PS3? Wii? 360? Jeg går gal!

Øhm ... "Metal Gear Solid 4: Sons of Liberty to Xbox 360" Jaha.

Hvor ofte skjer det noe når man har underskriftskampanje uansett?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(huGGGy @ 21.09.06, 18.47) 24628
Xbox 360 Core : 1500
[...]
Vet hva jeg hadde valgt ![/b]
Hett tips: Core = skrot. Kjøp deg ånkli 360, så slipper du å angre når du ser hvor stas alle har det med Live. :elsk:

Hetere tips: Du sparer penger på Core om du kjøper den og en ekstra HDD. En ekstra kontroll kjøper du jo før eller senere uansett, så la den bli en trådløs. Og vips, du har både en med ledning, og en uten. Garantert praktisk om du en dag ikke har tilgang til batterier eller vil bruke den til PCen. Billigere enn å kjøpe Premium pluss en ekstra kontroll.

Xbox Live har en klar fordel når det kommer til nedlastning og nettspilling, Wii er et kult konsept og PS3 har mange bra, kanskje-eksklusive titler som MGS, FF, blablabla. Nå må dere velge hva dere vil vil ha. Ikke glem at kontrollen til PS3 er som en svær, jævla bumerang, og at Wii blir slitsomt og kjedelig i lengden. Konklusjon: Kjøp Xbox 360. :D

Neida jeg bare tuller. Er veldig trøtt nå.. Wii blir fet, PS3 og, men jeg er Xbox-fanboy.

PS3 kontrollen er nok ikke en banan lenger. Om du søker etter ser du at den ble forandret etter E3. De la til vippe-funksjon, slik som Nintendo har (bare i mye mindre grad), og gjorde kontrollen helt lik som PS2 kontrollen. Uoriginalt deluxe, men jaja. Jeg er også redd for at Wii blir slitsomt i lengden, men når jeg prøvde å få fram en diskusjon om dette på Nintendo Forumene ble jeg angrepet av 3000 medlemer som alle mente jeg tok feil <_<. Slemt.

Og Final Fantasy - en ekslusiv tittel til PS3? Final Fantasy serien heter nå Lost Oddyssey og Blue Dragon. Alle de som var med på å lage de faktisk _GODE_ FF spilla har gått over til "MistWalkers" som lager rollespill til 360. De i Square Enix som mekker de Crapy FF titlene som nå vil bli spydd ut - hele tiden - er ikke de samme som laget FF i "The Golden Age" (FF6-9). Dermed ville jeg heller foretrukket å kalle Lost Oddyssey eller Blue Dragon for Final Fantasy 13, fordi det FF13 som er på vei til PS3 er et forjævla hack 'n' slash spill. Slik det virker utifra trailren, ihvertfall. Alt dette med Mistwalkers og en mulig MGS 4 port, gjør at jeg ikke vil kjøpe en PS3. Wii vil jeg (nesten) uansett skaffe, den er jo veldig billig, og 360 om jeg sparer fram til jul.
Så jeg gjør vel som de fleste av dere andre å drar en Wii60.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Aleks @ 23.09.06, 09.56) 24806
Jeg er også redd for at Wii blir slitsomt i lengden, men når jeg prøvde å få fram en diskusjon om dette på Nintendo Forumene ble jeg angrepet av 3000 medlemer som alle mente jeg tok feil <_<. Slemt.[/b]
Noengang spilt tennis? Det er ikke armen det er verst for, jeg lover deg. ;)

Kilik

Lokal moderator
Spillegal er vel det eneste spillforumet på kloden hvor temaet kan diskuteres uten fanboying?

Enig med Egle. Vil selv holde meg til forrige generasjon en stund til. Jeg er ikke den som må ha det nyeste og beste først, og jeg har igjen en rekke godbiter på de utdaterte konsollene: RE4 er ikke ferdigspilt, Okami har nettopp ankommet og Yakuza skal anskaffes. Xbox har fortsatt et par kvalitetsspill på vei og PS2 ser ut til å leve i beste velgående med bl.a. Final Fantasy XII, God of War 2 og Guitar Hero 2 fortsatt på vei.

