gjør ps3 uaktuell på nåværende tidspunkt uansett hvor mye den skulle koste.
 
#10
SITAT(Nicholas @ 22.11.07, 13.39) 90366
Jani: Når kommer neste SOCOM-spill ut, egentlig? Og da mener jeg det som utvikles av Zipper, ikke den katastrofen de viste fram for en liten stund siden, som visstnok ble mekka av et annet studio.
[/b]
SOCOM: Confrontation, som ikke blir utvikla av Zipper, og som kun er online-spill (ikke at man spiller singleplayeren på SOCOM, men ...), kommer i første kvartal av 2008. Det neste "skikkelige" SOCOM-spillet av Zipper selv kommer nok sent i 2008 en gang tipper jeg. De holder på med det, men har ikke satt noen dato. Kanskje det drøyer til 2009?

Edit:
Forresten, minnekortleseren på PS3, hvor i helvete er den? :p Har ikke brukt den før og har helt glemt at PS3 har den, kan jo være nyttig den, men jeg finner den ikke. :p
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Åssen PS3 utgave har du? De kutta ut minnekortleseren på noen av dem.

Selv skal jeg ha PS3 den dagen det er noen spill jeg faktisk bryr meg om på markedet. Så langt er det kun MGS4 som virker lovende og det regner jeg med at blir porta til 360.
 
#12
Jeg kjøpte min i sommer, så det er den gamle 60GB-utgaven som skal ha minnekortleser. Den er sikkert plassert et fancy sted, men jeg så den hvert fall ikke. Ikke at jeg plugga den ut og tok den opp og så rundt hele greia heller.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#13
Minnekortleseren, såfremt du har en, er plassert på framsiden, under et panel. Tok meg en stund før jeg fant den selv, det går så i ett med resten.
 

Lodin

Der Waaaah
#14
Akkurat som med USB portene forran på 360 og GC stæsjet på Wii kan det her lønne seg å sjekke manualen. :p
 
#15
Haha, der fant jeg den ja, den var ved siden av disc-trayen(?). Jeg sjekka nede med USB-portene, jeg. :p Men den var jo smått genial da, plugger rett i og kan se bilder direkte fra minnekortet, og den tok videofilene også uten noen omveier, og ikke minst i overraskende god kvalitet. Jani approves.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#16
SITAT(Freeman @ 22.11.07, 13.39) 90367
Dette gjelder vel ikke for denne utgaven av ps3? Den har ikke bakoverkompabilitet i det hele tatt ifølge Elkjøp og andre kilder.
[/b]
Det er sant, og det er noe dritt.

Nichol: Da er vi ikke så alt for uenige, bortsett fra at vi setter pris på forskjellige ting ved maskinene.
For min del er Super Stardust HD nok til å knuse hele Live Arcade. Castlevania Symphony of the Night har jeg kjøpt på begge. ^_^ i tillegg kommer Super Rub a dub og Cocoreccho, ikke fordi jeg digger det, men ser hvordan vanlige folk reagerer på konseptet.

For å streame DivX har jeg brukt TVersity, prøv å få hjelp av noen på hardware.no eller noe. Vet ikke om det funker på mac, men det bør vel finnes en versjon. Programmet er relativt enkelt å sette opp, men jeg tør ikke å bruke det igjen før jeg finner ut hvorfor programmet lastet ned 5 gig med podcaster på egenhånd, som jeg aldri kan huske å ha bestilt. :p
 
#18
Ganske hot tilbud, eneste som stopper meg fra å kjøpe er at den ikke spiller ps2 spill. Jeg har en ps2 og alt det der, men hadde vært fett å slippe å koble den opp når jeg vil spille ps2 spill. HELVETE SONY!!!
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#19
Eh, jeg venter nå uansett til PSThree. Den kommer og dere vet det.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#20
SITAT(Bad Mongo @ 22.11.07, 15.21) 90391
Ganske hot tilbud, eneste som stopper meg fra å kjøpe er at den ikke spiller ps2 spill. Jeg har en ps2 og alt det der, men hadde vært fett å slippe å koble den opp når jeg vil spille ps2 spill. HELVETE SONY!!!
[/b]
Det lønner seg ganske kraftig å kjøpe 60Gb-eren. Man må uansett punge ut 5-600,- for et spill når man kjøper den. Og det er praktisk å ha en ekstra håndkontroll og 20 Gb ekstra til demoer og shiz.