På håndholdtfronten har jeg DS som virker nærmest utømmelig med attraktive titler. En PSP er også fristende takket være kommende Vice City Stories og MGS: Portable Ops. I tillegg har jeg fortsatt en grei PC hvor Oblivion og Company of Heroes står for tur, så jeg har nok å henge fingrene i uten å hoppe på next-gen-vogna.

PS3:
Helt uaktuell med tanke på pris og tilgjengelige spill i første omgang. Ingen av lanseringstitlene ser ut til å være verdt den arrogante prisen Sony har satt på konsollen. Når MGS4 og andre lovende spill dukker opp ved juletider 2007 og konsollen er nede i 3000 kr. skal jeg vurdere den.

Xbox 360:
Her er jeg langt mer på gli. Man får i det minst svært mye teknologi for pengene her. Når man nå får Premium-versjonen ned mot 2000 kr. er det ingenting å si på prisen. Men har den spillene til å følge opp? Her er jeg mer usikker. Dead Rising virker morsomt, men er den verdt et konsollkjøp alene? Men jeg det må sies at MS er veldig god på alt som ikke gjelder spillene: onlinetjenesten, nedlastinger av demoer, Live Arcade og andre finessser er store kjøpsargument. Denne konsollen skaffer jeg nok før eller siden. kanskje helst siden med mindre det dukker opp et svært godt tilbud eller at virkelig godt, eksklusivt spill.

Når det gjelder Gears of War så fatter jeg ikke helt hva som blir så stort med det spillet. Personlig ser jeg bare et en OK shooter med bra grafikk og masse blod. Forhåpentligvis tar jeg feil.

Må også nevne at jeg ikke har HDTV, så for å få virkelig utbytte av den forbedrede audiovisuelle opplevelsen må jeg i tillegg punge ut omtrent fem ganger så mye som konsollen koster...

Wii:
Dette er konsollen som har fanget min oppmerksomhet mest de siste årene takket være kontrollen. Jeg ble litt skuffende over prisen til noe som strengt tatt er en "oppgradert Gamecube", men man kan jo si at her betaler man for innovativitet i stedet for høyere teknisk ytelse. Joda, man får med et gratis spill, men Wii Sports føles for meg mer som en kul techdemo enn noe jeg ville betalt 500 kroner for. Jeg er også noe skeptisk til kontrollen på de første spillene. Lanseringen blir heller ikke så forbanna bra etter at Super Smash Bros., Mario Galaxy og Metroid Prime 3 ble 2007-releaser og Red Steel har fått blandede previews. Men så har man jo Zelda som trolig blir et av årets beste spill og kan få meg til å punge ut allerede før jul.

Konklusjon: X360 og Wii ganske snart, PS3 om et år eller to.

Jeg vil ha alle sammen så fort det overhodet lar seg gjøre. 5-6000 kroner er ingenting mot følelsen av å ha vært dum nok til å kjøpe seg en PS3 på lanseringsdagen. Resistance blir tøft.

Ellers synes jeg AFRIKA er tidenes argument for å kjøpe PS3. Sinnsykt vakker grafikk, og hvis det kombineres med en laidback fotografsimulator er jeg solgt. Dette er Det Nye Pilotwings, mer enn Ari og Kåre noensinne var Den Nye Vinen.

Xbox 360 har jeg (gleder meg til Viva Piñata og Bioshock) og Wii er en selvfølge. Livet er godt.

SITAT(Yetipants @ 23.09.06, 08.02) 24807
Noengang spilt tennis? Det er ikke armen det er verst for, jeg lover deg. ;)
[/b]
Når du spiller Tennis på wii, vil du ikke få noe motstand fra ballen du treffer, derme kan du ikke sammenligne det med å spille tennis, og jeg selv tror Wii blir slitsomt i lengden, men seff de første ukene vil bli magisk.

SITAT(oerhört @ 24.09.06, 04.09) 24912
Xbox 360 har jeg (gleder meg til Viva Piñata og Bioshock) og Wii er en selvfølge. Livet er godt.
[/b]
Gleder du deg seriøst til et wanna-be Sims spill som er basert på en Barne TV-serie?
Jaja, Rare lager det, men fremdeles... :hæ:

Opprinnelig skrevet av Gekko

Var det ikke slik at man bare trengte å bevege litt på håndleddene? Noe jeg har misforstått?
Etter hva jeg har fått med meg, så må du stille inn hvor mye bevegelse det skal til.

SITAT(Aleks @ 24.09.06, 11.23) 24924
Gleder du deg seriøst til et wanna-be Sims spill som er basert på en Barne TV-serie? Jaja, Rare lager det, men fremdeles... :hæ:[/b]
Foreløpig synes jeg at det er lov å håpe. Det ser ut som et spill som jeg liker, fordi:

a.) Å bygge seg en hage for å tiltrekke seg nye dyr høres gøy ut
b.) Første spill fra Rare på en halv evighet som har noe som kan kalles kunstnerisk nerve
c.) Det kan få Animal Crossing-effekten, hvor man alltid bare skal spille "litt til".

Gitt at spillet blir så bra som jeg håper, så er det med andre ord et selvsagt kjøp.

SITAT(Aleks @ 24.09.06, 11.23) 24924
Etter hva jeg har fått med meg, så må du stille inn hvor mye bevegelse det skal til.[/b]
Jeg har også lest dette, men jeg tror ikke du har lyst til å spille Wii Sports med små bevegelser. Hele poenget er jo å veive med armene - det er det som gjør det moro.

Du kan godt spille Wii-WarioWare med små bevegelser også, men da er du bare tåpelig.

SITAT(oerhört @ 24.09.06, 14.18) 24941
Foreløpig synes jeg at det er lov å håpe. Det ser ut som et spill som jeg liker, fordi:

a.) Å bygge seg en hage for å tiltrekke seg nye dyr høres gøy ut
b.) Første spill fra Rare på en halv evighet som har noe som kan kalles kunstnerisk nerve
c.) Det kan få Animal Crossing-effekten, hvor man alltid bare skal spille "litt til".

Gitt at spillet blir så bra som jeg håper, så er det med andre ord et selvsagt kjøp.
Jeg har også lest dette, men jeg tror ikke du har lyst til å spille Wii Sports med små bevegelser. Hele poenget er jo å veive med armene - det er det som gjør det moro.

Du kan godt spille Wii-WarioWare med små bevegelser også, men da er du bare tåpelig.
[/b]
Håp i vei, men jeg tror nok ikke denne hage-byggingen er nok avansert for en person på over 10 år. Det er tross alt siktet på yngre-barn, og ikke hele familien slik Nintendo pleier å gjøre (Animal Crossing).

Når det gjelder kontrollen, så tror jeg det egentlig varierer fra spill til spill, hvor store bevegelser som trengs. For eksempel på Wii Sports og Red Steel, er jo halve moroa og måtte vifte noe forjævlig mye, men et spill som for eksempel Twilight Princess, hvor fokuset er på utforskning, er det ikke særlig gøy å hele tiden måtte tenke på hvor slitsomt den neste "5 slemminger mot Link" kampen blir. Tenk, du må jo faktisk snu deg rundt, OGSÅ slå til bad-guyen ved å vifte kontrollen. Da er det ikke særlig gøy om kontrollen må viftes fra den ene siden av rommet til den andre.

Jeg tror det heller blir slik at utviklerene bestemmer hvor hardt du skal måtte vifte, og at du dermed kan gå inn på "Options" å skifte det, om det er elendig oppsatt. Jeg pleier alltid å fortrekke å styre default, men når det gjelder sånn derre "invert axis" - greier, er det nærmest en tvangshandling å skru dem av *grøssepå*.

Jeg tror at Viva Piñata blir koselig og gøy, det å lage hager for å få andre dyr over høres fett ut, helt seriøst.

Selvfølgelig høres det koselig ut, men som sagt er jeg redd det blir litt for simpelt for oss over 10. Nintendo gjorde en god jobb med å gjøre Animal Crossing (som ligner litt) til et spill som både små og store kan spille og ha det gøy, men vil Rare gjøre det samme?

Selvfølgelig er Rare et legendariskt utvikler-firma, men vi må vel alle innrømme at de i det siste har floppet mange ganger.

Håper jeg tar feil, for dette kan være en skikkelig god comeback for Rare, om de faktisk får det til.